Autopiaya otomobil dünyasında yeni bir dönem yaratıyor!
Aralıkta açılacak Autopia Otomobil Alışveriş Merkezi otomobil sektörü ile ilgili tüm markaları tek çatı altında toplayarak hem yatırımcısına hem müşteriye kazandıracak. Autopiaya araç almak için sınırlı zamanı olanlara zaman tasarrufu sağlıyor...
* Otomotiv sektörü 2012yılında satışa sunulacakyeni araç modelleri, yeni teknolojiler ve gelişmelerin yanı sıra Autopia'nın kapılarını açmasını bekliyor. Distribitörlerin Autopiaya olan ilgisinin nedeni nedir
Öncelikle bugüne kadar hiç denenmemiş, hayal bile edilmemiş, tüm mimarisi ve mekanizması otomotiv sektörü için planlanmış bir proje için de yer almak diye düşünüyoruz. Projemiz dünyada ödüller almaya başladığı günden itibaren yurtdışı basınının çok büyük ilgisi ile karşılaştık. Yurtdışında Autopia haberleri yayınlandıkça, dünya otomobil üreticileri farkımıza vardı ve bir kısmı istanbul'a gelerek projeyi yerinde inceledi. Bu ilgi onları Türkiye'de bulunan temsilcilerine Autopia'da yer almanız gerekiyor şeklinde yönlendirmeler ile gelişti. Bünyemizde yer alan Mercedes Benz ve Has Otomotiv, yurtdışından gelen övgüler sonrasmda Autopia ailesinin ilk üyesi oldu.
* Bir distribitör firmanın kendi shomvomu yerine Autopiayı tercih etmesinin nedeni nedir
Herşeyin ötesinde, kendi showroomlarmda yılda 6 milyon ziyaretçinin gelmesi imknsız. Biz onlara ilk etapta çok ciddi bir satış potansiyeli hazırlıyoruz. Loksyona bağlı olmadan, kolay ulaşılabilen ve İstanbul'un en hızlı gelişen bölgesinde istedikleri büyüklüğe sahip bir alan sunuyoruz. Autopia İstanbul'un gecekondulaşma oranı en az bölgesinde yer alıyor. Nüfus oranının yüzde 60'ı üniversite mezunu ve genç nesilden oluşuyor. Hepimiz genç neslin alışveriş trendle-rini belirlediğini ve satın alma konusunda her alanda çok yatkın olduğunu biliyoruz.
MEVSİMSELLIÄI KALDİRDİ
Firmaların büyük çoğunluğu bugün neredeyse içice bir durumda. Aynı lokasyon yada aynı yol üzerinde aralarında 200 - 300 metrelik bir mesafede konumlanmış vaziyetteler. Autopia temel olarak sektörde mevsimselliği yok etti diyebiliriz. Bir aile araç almak için haf-tanın ancak 1 gününü bu işe ayırabiliyor. Bu yüzden İstanbul'da düzenlenen otomobil fuarını 10 gün içinde ortalama 700 bin kişi ziyaret ediyor. Autopia'da distribitörlerin dikkatini çeken başka bir konu ise yedek parça ve aksesuar satışlarından bekledikleri yüksek satış oranları. Distribütörler otomobil satışlarının yanı sıra yan sanayi satışlarını da arttıracak. Tematik AVM konseptine sahip olan Autopia içinde yer alan her kesim bunun kısa süre içinde pozitif yönleriyle karşılacak ve olumlu yönde etkilenecek.
ZAMANDAN TASARRUF
* Autopia içindeki distribitör firmalar ne tip farklı hizmetlerden faydalanabilecek
Araba almak isteyen bir müşteri düşünün. Marka ve modelini belirledikten sonra kendisine en fazla hizmeti sunacak bayi arayış-larına başlıyor. Bu hizmetlerin başmda finansal çözümler veher türlü işlemi onun adına gerçekleştirebilenler tercih nedeni oluyor. Autopia içinde yer alacak olan bankalar, sigorta şirketleri, noterler ve araç ahmsatım işlemi gerçekleştiren firmalar sayesinde müşteri almak istediği aracı belirlediği anda işlemler aynı bina içinde gerçekleşmeye başlayacak. Zamandan da % 100 tasarruf sağlayacak.
Büyük marka - küçük marka ayrımı Autopia'da olmayacak
* Autopia içinde nasıl bir konumlandırma yapılacak. Markalar kendilerini istedikleri şekilde sergileyebilecek mi
Ana bayiler projenin ön kısmında yer alacak. Ana bayiler ve galeriler bir arada bulunmayacak, ilk günden beri üzerine en çok düş-tüğümüz konu bu. Herkes için eşit ve adil sergileme alanı. Ana bayiler rakipleri ile kapalı shovvroom'lar sayesinde ayrılacak. Her marka olacak ancak hiçbir marka birbirinin içinde olmayacak. Autopia bir pazar yeri değil bir otomobil dünyası olarak tasarlandı. Autopia'da büyük marka küçük marka ayırımı olmayacak. Büyük marka ya da küçük marka için marka görünürlüğü ve satış potansiyeli oranları aynı seviyelerde olacak.
Rakiplerin hepsi bir yerde
* Autopia potansiyel ziyaretçi sayısıyla bir cazibe merkezini andırıyor. Peki bir distribitör ne gibi avantajlar sağlayacak
Sektörde rekabet içinde olduğu tüm oyuncular ile aynı alan içinde olmak herşeyden önce yılda beklenen 6 milyon ziyaretçiden faydalanmak anlamına geliyor. Aynı segmentte araç üretimi yapan bir otomotiv firmasının pazar paydaşı olduğu rakiplerinin bulunduğu bir bölgede olmama gibi bir seçeneği bulunmuyor. Bugün mevcut merkezlerin İstanbul içindeki ko-numlarını düşündüğümüzde ulaşılabilirlik adına Autopia'nın içinde yer almak çok büyük avantaj. Otomotiv devlerinin şehir dışına taşınma zorunluluğu ile karşı karşıya kaldıklarını görüyoruz. şehir içinde tüm konfor ve teknoloji desteği ile inşa edilen, içinde arabayla dolaşılan bir proje Autopia. İstanbul dışına merkezleri götürmek müşterinle arana ciddi mesafeler koymak anlamına geliyor. Oysa Autopia ulaşım açısmdan son derece avantajlı bir konumda.