AVM cirolarını artırmak için BMD'den yeni hamle!
Salgın nedeniyle kapanan ve 1 Haziran tarihinde yeniden kapılarını açan AVM’lerde aradan geçen iki haftada istenen ziyaretçi sayısına henüz gelinemedi. Ancak Birleşmiş Markalar Derneği bu kapsamda bir dizi önlem alıyor.
Sosyal medya hesabı üzerinden topluma ‘İhtiyacını erteleme ekonomiye sahip çık’ mesajı veren Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), önümüzdeki günlerde alışverişi artıracak bir dizi çalışmalarda bulunuyor.
Hürriyet'ten Aysel Alp'in haberine göre; BMD Başkanı Sinan Öncel, hazır giyim kategorisinde cadde mağazalarda geçtiğimiz yılın aynı dönem cirosunun ortalama yüzde 30-40’ına gelindiğini, ev tekstili ve mobilyanın bu oranı biraz geçerken, kozmetik ve hızlı tüketim ürünleri satan zincir mağazalarda ise ciroların yüzde 90’a ulaştığını duyurdu. Öncel, AVM’lerde ise ziyaretçi sayısının düşüklüğü nedeniyle geçtiğimiz yıl cirosunun ancak yüzde 25-30’larına gelindiğinden bahsetti.
Geçtiğimiz yıl cirolarına ulaşmanın bir başarı olmayacağından bahseden Öncel, enflasyon ve kur artışları dikkate alındığında 2019 cirolarının 2020’de en azından yüzde 20 artması gerektiğini ifade etti. Öncel, salgın etkisi altında 1 Haziran’da açılan AVM’ler ile cadde mağazalarıyla ilgili ciro gelişmelerini şöyle anlattı: “İhtiyacını erteleme ekonomiye sahip çık” mesajı paylaştıklarını söyledi. Ziyaretçileri yeniden mağazalara çekmek için çalışma gerçekleştirdiklerini anlatan Öncel, “Ne olduğunu şimdi söylemeyeyim, sürprizi kaçar” diye konuştu.
AVM'lerde pandemi öncesi ciro için temmuz ayı bekleniyor!
BMD: Ciro kirasına dönmeyen AVM'lerde mağaza açılışları riskli!