Ulaşım

Avrasya Tüneli çalışmalarında son durum!

Avrasya Tüneli Projesi İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi kapsamında Sarayburnu- Kazlıçeşme, Kazlıçeşme-Göztepe arasında başlatılan çalışmalar bütün hızıyla sürüyor.

İstanbul Boğazı'nı otomobille deniz altından geçmek için geriye sayımda son bir yıla girdik. Projede otomobillerin geçeceği yollar havadan görüntülendi. 



Avrasya Tüneli Projesi İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi kapsamında Sarayburnu- Kazlıçeşme, Kazlıçeşme-Göztepe arasında başlatılan çalışmalar bütün hızıyla sürüyor.



Projenin 5.4 kilometrelik bölümü deniz tabanı altına özel bir bir teknoloji ile inşa edilen otomobillerin geçeceği 2'şer şeritli ve iki katlı tünelden oluşuyor.



Avrupa ve Asya yakalarında 9.2 kilometrelik güzergahta ise yol genişletme ve yenileme çalışmaları yapılıyor. Bu amaçla bir süre önce trafik düzenlemesi yapılan Sarayburnu-Kazlıçeşme hattında da çalışmalar devam ediyor.



Fatih, Sahil Kennedy caddesinde yapılan çalışmalarda yollar genişletilip, yenilenirken araç alt geçitleri ve yaya üst geçişleri inşa edildiği belirtildi. Havadan görüntülediğimiz bu bölge dev bir şantiyeye dönmüş durumda.



Trafik düzenlemesi ile kapatılan bölümlerde çalışmaların hızla sürdüğü bazı bölgelerde yolların ve bağlantı tünellerinin ortaya çıkmaya başladığı görüldü.



1 milyar 245 milyon dolar yatırım bedelli projeyi tamamlayacak firmalar tüneli 29 yıl boyunca işletecek.



55 ayda bitmesi hedeflenen projenin 2017 yılının ilk 6 ayı içinde bitirilmesi planlanıyordu.



Ancak proje inşaatının beklenenden daha hızlı yürümesi ve İstanbul trafiğini rahatlatması açısından 2016 yılının sonlarına yetiştirilmesi için çalışmalara hız verildiği belirtildi.



Projenin İstanbul'da trafiğin çok yoğun olduğu güzergâhta yolculuk süresi 100 dakikadan 15 dakikaya kadar indireceği belirtiliyor. 7,5 büyüklüğünde bir depremde zarar görmeyecek şekilde plananan tünelden araç geçiş ücretleri açılış yılında tek yönde otomobiller için ilk yıl KDV hariç 4 Dolar olması planlanıyor.



Hürriyet



Haber Bugün Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


İstanbul trafiğine büyük kolaylık sağlayacak Avrasya Tüneli Projesi çalışmaları beklenenden hızlı ilerliyor. Proje 2016 yılının sonlarına doğru faliyete açılacak.


Avrasya Tüneli Projesi İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi kapsamında Sarayburnu- Kazlıçeşme, Kazlıçeşme-Göztepe arasında başlatılan çalışmalar bütün hızıyla sürüyor. Projenin 5.4 kilometrelik bölümü deniz tabanı altına özel bir teknoloji ile inşa edilen, otomobillerin geçeceği 2'şer şeritli ve iki katlı tünelden oluşuyor. Avrupa ve Asya yakalarında 9.2 kilometrelik güzergahta ise yol genişletme ve yenileme çalışmaları yapılıyor. 


1 milyar 245 milyon dolar yatırım bedelli projenin 55 ayda bitmesi planlanıyordu. Ancak proje inşaatının beklenenden daha hızlı yürümesi ve İstanbul trafiğini rahatlaması açısından 2016 yılının sonlarına yetiştirilmesi için çalışmalara hız verildiği belirtildi. Projenin İstanbul'da trafiğin çok yoğun olduğu güzergâhta yolculuk süresini 100 dakikadan 15 dakikaya kadar indireceği belirtiliyor. 


Bugün


Haber Akşam'da şu şekilde yer aldı;


AVRASYA Tüneli Projesi İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi kapsamında Sarayburnu- Kazlıçeşme, Kazlıçeşme-Göztepe arasında başlatılan çalışmalar bütün hızıyla sürüyor. Projenin 5.4 kilometrelik bölümü deniz tabanı altına özel bir bir teknoloji ile inşa edilen otomobillerin geçeceği 2’şer şeritli ve iki katlı tünelden oluşuyor. 55 ayda bitmesi hedeflenen projenin 2017 yılının ilk 6 ayı içinde bitirilmesi planlanıyordu. Ancak 2016 sonlarına yetiştirilmesi için çalışmalara hız verildiği belirtildi. 



Akşam 



Haber Sözcü Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Avrasya tünelinde son aşamaya gelinirken, geçiş ücreti de 4 dolar oldu. FSM ve Boğaziçi köprülerinin geçişi ise 4.75 lira…


İstanbul Boğazı’nı 5.4 kilometrelik iki katlı tünelle geçme imkanı sağlayacak olan Avrasya Tüneli Projesi’ne hız verildi. Normal şartlarda 2017’de bitirilmesi planlanan projenin bu yılın sonuna yetiştirileceği açıklanırken, tünelin geçiş ücreti de KDV hariç 4 dolar olarak belirlendi. Bugünkü kur üzerinden hesaplandığında, Boğazı tünelle geçmenin bedeli 14 TL’ye denk geliyor. İstanbul Boğazı için diğer geçiş seçenekleri olan FSM (Fatih Sultan Mehmet) veya Boğaziçi Köprüsü’nün otomobiller için tek geçişlik bedeli ise 4.75 TL.


KÖPRÜLERDEN GEÇİŞİN ÜÇ KATI


Denizin altı olarak da ifade edilebilecek Avrasya Tüneli için belirlenen geçiş ücreti Boğaziçi Köprüsü geçiş fiyatının yaklaşık 3 katına denk geliyor. Avrasya Tünel geçiş ücreti yüksek bulunacağı için vatandaşların geçiş için yine köprüleri kullanmaya devam edebileceği ve trafik yoğunluğunun çok değişmeyeceği belirtiliyor. Ancak yeni tünelin trafiği rahatlatacağını kaydeden uzmanlar, yeraltı ve yerüstü olarak ifade edilen bu Boğaz’dan geçiş hatları arasında fiyat kıyaslaması yapılırken, söz konusu hatların taşıdığı özelliklerin, mesafe ve güzergahlarının dikkate alınması gerektiğini kaydediliyor


İstanbul trafiğinin en yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe güzergahındaki proje kapsamında 100 dakikalık yolculuk süresinin 15 dakikaya indirilmesi planlanıyor. Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet verecek olan Avrasya Tüneli, toplam 14.6 kilometrelik bir güzergâhı kapsıyor. Projenin en kritik noktası olan Boğaz geçiş kısmı ise 5.4 kilometrelik uzunluktaki bir güzergahta deniz tabanı altına özel bir teknoloji ile inşa edilen otomobillerin geçeceği 2’şer şeritli ve iki katlı tünelden oluşuyor. Avrupa ve Asya yakalarında da 9.2 kilometrelik güzergahta ise yol genişletme ve yenileme çalışmaları yapılıyor.


Sözcü/ Sayime Başçı




Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...


Asya ve Avrupa’yı deniz altından karayolu tüneliyle birleştirecek Avrasya Tüneli inşaatında sona yaklaşıldı. Tünelin hedeflenen tarihten yaklaşık 6 öy önce hizmete gireceği belirtildi



Avrasya Tüneli Projesi İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi kapsamında Sarayburnu- Kazlıçeşme, Kazlıçeşme-Göztepe arasında başlatılan çalışmalar bütün hızıyla sürüyor. Trafik düzenlemesi ile kapatılan bölümlerde çalışmaların hızla sürdüğü bazı bölgelerde yollar ve bağlantı tünelleri ortaya çıkmaya başladı. Habertürk'ün haberine göre, 55 ayda bitmesi hedeflenen projenin 2017 yılının ilk 6 ayı içinde bitirilmesi planlanıyordu. Ancak proje inşaatının beklenenden daha hızlı yürümesi ve İstanbul trafiğini rahatlatması açısından 2016 yılının sonlarına yetiştirilmesi için çalışmalara hız verildiği belirtildi.


15 DAKİKAYA İNECEK

İstanbul'da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme- Göztepe hattında hizmet verecek olan Avrasya Tüneli, toplam 14.6 kilometrelik bir güzergâhı kapsıyor. Proje ile bu yoğun güzergâhta yolculuk süresi 100 dakikadan 15 dakikaya kadar inecek. 7.5 büyüklüğünde bir depremde zarar görmeyecek şekilde planlanan tünelden araç geçiş ücretinin açılış yılında tek yönde otomobiller için KDV hariç 4 dolar olması planlanıyor.


'TÜRKİYE'NİN YÜZAKI'

Üsküdar Belediye Başkanı Hilmi Türkmen, Avrasya Tüneli Projesi'ni inceleyerek, yetkililerden çalışmaların son durumu hakkında bilgi aldı. Başkan Türkmen, “Türkiye'nin yüzakı projesi. Böylesi büyük bir projeye ancak şapka çıkarılır” dedi.



Yeni Şafak