AVM'lerde cirolar pandemi öncesine dönüyor!
AVM'lerde cirolar pandemi öncesine dönmeye başladı. Pandemi dönemi öncesinde daha çok vakit geçirmek için AVM'lere gelinlerin yerini artık gerçekten alışveriş yapmak isteyenler almış durumda.
Pandemi nedeniyle büyük oranda ziyaretçi kaybına uğrayan alisveris merkezleri, eski görüntülerinden halen cok uzaklar. Birçok AVM'de çocuk oyun alanı ve çeşitli aktivitelerin gerçekleştirildiği sosyal alanlar halen kapalı. Eski ziyaretçi sayılarına ulaşmaları bir süre daha beklenmiyor. Ancak AVM'ler için bu durum pek de öönemli bir sorun gibi gözükmüyor. Bunun temel nedeni cirolarda bir kaybın olmaması. Para Dergisi'nden özbey Men'in haberine göre; çünkü pandemi dönemi öncesinde daha çok vakit geçirmek için AVM'lere gelinlerin yerini artık gerçekten alışveriş yapmak isteyenler almış durumda.
İstanbul'un en önemli lokasyonlarından biri olan Bakırköy'de hizmet veren Capacity AVM'nin Genel Müdürü Baris Ozcan, alışveriş merkezlerini ziyaret eden müşterilerin alışveriş yapma oranlarında ciddi artışların oldugunu doğruluyor. Ozcan, "Bunun sebebi temelde insanların huzi. güvenli ve hijyenik bir ortamda kısa zamanda ihtiyaçlarını gidermek için alışveriş merkezlerini tercih etmeleridir. Amaç gözetmeksizin gezmek maksadıyla yapılan girişlerde azalma görüyoruz. Bu dönem gerçekleşen ziyaretlerin ağırlıklı olarak alışveriş ve ihtiyaçlara çözüm odaklı olduğunu söyleyebiliriz. Bu yeni düzende misafirlerimizde gozlemledigimiz bir kısım degişiklikler var. AVM ziyaret saatlerinde güne yayılan bir dagılım gözlemliyoruz. AVM içinde kalış sürelerinde de kısalma var. Bunun yanında AVM'lerin bulunduğu lokasyon sebebi ile de ziyaretçi alışkanlıklarında farklılaşmalar oluyor. Merkezi bir konumda bulunan Capacity Alışveriş ve Yaşam Merkezi bu etkiyi en asgari düzeyde hisseden bir AVM'dir" diyor.
"İHTİYAÇLARDA DEĞİŞİKLİK VAR"
Pandemi öncesi dönemde hafta içinde günde ortalama 35 bin ziyaretçi girişi olan Capacity AVM'de pandemi surecinde Ağustos ayının sonuna kadar günlük ziyaretçi sayısı ortalama 25 bin kişi olarak gerçekleşti. Ancak Ozcan, Eylül ayının ikinci yarısından itibaren ziyaretçi sayısında artış görüldüğünü ve ziyaretçi sayısının eski seviyelere yaklaştığını belirtiyor. Özcan'ın verdiği bilgilere göre Eylül ayı öncesine kadar birçok sektörde ciro artışları olmuş. Ancak Ozcan, bazı sektörlerde de ciro kayıplarının olduğunu söylüyor:
"Elimizde bulunan Eylül ayına kadar olan verileri değerlendirdiğimizde geçmiş döneme göre ciddi ciro artilan olan sektörler olmakla birlikte kayıpta olan sektörlerimizde bulunuyor. Bunun temel sebebi ihtiyaçlarda oluşan degişiklik."
200 mağazasının faaliyet gösterdigi Capacity'de çocuk aktivite alanı hariç tüm ünitelerin hizmet verdiğini belirten Ozcan, pandemi nedeniyle her türlü tedbiri aldıklarını söylüyor.
AVM'DE GEÇİRİLEN SÜRE KISALDI
Anadolu yakasının önde gelen AVM'lerinden Tepe Nautilus çatısı altında 126 mağaza bulunuyor. Mağaza doluluk oranı yüzde 99.78. Tepe Emlak Yatırım A.S. Genel Müdürü Deniz Bozan, pandemi öncesi dönemde ziyaretçi sayısının yıllık 10 milyon kişiye ulaştığını belirtiyor. Bozan, "Bu dönemde sosyal mesafenin korunma. si gerekliligiyle alışveriş merkezimizin içerisinde aynı anda bulunabilecek maksimum ziyaretçi sayısına göre hizmet veriyoruz ve geçtiğimiz yılın aynı dönemlerine göre yüzde 60 oranında ziyaretçi ağırlayabiliyoruz" diyor.
Ziyaretçi sayısına paralel olarak geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla aylık cirolarda sektörlere göre değişimlerin görüldüğünü ifade eden Bozan, söyle devam ediyor:
"Halk sağlığı kapsamında alınan tedbirler alışveriş merkezleri içerisinde geçirilen sürenin daha kısa olmasını öneriyor. Bu nedenle ziyaretçi de bu süre içerisinde ihtiyacına yönelik olarak alışverişini yapıyor, ama bunun geçici bir dönem olduğunu, pandeminin kontrol altına alınması ve hayatın normale dönüşüyle birlikte ziyaretci davranışlarında da eski alışkanlıklara dönüş olacağı düşünüyorum. Cirosu geçtiğimiz yıla oranla daha yüksek olan sektörler de var. Haziran-Eylul aralığında kademe kademe yaşanan normalleşmeyle birlikte bir geçiş dönemi yaşadık. Yeniden açıldığımız günden bu yana her zaman magaza ve markalarımızla birebir iletisim yürütüyoruz. Bu çerçevede de uyulması gereken kural ve alınması gereken tedbirlerle basladigimiz etkinlik ve kampanyalar ile mağazalarımızın cirolarına katkı sağlamayı hedefliyoruz. Ekim ayında Tepe Nautilus Alışveriş ve Tasarım Günleri'ni gerçekleştirdik. Ziyaretçilerimizi piyano dinletisiyle buluşturuyoruz. Bunun yanı sıra ziyaretçilerimizin alışverişleri karşılığında anında hediye para yüklü kart kazandıkları Tepe Nautilus Card satış kampanyalarımızı da farklı kurgularla gerçekleştirmeye basladik. Sosyal medya hesaplarımız üzerinden de keyifli yarışmalar düzenliyoruz. Kamu sachin önceliğimizde tutarak, etkinlik ve kampanyalarımıza kurallar çerçevesinde devam edeceğiz."
155 mağazanın bulunduğu İzmir Westpark Outlet'te de işler fena değil. AVM Müdürü Nejla Baybaş, "Pandemi sonrasında AVM ziyaretçilerde hedelli alışverişin artmış olduğunu gözlemliyoruz. Kişi başı harcama oranları arttı. Cirolarda sektörel olarak farklılıklar var. Değişen yaşam biçimi ve ihtiyaçlara göre bazı sektörlerde pandemi öncesine göre artışlar söz konusu. Tum kategorilerde homojen bir süreklilik henüz sag lanabilmiş değil. Pandemi sot rast tüketici davranışlarına bağlı olarak teknoloji, spor/aktif giyim, kişisel bakım/hijyen gibi sektörlerde bir önceki yıla göre belirgin ciro artislanını da gözlemledik.
Bu dönemde pazarlama stratejisi olarak daha çok ciro ve ziyaretçi sayısı artışına yönelik satış kampanyaları kur gulamaktayız. Kasım ayında alışveriş karşılığı bünyemizde yer alan Ege'nin ilk ve tek akvaryumu olan Funtastic Akvaryum dan bilet hediyemiz olacak. Aralık ayında ise yeni yıla orel ay boyunca devam edecek 500 TL'lik alışveriş yapanlara 100 TL puan hediye edeceğiz." diye konuştu.
"ZİYARETÇİLER DAHA ALIŞVERİŞ ODAKLI"
Cirolarda artış görülen bir diğer AVM de Kayseri Meysu Outlet. Şu anda 100 mağazayla hizmet veren AVM'de kafe ve restoranlar da açık. AVM Müdürü Hakan Sel, haziran ayı itibariyle tekrar faaliyete başlayan alışveriş merkezinde ciroların pandemi öncesi dönemi yakalamaya başladığını ifade ediyor. Pandemi sonrası ziyaretçilerin AVM'ye alışveriş amacıyla geldiklerini kaydeden Sel, son dönemlerde pandemi dönemi öncesi ile aynı oranlarda alışveris yapılmaya başlandığını vurguluyor. Sel. "Pandemi sonrası gelen ziyaretçilerimiz daha alışveris odaklılar, zamanla gelen ziyaretçilerimizin AVM içerisinde alınan hijyen önlemlerini göz önünde tutarak AVM'de kalma süreleri daha da artmaya başladı. Pandemi döneminde ciro artışına yönelik kampanyalar yapıyoruz" diyor.
Sinan Öncel: AVM'lerde ciro kirasından daha adil bir seçenek görünmüyor!