Sektörel

AVM açmada Türkiye ikinci!

Cushman & Wakefield tarafından yayınlanan son Avrupa Alışveriş Merkezleri Gelişme Raporu'na göre Türkiye 2013'te 422 bin 500 metrekare yeni alışveriş merkezi alanıyla Avrupa'da en çok yeni alışveriş merkezi açan ikinci ülke oldu.

İlk sıraya 456 bin 200 metrekare alan ile Rusya yerleşti. İngiltere 182 bin 600 metrekare ile üçüncü, Polonya ve Almanya 214 bin 200 metrekare brüt kiralanabilir alanla dördüncü ve beşinci sıraya yerleşti.

İnşaatlar devam ediyor Yaklaşık 150 milyon metrekare toplam brüt kiralanabilir AVM alanına sahip Avrupa'da bu rakama, 2013'ün ilk yarısında yaklaşık 1,8 milyon metrekare yeni alan eklendi. Kıdemli Analisti Martin Mahmuti kişi başına AVM doyumuna henüz ulaşmamış Rusya ve Türkiye gibi ülkelerde yeni AVM inşaat faaliyetlerinin yoğunlaştığını belirtti. Ayrıca bu ülkelerin uzun vadeli büyümenin yam sıra kısa vadede de büyüme potansiyeli olduğuna dikkat çekti. 

Bin kişiye düşen AVM alanı 109,6 metrekare olan Türkiye, 261,6 metrekare olan Avrupa ortalamasının altında kalarak 30. sırada yer aldı. Türkiye'de 2013'ün ikinci yarısı ve 2014 döneminde üçte birinin İstanbul'da yer aldığı 1,5 milyon metrekarelik yeni alışveriş merkezi tamamlanması planlanıyor. 


Bugün