AVM

AVM'ler yaşam alanına dönüşüyor!

JLL Türkiye tarafından 2021 yılına ilişkin Pazarlama Vizyonu Raporu yayınlandı. Peki raporda hangi dikkat çeken veriler yer aldı? İşte o veriler...

JLL Türkiye tarafından 2021 yılına ilişkin Pazarlama Vizyonu Raporu yayınlandı. Investingcom'da yer alan habere göre; yayınlanan raporda, Kovid-19 salgınıyla beraber hayatımıza dahil olan terimler, iletişimde ön planda olması gereken unsurlar, AVM'lerdeki düzen değişikliği, tüketicinin dönüşümünde JLL'in rolü ve hizmet anlayışı gibi başlıklara yer veriliyor. 

Raporda, salgınla beraber değişikliğe uğrayan hayat tarzıyla, yaşamın bir parçası olan online hizmerler, sosyal mesafenin alışveriş alışkanlarına etkisi, doğaya ve doğala rağbetin artması gibi konular bulunuyor. 

Koronavirüs salgınıyla hemen hemen herkesin hayat tarzı değişti ve daha önce aşina olunmayan dijital yayın, online market, sanal etkinlik ve sosyal medya canlı yayınları gibi unsurlar gündelik işlerden oldu. JLL Türkiye Pazarlama Direktörü Miray Kanık, konuya ilişkin açıklamalar yaptı. Miray Kanık, Kovid-19 salgınının ilk aylarında tüketicinin online konser, online sergi gibi kavramlara tamamen yabancı olduğuna ve online alışveriş yoğunluğunun şimdiki kadar fazla olmadığına dikkat çekti. Kanık, "2021 yılında çevrimiçi eğitim, HES kodu, Digital Nomad mesai kavramı, organik tarım ve evde üretim, sanal turlar, online sağlık danışmanlığı - evde spor kavramı ve online görüşme platformları Zoom, Teams gibi mecralar hayatımıza girdi" açıklamasını yaptı. 

Tüketicinin Alışveriş Merkezlerinden Beklentisi Değişti

Son 1,5 senelik dönemde tüketim alışkanlıkları ve ihtiyaçlarla birlikte tüketicinin alışveriş merkezleriyle olan ilişkisinin ve beklentilerinin de kökten değitiği belirtiliyor. Bu kapsamda AVM'lerin iletişim kanallarında da Kovid-19 tebdirlerine ilişkin stratejilere start verildi. Salgınla birlikte mağaza içi ve ortak alanlarda hijyen kontrollerinin sık sık yapılması ve sosyal mesafeyle uyumlu, açık alanlarla ilgili iletişim başlıklarının önemli hale geldiğini vurgulayan JLL Türkiye Eş CEO'su Tarkan Ander, "Temiz hava, düzenli temizlik, ortak alanların mesafeli oturma düzenine göre oluşturulduğu konularının sık sık altının çizilmesi gerekiyor. Bunun yanı sıra, belirli aralıklarla müşteri memnuniyetinin ölçümü, dijital kanalların düzenli kullanılması, kişiye özel iletişim yöntemi ve dijitalleşmenin artırılması yönünde çalışmalar da yapılabilir." şeklinde konuştu.

Sadece Alışveriş Merkezi Değil Yaşam Alanı

JLL Türkiye Pazarlama Vizyonu Raporu'na göre AVM'lerde olan alternatif kullanım konseptlerinin tarım alanı, kütüphane, gösteri salonları, sanat alanları, çalışma alanı, eğitim kurumu gibi farklı şekillerde kullanılması öngörülüyor.

Yalnızca alışveriş ihtiyacının giderildiği bir alan olma özelliğinin ötesine geçen AVM'lerin salgın süreciyle beraber artık yaşam alanı olarak kullanılacağı da raporda dikkat çeken konu başlıklarından oldu. 

JLL Türkiye Eş CEO'su Dora Şahintürk, AVM'lerdeki alanların kullanımının değerlendirilmesi ve atıl alanların alternatif kullanımlar için hızlı şekilde uygun hale getirilmesini vurgulayarak, AVM'lerin yalnızca alışveriş gereksiniminin giderildiği bir alan değil yaşam alanı şeklinde konumlanmasının 2021'in en dikkat çeken öngörülerinden olduğuna dikkat çekti ve şunları kaydetti:

"Salgın sonrası dönemde alışveriş merkezlerinin, daha fazla açık alan barındırması ve yeşil alanlarla daha entegre olacak şekilde dönüşmesi, dikkat edilmesi gereken konular arasında yer alıyor."

Yasakların kalkması AVM'leri nasıl etkileyecek?

AVM'lerin kira gelirlerinde son durum ne?

AVM sektörünü bu yıl ne bekliyor?