AVM

AVM Ciro Endeksi Mayıs'ta yüzde 4,3 arttı!

Alışveriş Merkezler ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Mayıs ayı sonuçları açıklandı. AVM ciro endeksi Mayıs 2016 döneminde bir önceki yılın Mayıs ayına göre yüzde 4,3 arttı.

Alışveriş Merkezler ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Mayıs ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi Mayıs 2016 döneminde bir önceki yılın Mayıs ayı ile karşılaştırıldığında yüzde 4,3’lük bir artışla 196 puana ulaştı. 


AVM’lerdeki kiralanabilir alan (metrekare) başına düşen cirolar Mayıs 2016’da bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 4,3 oranında arttı ve verimlilik metrekare başına 747 TL’ye ulaştı. Verimlilik, İstanbul’da 837 TL, Anadolu’da 687 TL olarak gerçekleşti.


Mayıs ayında kategoriler bazında en yüksek artış yiyecek kategorisinde gerçekleşti…


Geçtiğimiz yılın Mayıs ayı ile karşılaştırıldığında 2016 Mayıs döneminde kategoriler bazında endeks yüzde 4’lük bir artış gösterdi. En yüksek ciro artışı ise yiyecek kategorisinde yüzde 12’lik artışla yaşandı. Geçtiğimiz yılın Mayıs ayı ile karşılaştırıldığında Mayıs 2016’da ayakkabı-çanta kategorisi yüzde 11, hipermarket kategorisi yüzde 9, giyim kategorisi yüzde 4, AVM’lerdeki diğer* alan ciroları yüzde 2 2 artış kaydederken teknoloji hipermarket ciroları yüzde 1 oranında düşüş gösterdi.


Ziyaret Sayısı Endeksi


Mayıs 2016 verileri bir önceki dönemin aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde bir değişim yaşanmadığı gözlenmiştir.


AVM Endeksi Mayıs 2016 sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü


 


“2016 yılı yaşanan terör olayları dolayısı ile yaşanan olumsuz süreçler sonrası Mart 2016’da azalan AVM’lerin ciro ve ziyaretçi sayıları, Nisan ayında baharın da başlaması, havaların nitekim ısınması, sezon değişimi ve tüketimde beklenen artışın yaşanmaya başlanması ile tekrar toparlanarak yükselişe geçmişti


Mayıs ayı endeksinde ise Ramazan ayı öncesi dönem olmasının da etkisiyle bir artış görüyoruz ancak bu artış enflasyonun altında bir artış. Endekse aylar itibari ile değil, yıl karşılaştırması açısından bakıldığında Mayıs 2016 AVM endeksi bir önceki yılın aynı dönemi olan Mayıs 2015 ile karşılaştırıldığında, yüzde 4,3 oranında artış kaydedildiğini görüyoruz.



En yüksek ciro artışının yüzde 12 artışla yiyecek kategorisinde gerçekleşmesi, son aylarda yaşanan korkuların ve endişelerin hayatın akışının normale döndüğünün göstergesi olarak kabul edilebilir. 2016 yılı yaşanan süreçlerden ve olumsuzluklardan her ne kadar etkilenmiş, durağan seyretmiş olsa da artış kaydetmeye devam ediyor.


Ramazan aylarında gıda perakendesi başta olmak üzere bir miktar ciro artışı yaşanması söz konusu olabilir. Bunda yaz sezonuna girişin de etkisi yaşanacaktır. Ayrıca, turizm sektörünün içinde bulunduğu sıkıntılı günlerin devletin alacağı önlemlerle önüne geçileceği düşüncesindeyim. Nitekim Rusya ve İsrail ile yaşanan normalleşme sürecine giriş adımları sektörün de önünü açacaktır kanısındayım. Sürecin olumlu devam etmesi durumunda, yerli halkın olduğu kadar, yabancı turistin de yapacağı harcamaların önümüzdeki döneme olumlu yansıyacağı inancındayız."





Bu haber Karar Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı; 




Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi'nin mayıs ayı sonuçları açıklandı. Buna göre endeks, mayısta geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 4,3 arttı ve 196 puana ulaştı. Aynı dönemde, AVM'lerdeki kiralanabilir alanlarda metrekare başına düşen ciro yüzde 4,3 yükseldi ve verimlilik metrekare başına 747 liraya çıktı. Verimlilik, İstanbul'da 837 lira, Anadolu'da 687 lira düzeyinde gerçekleşti. En yüksek ciro artışı ise yüzde 12'yle yiyecek kategorisinde görüldü. 



Karar



Bu haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;




AVM Endeksi Mayıs'ta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 4.3 artarak 196 puana yükseldi. AVM'lerdeki kiralanabilir alanlarda metrekare başına düşen ciro yüzde 4.3 yükseldi ve verimlilik metrekare başına 747 liraya çıktı Verimlilik, istanbul'da 837 lira, Anadolu'da 687 lira düzeyinde gerçekleşti. AYD Başkanı Hulusi Belgü, endeksde Ramazan ayı öncesi dönem olmasının etkisiyle bir artış gözlendiğini ancak bu yükselişin enflasyonun altında kaldığına işaret etti. Belgü, en yüksek ciro artışının yüzde 12'yle yiyecek kategorisinde gerçekleştiğine dikkati çekerek, "Bu, son aylarda yaşanan korku ve endişelerin, hayatın akışının normale döndüğünün göstergesi olarak kabul edilebilir" dedi. 



Vatan





Bu haber Dünya Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;




2016 yılı Mayıs ayında alışveriş merkezlerindeki ciro endeksi geçen yılın aynı ayına göre yüzde 4.3 artış gösterdi. Alışveriş Merkezler ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi'nin Mayıs ayı sonuçlarına göre, kiralanabilir alanlarda verimlilik metrekare başına ortalama 747 lira olurken, bu rakam İstanbul'da 837 lira, Anadolu'da ise 687 lira olarak ölçüldü. 

Kategori bazında yapılan değerlendirmeye göre, en yüksek ciro artışı yüzde 12 ile yiyecek kategorisinde yaşanırken, bunu yüzde İl ile ayakkabı-çanta, yüzde 9 ile hipermarket, yüzde 4 ile giyim ve yüzde 2 ile diğer alan ciroları oluşturdu. Teknoloji hipermarketlerinin cirosu ise yüzde 1 geriledi. Bu dönemde ziyaretçi sayısında ise değişim olmadı. AVM Yatırımcıları Derneği Başkanı Hulusi Belgü, mayıs endeksindeki artışın ise önemli ölçüde Ramazan etkisinden kaynaklandığını söyledi.




Dünya




Bu haber Yeni Asya Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;




AVM ciro endeksi, Mayıs'ta geçen yılın aynı ayma göre yüzde 4,3 artarak 196 puana yükseldi. Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi'nin Mayıs ayı sonuçları açıklandı. Buna göre endeks, Mayıs'ta geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 4,3 arttı ve 196 puana ulaştı. Aynı dönemde, AVM'lerdeki kiralanabilir alanlarda metrekare başına düşen ciro yüzde 4,3 yükseldi ve verimlilik metrekare başına 747 liraya çıktı.



Yeni Asya