Genel

AVM'lerin müşteri servisleri azaldı

Geliri azalan AVM ve marketler, tasarruf için kemer sıkmaya müşteri servislerinden başladı

Küresel piyasalardaki kriz, alışveriş merkezleri (AVM) ve süpermarketlerin cirolarını düşürdü. Geliri azalan AVM ve marketler, tasarruf için kemer sıkmaya müşteri servislerinden başladı. Ücretsiz hizmet veren servisler azaltılıyor. Süpermarket yöneticileri her bir servis aracının ayda 3-4 bin TL maliyet getirdiğini belirtirken, vatandaş ise ücretsiz ulaşım imkanının azaltılmasından şikâyetçi. 

Müşterinin mağazaya kolay ulaşımı için başlatılan ücretsiz servis hizmeti, krizdeki market ve AVM'lerin belini bükecek hale geldi. İlk etapta servis araçlarının kapasitesini daraltan işletmeciler, şimdi de sefer sayılarını seyrekleştirmeye başladı. AVM ve büyük süpermarketler, bundan sonra ulaşımın zor olduğu belli noktalara servis hizmeti sunmayı, toplu taşıma imkanının bulunduğu bölgelerden çekilmeyi planlıyor. Kiler Hipermarketleri Genel Müdürü Nihat Özdemir, marketlere servislerle çok müşteri taşımanın ciroya aynı oranda etki yapmadığını belirtiyor.

Daha çok Konya ve çevresinde hizmet veren Adese alışveriş merkezleri Genel Müdürü Ramazan Keser ise servis hizmetini, rakipleri yaptığı için devam ettirdiklerini dile getiriyor. Keser, servis araçlarının gezici bir reklam panosu olduğuna ilişkin değerlendirmeye de katılmıyor. Adese, müşteri servislerini neredeyse adım başı şubelerinin bulunduğu Konya'ya değil, Mersin, Ankara, İzmit ve İstanbul gibi daha seyrek bulundukları noktalara da koyuyor.

İstanbul Anadolu yakasında hizmet veren Via/port Outlet AVM ise servis araçları konusuna daha iyimser bakıyor. Ücretsiz müşteri servisiyle, günde yaklaşık 2 bin kişi taşıyan işletmenin servis gideri aylık olarak 80 bin TL'yi buluyor.

Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Şeref Songör ise marketlerin uyguladığı ücretsiz müşteri servisi hizmetini doğru bulmuyor. Songör, "Herkes kendi işini yapsın. Perakendeci, perakendecilik yapsın, servisçiliğe el atmasın." diyor. Maliyet açısından da marketlere zarar veren servis hizmetini olumlu değerlendirmeyen Songör, Türkiye dışındaki ülkelerde böyle bir uygulamanın olmadığını, müşteri memnuniyeti gerekçesiyle her şeyin yapılamayacağını ifade ediyor.
 
Zaman