Yasakların kalkması AVM'leri nasıl etkileyecek?
Venezia Mega Outlet Yönetim Direktörü Oğuz Isıgöllü Yasakların kalkmasının AVM'leri nasıl etkileyeceği ile ilgili bazı bilgiler verdi. İşte Isıgöllü'nün o açıklamaları...
Venezia Mega Outlet Yönetim Direktörü Oğuz Isıgöllü Yasakların kalkmasının AVM'leri nasıl etkileyeceği ile ilgili bazı açıklamalar yaptı. Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre, Venezia Mega Outlet Yönetim Direktörü Oğuz Isıgöllü, 1 Temmuz itibariyle eski ziyaretçi adetlerine geri dönüleceğini dile getirerek, "Pazar günleri AVM cirolarının yüzde 25’ini oluşturur, biz uzun zamandır yüzde 25 daha az kapasiteyle çalışıyorduk. Pazar gününün de açılması ile birlikte tam kapasite çalışmaya başlayacağız." şeklinde konuştu.
Venezia Mega Outlet tarafından yapılan açıklamaya göre, başlayan kademeli normalleşmeyle beraber eski normale dönülmeye başlandı. 1 Temmuz 2021 tarihi itibarıyla kısıtlamaların tamamen kalkacak olması alışveriş merkezleri tarafından yeni etkinlik hazırlıklarını da başlatmış oldu.
Tüm dünyayı etkisi altına alan koronabirüs salgını öncesinde ülke genelinde alışveriş merkezlerine günlük toplam 6,5 milyon ziyaretçi girişi yapılırken, şu an bu 4,5 milyon seviyelerinde seyrediyor.
Açıklamada görüşleri yer alan Isıgöllü, şunları dile getirdi: "Pazar günleri AVM cirolarının yüzde 25’ini oluşturur, biz uzun zamandır yüzde 25 daha az kapasiteyle çalışıyorduk. Pazar gününün de açılması ile birlikte tam kapasite çalışmaya başlayacağız. Aşılanmanın hızlanması ile birlikte pandemi öncesinde periyodik olarak gerçekleştirdiğimiz 'İndirim Panayırı' etkinliklerini tekrar düzenlemeye başlayacağız. AVM'lerin kapı girişlerini etkileyen etkinliklerin tekrar gündeme gelmesi ve sinemaların açılıyor olması da pozitif bir etki yaratacaktır."
Oğuz Isıgöllü sözlerine şu şekilde devam etti: "Bununla birlikte, maske, mesafe ve hijyen tedbirleri hayatımızda kalmaya devam edecek gibi görünüyor. İnsanlarda bulaşıcı hastalıklara karşı daha fazla bilinç gelişti ve korunma yöntemlerinin neler olduğu öğrenildi. Alışveriş merkezleri bu konuda sürekli iyileştirici ve geliştirici faaliyetlere yatırım yapmaya devam edecekler. Pandemi etkisiyle ağırlıklı evlerde kalınan ve temel ihtiyaçlar haricinde, para harcamamaya dikkat edilen bir süreç yaşandı. Pandemi hayatımızdan çıkmaya başladıkça, hem biriken ve ötelenen ihtiyaçlar karşılanmaya, hem de lüks tüketim artmaya başladı. Eğlence merkezleri ve sinemaların da tekrar faaliyete geçmesiyle, alışveriş merkezleri sadece alışveriş yapılan yerler olmaktan çıkıp, eğlence ve yaşam merkezleri durumuna tekrar kavuşacaktır."