24 / 11 / 2024

Avusturyalı yapı marketi Baumax Türkiye'ye geliyor

Avusturyalı yapı marketi Baumax Türkiye'ye geliyor

Avusturyalı yapı marketi Baumax, Türkiye pazarına 60 milyon Euro yatırım yapacak




Türkiye'de faaliyet gösteren ev yapı marketleri arasına yeni bir oyuncu katılıyor. Birçok Avrupa ülkesinde mağazalar zirciri bulunan Avusturya kökenli Baumax, Türkiye'de yatırıma hazırlanıyor. Türkiye'deki hedefleriyle ilgili star'a açıklamalarda bulunan Baumax'ın patronu Karl Heinz Essl, Türkiye'de son 4 yıldır piyasa araştırması yaptıklarını belirterek, 2009 yılına kadar her biri 10-15 bin metrekare olan 10 şube kuracaklarını söyledi. İlk şubeyi Ankara'da açacaklarını belirten Essl `Bursa, İzmir, İzmit, Eskişehir ve İstanbul'da arsalar ayrıldı. Çok çabuk ve hızlı bir büyüme olacak. Amaç, her yıl 5 şube açmak. Demek ki 75 bin metrekarelik şube açarak 500, 700 işçi alınacak, 50-60 milyon Euro arasında Türkiye'ye yatırım yapacağız' dedi. Essl, Baumax'ın Türkiye'deki dev yatırımına ilişkin star'ın sorularını yanıtladı.

Türkiye'ye özgü model

Türkiye pazarında nasıl bir araştırma yaptınız?

Tam 4 yıl Türkiye'de piyasa araştırması yaptık. Potansiyel müşterileri araştırdık ve şu anda bir tek Türkiye'ye özel bir model kuruyoruz. Şu anda final aşamasındayız. Türkler, satın aldığı bir ürünü kurmakta güvensizler. Bu nedenle Türkiye'deki kurslarımızda monteyi de ekleyeceğiz. Felsefemiz, ucuz bir fiyat politikası. Türkiye'de ilk gözümüze batan `kendi işini kendin yap' kültürünün olmaması. Türkiye'de `kendin yap' kültürü değil `kendin için satın al' kültürü var. Bu nedenden dolayı Türkiye'de dekoratif ürünlerin oranını yüzde 50'de tuttuk.

Türkiye'deki projeleriniz nedir?

2009 yılına kadar Türkiye'de 10 Baumax şubesi açılacak. 10 bin-15 bin metrekarelik şubeler olacak bunların her biri. Türkiye'de dükkanlar uzun saatler boyu açık oldukları için 100, 150 işçi çalışacak. İlk başta Ankara'da başlıyoruz. Bursa, İzmir, İzmit, Eskişehir ve İstanbul'da arsalar ayrıldı. Çok çabuk ve hızlı bir büyüme olacak. Amaç, her yıl 5 şube açmak. Demek ki 75 bin metrekarelik şube açarak, 500, 700 işçi alınacak, Türkiye'ye 50-60 milyon Euro arasında yatırım yapacağız. Bir aile kuruluşu olarak uzun vadeli düşünüyoruz. Türkiye'de benimsenmek istiyoruz.

Satılan ürünler nasıl üretilecek?

Türkiye'de yapılan ürünler satılacak. Biz sadece ürünü alacağız ve üretim teşvikinde bulunacağız. Yerel firmaları da üretime teşvik edeceğiz. Eğer birlikte çalışabileceğimiz, kaliteli firma bulursak, sadece Türkiye'de değil, diğer ülkelerdeki şubelere de satış imkanı vereceğiz. Onlar da bizimle birlikte büyüyecekler. Bu, Türkiye'de yeni işçi almanın ötesinde, Türkiye'nin büyümesine yardım etmek demek.

Türkiye'de rakip gördüğünüz firma var mı?

Praktiker, Koçtaş, Bauhaus firmaları Türkiye'de çalışıyor. Ama bizim iş modelimiz farklı olduğu için kendimizi ayrı bir noktada konumlanmış görüyoruz.

1950'de kurulan bir aile şirketi

Baumax'ı tanıtır mısınız?

Baumax, 1950'li yıllarda kurulmuş, ev gereçleri satan bir aile kuruluşu. Bilindiği üzere 2. Dünya Savaşı'nda bütün evler yıkılmıştı, insanlar yaşadıkları mekanları onarmak zorundaydı. `Kendin yap (Do it yourself)' kavramı, bu yıllarda oluştu. Dedem kurmuş, babam da `kendin yap' konseptini nasıl geliştirebilirim diye hep kafa yormuş. Şu anda 3. jenerasyon ile çalışıyoruz. Ürünlerde modern sanatı destekliyoruz.

Baumax, Avrupa'da bilinen bir firma mı?

Avusturya'da Baumax lider. Baumax, tıpkı Türkiye'nin Sabancı'sı, Koç'u gibi. 8 ülkede 8 bin 500 çalışanımız var. Önümüzdeki 2 yılda bu 2 katı olacak. Şu anda 130 şube var ve 1.25 milyar Euro'luk bir ciromuz bulunuyor. 2012'de 25 milyar Euro ciro, 200 civarında şube hedefliyoruz. Avrupa'nın da 8 ülkesinde varız ve tanınma oranımız yüzde 99.

Zeynep TUĞRUL/ Star


Geri Dön