20 / 12 / 2024

AVM ciro endeksi azaldı!

AVM ciro endeksi azaldı!

AVM ciroları ağustosta, geçen yıla kıyasla yüzde 0.6, ziyaretçi sayısı ise 2.9 azaldı. AVM'lerdeki ayakkabı-çanta ve teknoloji market/elektrikli eşya kategorilerinde düşüş kaydedilirken, giyimde değişim gözlenmedi.



Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi'nin ağustos ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre, AVM Ciro Endeksi ağustos 2014'te bir önceki yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında yüzde 0,6 geriledi. Böylece endeks 162 puan olarak gerçekleşti. AVM'lerdeki kiralanabilir alan başına düşen cirolar ağustosta bir önceki yılın aynı ayına göre 1 puan azalarak, verimlilik metrekare başına 619 lira oldu. 

Verimlilik, İstanbul'da 678 lira, Anadolu'da ise 580 lira olarak gerçekleşti. 

Ziyaretçi sayısı endeksi yüzde 2,9 azaldı Endekste bu yılın ağustos ayında en büyük artış yiyecek ve hipermarket kategorilerinde gerçekleşti. Ağustosta genel kategorisi, AVM'lerdeki diğer alanlar, ayakkabı-çanta ve teknoloji market/elektrikli eşya kategorilerinde düşüş kaydetti, giyim kategorisinde değişim gözlenmedi. Yiyecek cirolarında yüzde 10 artış, teknoloji market cirolarında yüzde 9 azalma Aynı dönemde yiyecek cirolarında yüzde 10 artış, hipermarket cirolarında yüzde 8 artış, genel ve AVM'lerdeki diğer alanlar cirolarında yüzde 1 azalma, ayakkabı-çanta cirolarında yüzde 3 azalma, teknoloji market/elektrikli eşyalar cirolarında yüzde 9 azalma meydana gelirken, giyim cirolarında değişim olmadı. Ağustos 2014'te AVM'lerdeki ziyaretçi sayısı endeksi bir önceki dönemin aynı ayına göre yüzde 2,9 oranında azaldı. Açıklamada görüşlerine yer verilen AYD Başkanı Hulusi Belgü, geçen yıl Ramazan Bayramı'nın ağustos ayına rastladığını anımsatan Belgü, şunları kaydetti: "Bu durum yaz tatili dönemi olmasına rağmen endeksin bir önceki yıla göre yüksek oranda artmasını sağlamıştı. 


Ekonomi Gazetesi 



Geri Dön