06 / 11 / 2024

AUAP 2038 Ana ulaşım planında son durum!

AUAP 2038 Ana ulaşım planında son durum!

Duruş Gazetesi köşe yazarı olan Tahir Çalgüner Ankara Ulaşım Ana Planı 2038 Ulaşım master planını değerlendirdi. İşte o haber...




Gazi Üniversitesi ile  Ankara  Büyükşehir Belediyesi tarafindan 2013 yılı başında yapımına baslanan Ankara Ulaşım Ana Planı 2038 Ulaşım master planı, 3 senedir kamuoyula paylaşılmamış ve akibeti belirsiz bir kent butunu master plan calışması.


Basına yansıyan haberlere göre; ODTÜ'nün güneyinden geçirilecek 3. Yeni yol ve AOC'yi yatayda bölecek 2. Anayol projesinin teknik ve bilimsel dayanağı belirsizliğini korurken

Ankara için düşünülen 11 yeni meto hattı ve güzergahları hangi ana plana göre ve nasıl belirlendiği sorusunu gündeme getirdi.


Son dönemde Gazi Üniversitesi ulaşım planı ofisinde görevli , modellemeden sorumlu koordinatör ögretim üyesi ile biri proje koordinatörü olmak uzere iki öğretim üyesi hakkında PDY/FETO iddiasiyla açığa alındığı ve soruşturulduğu bildirildi.


CEVAPSIZ SORULAR:


Proje döneminde gorevli olan eski rektörün cemaatcilik iddiasiyla tutukanması ve proje yöneticileri ile Belediye Başkanı arasındaki süreç içindeki malum cemaate yönelik itilafli durum planın gecikmesini nedeni olabilir mi?


AUAP 2038 planının onayı ve askıya çıkarılması; yeni atanan Gazi Üniversitesi Rektörünün döneminde mi olacaktır?


Akademisyen ve Yuksek sehir ve bolge plancisi Tahir Çalgüner'e goruslerini sorduk:


Kent bütünü ölçeğinde yapılacak, Ankara'nın ulaşım yeni ana planı 2038 nazım imar planının askıya çıkarılması ve kamuoyuyla paylaşılmasının Gazi Üniversitesi rektörlük seçimlerinden sonraya kalabileceğini vurgulayan Çalgüner, "Yapılan sunumda ODTÜ merkez kampüsünü yatayda ve dikeyde bölecek ve Anka park yakınından geçirilecek ve AOÇ'yi dikeyde bölecek yol düşüncelerini ise, Gökçek'in üstü kapalı ve yarım ağızla belirttiğini" söyledi.


Çalgüner konuşmasına şöyle devam etti:

Söz konusu tüm plan ve projelerin babası olacak AUAP 2038 ana ulaşım planlama çalışması yapım sürecinde özellikle 2013 yılının son ayı olan aralık ayından sonra; plan ofisi kurmaylarının akademik ve teknik gerekçeli dik duruşu,direnişi ve Gökçek'e muhalefeti ile açıklanamayacak, siyasi bir eksen kayması sonucu, yaratılan pürüz ve takozların planın geciktirilme nedenlerinden biri olabilir.


"Ulaşım ana planı 2038" fiziki planın açıklanamamayışının bir diğer nedeni ise; zaman ve zamanlama açısından, bir yargı pürüzü yaşamak istemeyen Gökçek; AOÇ'deki ANKAPARK' inşaatının tamamen bitmesini, açılışını beklediği gibi Hacettepe-Milli botanik parkı Hastaneler- ODTÜ A/7 kapısı arası ana yol yapım çalışmalarının tamamlanmasını da beklemektedir. Tüm bu gelişmelere bakarak AUAP 2038 Ana ulaşım planı çalışmasının onay tarihinin en yakın tarihinin 2016 yılı 17 aralık ayı olabilir. Çalgüner, "Meslek odalarının ise yaklaşık iki senedir bu konu hakkında basın açıklaması yapmamalarının nedenini ise; Gökçek'le devam eden projelere açılan mahkemelerin bir anda konusuz kalması endişesinin de; Başkent Ankara'yı ve Ankaralıyı maalesef ulaşım ana planını görmesinden mahrum bıraktığını iddia etti dedi.




Duruş Gazetesi


Geri Dön