27 / 12 / 2024

Avrasya Tüneli bugün açılıyor!

Avrasya Tüneli bugün açılıyor!

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım’ın katılımıyla açılacak olan, Avrupa ve Anadolu yakasını Boğaz’ın altından bağlayan Avrasya Tüneli bugün açılıyor.



Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım’ın katılımıyla açılacak olan tünel, Kazlıçeşme ve Göztepe arasındaki 1 saatlik mesafeyi 15 dakikaya indirecek. Günlük ortalama 100-120 bin aracın kullanması Avrasya Tüneli’nde güvenlik en üst seviyede tutuluyor. Deprem ve tsunamiye dayanıklı yapılan tünelde yangına dayanıklı yüzey kaplaması ve acil tahliye sistemleri bulunacak. Tünelde operasyon merkezi 24 saat boyunca tünelin güvenli çalışması, trafiğin kesintiye uğramadan akması için çalışacak.  


GÜVENLİK ÜST DÜZEYDE


Her 600 metrede bir konumlanan emniyet şeritleri, alt ve üst katlar arasında geçişi sağlayan ve tünel boyunca uzanan acil tahliye sistemi ile güvenli bekleme alanları, anlık bilgi akışı için genel anons sistemi bulunacak.  Tünelden araç geçiş ücretleri açılış yılında tek yönde otomobiller için 4 dolar artı KDV, minibüsler için ise 6 dolar artı KDV olacak. Geçiş ücretleri TL’ye çevrilecek kamuoyuna duyurulacak. Avrasya tünelindeki hazırlıklar vatandaşlar tarafından da ilgiyle izlendi. Projenin millete çok önemli fayda sağlayacağını belirten vatandaş Aziz Şengül, “Devletimizle gurur duyuyoruz. Söyleyecek bir şey bulamıyoruz. Böyle bir projeyi ülkemize kazandırdılar. Marmaray, Avrasya Tüneli, 3. Havalimanı, arkası geliyor. Bir sürü proje var. Başkomutanımız ile gurur duyuyoruz” diye konuştu.  


Dünyanın en iyi tünel projesi


1) Göztepe-Kazlıçeşme arasında hizmet verecek projenin toplam uzunluğu 14.5 kilometre.


2) Proje 5.4 kilometrelik denizin tabanına inşa edildi. Tünelin en derin bölümü deniz seviyesinden 106 metre aşağıda bulunuyor.


3)  Kazlıçeşme-Göztepe arasındaki yoğun trafikte 100 dakikada alınan yol 15 dakikaya inecek. 


4) Günde 120 bin aracın geçeceği tahmin ediliyor.


5) Denizde dünyada 106 metre derinlikte yapılan başka tünel yok. Avrasya Tüneli, bu yönüyle dünyada bir ilki temsil ediyor. Proje bu özelliği ile ABD’de 1874 yılından beri yayımlanan ENR Dergisi tarafından 2016 yılı için ‘Dünyanın En İyi Tünel Projesi’ seçildi.


6) Projede iki milyon metreküp kazı yapıldı. 700 bin metreküp beton, 70 bin ton demir kullanıldı. Başka bir deyişle; 788 olimpik havuzu dolduracak kadar kazı yapıldı. 18 stadyum yapacak kadar beton ve 10 tane Eyfel Kulesi yapacak kadar demir kullanıldı.


7) 1 milyar 245 milyon dolarlık projeyi tamamlayacak firmalar, tüneli 24 yıl 5 ay boyunca işletecek. 


Star Gazetesi 


Haber Akşam'da şu şekilde yer aldı


Avrasya Tüneli, bugün Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Başbakan Yıldırım'ın da katılacağı bir törenle hizmete açılıyor. Tarihi proje 100 dakikalık mesafeyi 15 dakikaya indirecek. 22 Aralık sabahı geçişlerin başlayacağı tüneli günde ortalama 100 bin araç kullanacak. 


Asya ile Avrupa kıtasını deniz tabanının altından karayoluyla birleştirecek olan tarihi proje Avrasya Tüneli bugün açılıyor. Marmaray'ın kardeşi niteliğinde olan metro hattından sonra lastik tekerlekli araçlar için iki katlı inşa edilen tünel projesi için ihale, 12 Haziran 2007'de Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü'nce yapıldı. Kazlıçeşme ile Göztepe arasındaki seyahat süresini önemli ölçüde azaltacak Avrasya Tüneli, boğazı geçen mevcut iki köprüyle bağlantılı olarak planlandı.


5.4 KM'Sİ DENİZ ALTINDAN 

Avrasya Tüneli'nin 5.4 kilometrelik bölümü deniz tabanı altına özel bir teknolojiyle inşa edilen iki katlı tünelden ve diğer metotlarla inşa edilen bağlantı tünellerinden oluşuyor. Avrupa ve Asya yakalarında toplam 9,2 kilometrelik güzergahta da yol genişletme ve iyileştirme çalışmaları tamamlandı. Sarayburnu-Kazlıçeşme ile Harem-Göztepe arasında yer alan yaklaşım yolları genişletilerek kavşak, araç alt geçitleri ve yaya üst geçitleri inşa edildi.


BÜYÜK TASARRUF GETİRECEK 

Kazlıçeşme-Göztepe hattında gerçekleştirilen Avrasya Tüneli, yoğun trafiğin etkili olduğu şehir içinde yolculuk süresini önemli ölçüde azaltacak. Asya ve Avrupa yakaları arasında 100 dakikaya varan ulaşım süresini 15 dakikaya indirecek, güvenli ve konforlu yolculuğun ayrıcalığı yaşanacak. Tünelin giriş ve çıkış noktalarındaki bağlantı yollarının genişletilmesi ve düzenlenmesiyle trafik daha akıcı hale gelirken, çevre ve gürültü kirliliğinin azalmasına da katkı sağlanacak. Söz konusu proje, Kazlıçeşme-Göztepe arasındaki en kısa güzergah olacağı için yakıt masrafı düşecek, havaya salınan zararlı gaz miktarının yanı sıra aracın bakım masrafları da azalacak. 


'İki katlı' güvenli sürüş

Modern aydınlatma, yüksek kapasiteli havalandırma ve yolun düşük eğime sahip olması gibi özellikler taşıyan tünelin iki katlı inşa edilmesi, yol güvenliğine sağladığı katkıyla sürüş konforunu artıracak. Avrasya Tüneli, olumsuz hava koşullarında da kesintisiz yolculuk sağlayacak. 


Deprem ve tsunamiden etkilenmez 

Dünyanın önde gelen mühendislik projelerinden olan tünel, 24 saat boyunca güvenli ve kesintisiz trafik akışı için gelişmiş bir sisteme sahip olacak. En ileri tasarım, teknoloji ve mühendislik uygulamalarının ürünü tünel, deprem ve tsunami risklerinden etkilenmeyecek yapıda inşa edildi. Tünel üstün güvenlik özellikleriyle gerektiğinde sığınak olarak da kullanılabilecek. 


Yolcular için ayrı ödeme yok  

Tünelde maksimum hız 70 km olarak belirlenirken, geçiş ücretleri otomobil için 4 dolar KDV, minibüsler için 6 dolar KDV karşılığı TL olacak. Tünelde her iki yönde de geçişler ücretli olacak, HGS ve OGS aracılığıyla ödeyebilecek. Araçtaki yolcular için ayrıca ödeme yapılmayacak. 


Devletin zirvesi bu törende

Avrasya Tüneli, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Başbakan Binali Yıldırım ve çok sayıda yabancı konuğun katılımıyla bugün hizmete açılıyor. İstanbul'un ulaşım sorununa köklü çözüm üretecek tünelin hizmete alınmasıyla İstanbul'un iki yakası arasındaki mesafe, 15 dakikada geçilebilecek.


Akşam 


Haber Sabah'ta şöyle yer aldı


1.3 milyar dolara malolan Avrasya Tüneli, Türkiye ekonomisine 1.5 milyon liralık iş hacmi yaratacak. Tünel, trafikte 52 milyon saatlik zaman tasarrufu sağlayacak

Avrasya Tüneli'nin en büyük özelliklerinden biri de yarattığı zaman tasarrufu. Boğaz geçişlerinde sağlayacağı ek kapasite sayesinde yolculuk sürelerindeki kısalma ile yılda yaklaşık 52 milyon saat zaman tasarrufu sağlanacak. Proje sayesinde araçların yaydığı emisyon miktarı (karbon monoksit, karbon dioksit, azot oksitler, partikül madde vb.) yılda yaklaşık 82 bin ton azaltılarak çevresel katkı sağlanacak. Aynı anda 60 taşeron firmanın çalıştığı projede günde bin 800 kişiye istihdam sağlanıyor. Proje inşaat çalışmalarında yapılan harcamalar sayesinde Türkiye ekonomisine günde 1.5 milyon liralık bir iş hacmi yaratıyor. Projede yaklaşık 2 milyon metreküp kazı yapıldı, 700 bin metreküp beton, 70 bin ton demir kullanıldı. Başka bir deyişle projede 788 adet olimpik havuzu dolduracak kadar kazı yapıldı, 18 stadyum yapacak kadar beton, 10 adet Eiffel Kulesi yapacak kadar demir kullanıldı.


MÜHENDİSLİK BAŞARISI

Projenin en önemli aşaması 3.4 km'lik Boğaz Geçişi. Boğaz Geçişi için dünyanın en gelişmiş TBM (Tunnel Boring Machine - Tünel Açma Makinesi) teknolojisinden yararlanıldı. TBM, günde 8-10 metre ilerleyerek, 3 bin 344 metrelik ve 16 aylık çalışmayı Ağustos 2015'te tamamlandı. Toplam bin 674 bilezikten oluşan tünelde, olası büyük bir depreme karşı dayanıklılığı artırmak amacıyla iki ayrı noktada sismik bilezik monte edildi. Özel olarak tasarlanan ve laboratuvarlarda test edilerek başarısı kanıtlandıktan sonra üretilen sismik bilezikler, mevcut çap ve sismik aktivite seviyesi göz önüne alındığında 'TBM Tünelcilik' sektöründe dünyadaki 'ilk' uygulama oldu. Ayrıca tüneldeki bileziklerin üretiminde kullanılan yüksek performanslı prekast beton segmanlar, 100 yıl servis süresi hedeflenerek, Yapı Merkezi Prefabrikasyon Tesisleri'nde üretildi. Uluslararası sertifika kuruluşunca yapılan analiz ve simülasyonlarda segman ömürlerinin en az 127 yıl olduğu rapor edildi. Proje kapsamında Asya ve Avrupa yakalarındaki tünel yaklaşım yollarında düzenlemeler devam ediyor. Mevcut 6 şeritlik yollar 8 şeride çıkarılırken, U-dönüşü, kavşak ve yaya hemzemin geçitleri gibi iyileştirmeler yapılıyor.


KESİNTİSİZ YOLCULUK

Deniz tabanının altından karayolu tüneliyle birleşecek tünel, İstanbul'da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme- Göztepe hattında hizmet verecek. Toplam uzunluğu 14.5 kilometre olan güzergâhın 5.4 kilometrelik bölümü, iki katlı olarak deniz tabanı altına yerleştirildi. Bu çalışmalarla yolculuk süresinin 100 dakikadan 15 dakikaya inmesi hesaplanıyor. Modern aydınlatma, yüksek kapasiteli havalandırma ve yolun düşük eğime sahip olması gibi tünelin sahip olduğu özelliklerin yolculuk konforunu artırması bekleniyor. Tünelin iki katlı olarak inşa edilmesi, yol güvenliğine sağladığı katkı sayesinde sürüş konforunu da olumlu yönde etkileyecek. Avrasya Tüneli, sis, buzlanma gibi olumsuz hava koşullarında da kesintisiz yolculuk yapılmasını sağlayacak. Hem Avrupa hem de Asya Yakası'nda toplam 8 gişe bulunacak. Yavuz Sultan Selim ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri'nde olduğu gibi gişelerden geçişler OGS ve HGS ile yapılabilecek.


TRAFİK AKIŞI AÇILIŞA ÖZEL DÜZENLENDİ

Avrasya Tüneli'nin bugün gerçekleştirilecek açılışı dolayısıyla alınan emniyet ve trafik tedbirleri kapsamında trafik akışında yeniden düzenleme yapıldı. Sahil Kennedy Caddesi Kuzey ve Güney Yolu, Sirkeci Işıklar ve Namık Kemal Caddesi ile Sahil Kennedy Caddesi'ne bağlanan yollar trafiğe kapatılacak. Bugün 08.00'den sonra ise Sahil Kennedy Caddesi Kuzey ve Güney Yolu, Sirkeci Işıklar ve Zeytinburnu Varyant arası ile Sahil Kennedy Caddesi'ne bağlanan yollarda trafik akışı sağlanamayacak. Sürücüler, alternatif olarak, D-100 Kuzey-Güney Yol, Havuzlu Kavşak- Atatürk Havalimanı Caddesi-Basın Ekspres Yolu, Ataköy Sahil-Adnan Kahveci Bulvarı, Ataköy Sahil Strazburg Caddesi-Ataköy Bulvarı, Bakırköy Taşhanlar Köprü-Ekrem Kurt Bulvarı, Onuncu Yıl Caddesi, Vatan Caddesi, Millet Caddesi,  Ankara  Caddesi'ni kullanabilecek.


ÇATLADIKAPI'DA ÇALIŞMALAR TAMAMLANDI

Avrasya Tüneli projesinin Samatya bölgesinde küçük bir bölgede asfaltlama çalışmaları ise tüm hızıyla sürüyor. Bu bölgenin açılışa yetiştirilmesi için gece gündüz çalışıldığı öğrenildi. Tünellerin ağızlarının bulunduğu Çatladıkapı mevkiinde ise çalışmaların çok büyük bölümü tamamlandı.Tünel girişleri öncesi gişeler yerleştirilirken, açılış töreni hazırlıkları da tamamlandı. 1.3 milyar dolarlık projeyi tamamlayacak firmalar, tüneli 24 yıl 5 ay boyunca işletecek


Sabah


Geri Dön