AVM ciroları katlandı!
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hüseyin Altaş ve Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, döviz kurunun AVM'leri nasıl etkilediğine ilişkin açıklamalarda bulundu.
Merkez Bankası'nın faiz düşürme kararından sonra yükselişe geçen döviz kurlarının hafta içinde rekor üzerine rekor kırması, perakende sektöründe özellikle teknoloji alışverişinde hareketliliği getirdi. Dünya Gazetesi'nden Yener Karadeniz'in haberine göre; yükselen kurun fiyatlara yansıyacağını düşünen tüketiciler, ertelenen ihtiyaçlarını gidermek amacıyla AVM’lere akın etti.
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hüseyin Altaş, gelişmelerin AVM cirolarında yüzde 10’a yakın yükseliş sağladığını dile getirdi. Altaş, “Ürünler daha da pahalanacak diye bir akım var AVM’lere. Cirolar yükselmeye devam ediyor. Bizim gözlemimiz son iki günde yüzde 10’a yakın bir artış olduğu yönünde. Black Friday kampanyalarının da bunda etkisi var tabi. Ziyaretçi sayısı ise stabile döndü. Kasım öncesi 6 milyondu şu an 6.3 milyonlarda devam ediyor” açıklamasında bulundu.
“İhtiyacını hemen al noktasındayız”
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel de kur etkisinin alışveriş cirolarında görüldüğünü belirtti. Yükselen hammadde fiyatlarının gelecek sene hazır giyim perakendesinde önemli oranda fiyat artışınaneden olacağını vurgulayan Öncel, “Satışlarda Black Friday etkisinin de ötesinde başka bir durum var. Enflasyonist durumlarda insanlar elindeki parayı zam gelecek endişesiyle hemen ihtiyaçlarına harcar. En temel tüketici davranışıdır bu. Elimizde net veri yok ancak şu anda bu davranışı gözlemliyoruz” diye konuştu.
2024'e kadar AVM sayısının yüzde 10 artması bekleniyor!
AVM'ler ve markalar arasındaki kira krizi bitti mi?