AVM Ciro Endeksi Mayıs'ta yüzde 13,9 arttı!
Mayıs Ayı AVM Ciro Endeksi yüzde 13,9 artışla enflasyonun yüzde 2,2 üzerinde yer aldı.
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Mayıs sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre metrekare verimliliği 2018'in Mayıs ayı döneminde bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında yüzde 13,9 artarak, enflasyonun yüzde 2,2 üzerinde yer aldı ve 246 puana ulaştı.
AVM’lerde kiralanabilir alan (m²) başına düşen cirolar Mayıs ayında İstanbul’da 1108 TL, Anadolu’da 827 lira olarak gerçekleşti. Türkiye geneli metrekare verimliliği ise Mayıs ayında 939 lira olarak gerçekleşti.
Mayıs’ta da Metrekare Verimliliğinde En Yüksek Artış Teknoloji Kategorisinde…
Mayıs ayında, kategoriler bazında metrekare verimliliğinde en yüksek artış teknoloji ve hipermarket kategorisinde de yaşandı. Verilere göre teknoloji kategorisinde kurda yaşanan değişikliklerden, hipermarket kategorisinde ise Ramazan ayının etkisi ile metrekare verimliliği artışı yaşandığı da gözlemleniyor.
Enflasyondan arındırılmadan, geçtiğimiz yılın Mayıs ayı ile karşılaştırıldığında alışveriş merkezlerindeki teknoloji kategorisi metrekare verimliliği yüzde 34,1 hipermarket kategorisi metrekare verimliliği yüzde 26,9 diğer* alanlar kategorisi metrekare verimliliği yüzde 15,9 arttı. Giyim kategorisi metrekare verimliliği yüzde 11,3, yiyecek içecek kategorisi metrekare verimliliği yüzde 8,7 ve ayakkabı kategorisi metrekare verimliliği yüzde 1,7 ile arttı.
Enflasyon göz önüne alındığında ise geçtiğimiz yılın Mayıs ayı ile karşılaştırıldığında giyim, yiyecek içecek ve ayakkabı kategorilerinde metrekare verimliliklerinde düşüş gözlemlendi.
Ziyaret Sayısı Endeksi
Mayıs 2018 verileri bir önceki dönemin aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 3’lük bir azalış yaşandığı gözlemlendi.
AVM Endeksi Mayıs 2018 sonuçlarını masaya yatıran AYD Başkanı Hulusi Belgü: “AVM cirolarının geçtiğimiz Mayıs ayına göre %13,9 artmasının yanı sıra enflasyonun %2,2 üzerinde seyretmesi perakendecilerimiz için önemli ve sevindirivi bir detay... Kategoriler bazında ise Nisan ayındakine çok benzer bir tablo gözlemliyoruz. Ramazan ayına denk gelen Mayıs süresince hipermarket kategorisinde kayda değer artış var. Teknoloji kategorisi de metrekare verimliliği açısından yükselişini sürdürüyor. Giyim, ayakkabı ve yiyecek kategori ciroları ise enflasyonun oranının bir miktar altında yükseliş gösterdi. Bu durum, giyim ve ayakkabıda yeni sezon olması dolayısıyla ziyaretçilerin fiyatlara daha temkinli yaklaştığını ve alışveriş yoğunluğunu azalttığını gösteriyor. Yaz sezonunun indirime girmesiyle birlikte bu kategorilerde halihazırda yükselişte olan ciro endeksinin enflasyonun üzerinde bir artış oluşturabileceğini söylemek mümkün” dedi.