Ulaşım

Ataköy-İkitelli Metro Hattı'nda test sürüşleri başladı! 

Yapımı devam eden Ataköy-İkitelli Metro Hattı'nda inşaat çalışmaları yüzde 70 seviyesine geldi. Mayıs ayı sonunda hizmet verecek metro hattının test sürüşleri bugün başladı. 

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB); tamamlandığında Bakırköy, Bahçelievler, Bağcılar, Küçükçekmece ve Başakşehir ilçelerinden geçecek, 12 duraklı Ataköy-İkitelli hattının, 3 istasyonluk bölümünü hizmete açmak için çalışmaları tamamlıyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nde yer alan habere göre; İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu ve beraberindeki heyet; Bahariye, Masko, İkitelli Sanayi istasyonlarını kapsayan test sürüşüne katıldı. Test sürüşünde İmamoğlu’na Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Zeydan Karalar, Küçükçekmece Belediye Başkanı Kemal Çebi, CHP Grupbaşkanvekili Doğan Subaşı, İYİ Parti Grupbaşkenvekili İbrahim Özkan ve İBB Genel Sekreteri Can Akın Çağlar eşlik etti. Hattın İkitelli Sanayi İstasyonu’ndan başlatılan test sürüşünde; İBB Raylı Sistemler Daire Başkanı Pelin Alpkökin ve Metro A.Ş. Genel Müdürü Özgür Soy, İmamoğlu ve beraberindeki heyeti bilgilendirdi.

İLK YOLCULUK KADIN MAKİNİSTLE 

İmamoğlu, test sürüşünü yapan makinist Melis Tekin ile bir süre sohbet ettikten sonra, basın mensuplarına açıklamalarda bulundu. Hareket halindeki vagonda konuşan İmamoğlu, gazetecilere şunları söyledi: 

“Bu aslında Olimpiyatköy’den İkitelli’ye kadar üç istasyonluk hattımızın devamı niteliğinde; Ataköy’e devam edecek bir hattımız. Özellikle Masko ve Bahariye gibi önemli yolcu odağı olan iki istasyonumuzu, Ataköy’e olan kısmı tamamlanana kadar, iki istasyon daha uzattık. Özellikle iki hattın bitişini bekleyene kadar, sistemimize el verdiği kısmi açılışlara yoğunlaşıp, iş programımızı buna göre revize ettik. 2019’un Temmuz’unda, burasının ilerleyişi yaklaşık yüzde 30-35 civarlarındaydı. Şimdi yüzde 70’leri bulduk. Burada güzel bir mimari tasarım yaptık; özellikle, Bahariye İstasyonu’nda akustikle ilgili.”

“ARKADAŞLARIMIZ SIKI DEĞİŞİKLİKLER YAPTI” 

Söz konusu hatta, günde 500 bin yolcu taşımayı hedeflediklerini aktaran İmamoğlu, “Aynı zamanda birçok hattı kesen de bir hat. Ataköy’den Maramaray’le birleşiyor; artı metrobüs; Kirazlı-Halkalı hattımız var. Mahmutbey-Esenyurt hattıyla kesişecek. Yani birçok hattı içine alan, güney-kuzey hattında çok önemli bir hat. İyi ilerliyor. Yapımcı firma iyi gidiyor. Hem hattın içeresinde imalat boyutunda hem istasyondaki mimari tarzıyla, arkadaşlarımız bir takım sıkı değişiklik yaptılar. Keyifli bir hattımız. Yük alan bir hattımız olacak. Başta Küçükçekmece, Bağcılar; aynı zamanda Basınekspres yolundaki aktif ticari aksın da yükünü alan bir hat. Bu nedenle Bakırköy’den Bahçelievler’den, Bağcılar’dan Başakşehir’e kadar; Küçükçekmece’yle birlikte çok yoğun bir nüfusu da kapsayan bir hattımız. İnşallah en kısa zamanda burayı, İstanbullularının hizmetine sunmak istiyoruz” dedi.

KARALAR’A TEŞEKKÜR ETTİ 

Kısmi açılış yapmaktaki amacın bölge trafiğini hafifletmek olduğunu dile getiren İmamoğlu, “Bugün Adana Büyükşehir Belediye Başkanımızla ilk test sürüşünü yapıyoruz. Biliyorum ki Belediye Başkanımızın da Adana’da yoğun bir metro hazırlığı var. Dolayısıyla bu keyfi beraber tadalım istedik. İnşallah, açılışlarda da beraber oluruz. Hem teknik hem idari, dayanışmamız, bütün büyükşehir belediye başkanlarımız ile en üst seviyededir. Bugünü de kendisiyle paylaşmış olduk. Ayağına sağlık. Teşekkür ediyoruz Başkan’ımıza da” diye konuştu.

Açıklamasının yanında bulunan Pelin Alpkökin’e, “Hattımızı ne zaman açıyoruz” sorusunu yönelten İmamoğlu, “Mayıs sonu” yanıtını aldı. İmamoğlu hattın 3 istasyonluk bölümünün 29 Mayıs İstanbul’un Fethi’nin yıldönümüne yetiştirilmesini talep etti. 

Gazetecilerden gelen soruları da yanıtladı. İmamoğlu’na yöneltilen sorular ve yanıtları şöyle oldu:

“MECİDİYEKÖY SORUNU NETLEŞTİĞİNDE KAMUOYU İLE PAYLAŞACAĞIZ”  

Mecidiyeköy İstasyonu’ndaki problem hala devam ediyor galiba. Oradaki sorun nedir?“Tetkikler devam ediyor. Aynı zamanda hukuksal tespitler de. Firmalar, sürecin içerisine girdiler, Mecidiyeköy’de yapılan hata nedir analiz için. Biz, aynı zamanda bilirkişi tespiti yaptık, kendi bünyemizde. Üniversite desteğiyle beraber, sürecin içindeyiz. Şu anda net bir bilgi vermiyorum. Çünkü, işin analiz kısmı sürüyor. Çok yakın zamanda kamuoyunu bilgilendireceğimizi düşünüyoruz. İnşallah en hızlı şekliyle aşılır. Ama şu bir gerçek: Bunun tümden idari bir boşluk, denetim boşluğu ve yapımcı firmaların da titiz davranmamalarından kaynaklı ne yazık ki teknik bir sorun. Netleştiğinde, daha net kamuoyuyla paylaşıyoruz.”

Hukuki yaptırımdan kastınız nedir? 

“Mecburuz hukuki süreç analizi açısından. Bir yaptırım yok şu anda. Tespit anlamında söylüyorum. Bir yere gidersiniz, noterle tespit edersiniz ya da sulh mahkemesiyle tespitini yaparsınız; o anlamda söyledim.”