Genel

AYD AVM Endeksi Eylül 2013 sonuçları açıklandı!

AYD ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi 2013 Yılı Eylül ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi 2012 Yılı Eylül ayına göre yüzde 3,8 artarak 136 puana yükselmiştir...

AVM Endeksi –Eylül 2013 Yılı Eylül Ayında Ciro Endeksi Bir Önceki Yıla Göre %3,8 arttı…


Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin 2013 Yılı Eylül ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi 2012 Yılı Eylül ayına göre %3,8 artarak 136 puana yükselmiştir.


AVM’lerdeki kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar 2013 Eylül ayında, İstanbul’da 644 TL, Anadolu’da 489 TL olmak üzere Türkiye genelinde 551 TL olarak gerçekleşmiştir.


Eylül’de En Büyük Ciro Artışı Teknoloji ve Diğer* Kategorilerinde Gerçekleşti…


Geçtiğimiz yılın Eylül ayına göre 2013 Eylülayındayiyecek kategorisi haricinde diğer tüm kategorilerde endeks yükselmiştir. TeknolojiMarket/Elektrikli Eşya 

ciroları %7, Ayakkabı/Çanta ciroları %2, Hipermarket ciroları ile Giyim ciroları %5 ve AVM’lerdeki Diğer alanların ciroları %7 artmış olup Yiyecek&İçecek alanlarının ciroları ise %1 azalmıştır.


(*Diğer kategorisi; yapı market, mobilya, ev tekstili, hediyelik eşya, oyuncak, sinema, kişisel bakım ve kozmetik, kuyumcu, hobi, petshop, terzi ve ayakkabı tamir servisleri, döviz bürosu, kuru temizleme, eczane gibi mağazalardan oluşmaktadır.)


Ziyaret Sayısı Endeksi 


Ziyaret sayısı endeksinde,Eylül ayında, geçtiğimiz yılın Eylül ayına göre endeks değerinde %2’lik bir artış gözlenmiştir.


AVM Endeksi Eylül ayı sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü “Okula dönüş ihtiyaçların farklılaşmasına yol açıyor haliyle. Bu nedenle teknoloji mağazalarında daha fazla cirolar gerçekleşiyor. Bu durum bu yıl daha da belirgin çünkü günümüzde teknolji çok hızlı değişimler göstermeye başladı ve bu da yeni ihtiyaçlar doğuruyor.”dedi.