Ataköy-İkitelli Metro Hattı'nın akıbeti TBMM'de!
Ataköy-İkitelli Metro Hattı'nın akıbeti meclis gündemine taşındı. MHP İstanbul Milletvekili Memet Bülent Karataş, konuya ilişkin soru önergesi verdi.
MHP İstanbul Milletvekili Memet Bülent Karataş, Ataköy-İkitelli Metro Hattının akıbetine ilişkin soru önergesi verdi. MHP İstanbul Milletvekili Memet Bülent Karataş, sorularının Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu tarafından yanıtlanmasını talep etti.
MHP'li Karataş, "Aşağıdaki sorularımın Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sn. Adil Karaismailoğlu tarafından Anayasanın 98 ve TBMM İç Tüzüğünün 96. ve 99. Maddeleri gereğince yazılı olarak yanıtlanmasını saygılarımla arz ederim" diye konuştu. Memet Bülent Karataş, konuşmasına şu şekilde devam etti:
"Trafik yoğunluğu, 17 milyon nüfusa sahip olan İstanbul kentimizin kronik bir sorunu haline gelmiştir. Bu sorun kentin birçok noktasında ulaşımın aksamasına ve vatandaşlarımızın mağduriyet yaşamasına neden olmaktadır. İstanbullunun çilesi haline gelen trafik sorununun çözümü ile ilgili yaşanan sıkıntıların giderilmesi, hükümetin olduğu kadar, yerel yönetimlerin de görev ve sorumluluğudur. İstanbul'un çeşitli noktalarında yapımı devam eden ya da durdurulan inşaat çalışmaları da yaşanan trafik yoğunluğunun önemli nedenlerinden biri haline gelmiştir. İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımı devam eden ancak 2018 yılından bu yana tamamlanmayan Ataköy İkitelli metro hattı inşaatı ise buna örnektir. Ataköy ile Basın Ekspres İkitelli arasında yapılması planlanan metro inşaat çalışmalarının 3 yılı aşkın süredir tamamlanmaması nedeniyle vatandaşlarımız mağdur olmakta, Bahçelievler semtimizin birçok noktasında uzun araç kuyrukları oluşmaktadır.
Söz konusu metro şantiyesi nedeniyle kapatılan yol nedeniyle bölgede yaşanan trafik yoğunluğu hayati olumsuz etkilemekte, Yenibosna Çobançeşme kavşağı, E-5 karayolu Çobançeşme Kavşağına bağlantı yolu, Basın Ekspres- Çobançeşme kavşağı bağlantı yolunda trafik kilitlenme noktasına gelmektedir. Öyle ki kavşak çevresinde 2-3 kilometre boyunca uzanan araç kuyrukları oluşmaktadır."
MHP İstanbul Milletvekili Memet Bülent Karataş'ın soruları:
1. Tamamlandığı takdirde 12 istasyonu ve saatte 35 bin yolcu kapasitesi ile İstanbul halkını oldukça rahatlatacak olan Ataköy İkitelli Metro Hattı tamamlanamamasının sebepleri nelerdir?
2. 2019 yılına kadar yüzde 80 oranında tamamlanan Ataköy İkitelli Metro Hattı çalışmalarının yavaşlatılmasının nedenleri nelerdir?
Pınar Demircan/Emlakkulisi.com