Aygün Grup 'Titanic' konsepti ile şehir otelciliğine odaklandı
Aygün Grup, 60 milyon dolarlık yatırım yaptığı şehir otelciliğine odaklandı.
Antalya'da Titanic gemisinin bir benzerini yaparak turizm sektörüne de adım atan Aygün Grup, şimdi de şehir otelciliğinde büyüme planları yapıyor. İlk 5 yıldızlı şehir otelini mayıs ayında Kartal'da "Business Titanic" markası ile açan grup, ardından Taksim ve Bakırköy'deki otel yatırımlarına odaklandı. Bu 3 otel için 60 milyon euro yatırım yapan grubun planları arasında, turizm alanında yurtdışına açılmak da var. Bu amaçla da ilk etapta, şirketin temellerinin atıldığı Berlin'de bir otel inşaa etmek üzere arazi satın alındı.
Almanya'da kurduğu restoran zinciri ile adını duyuran Aygün Grup'un Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Aygün, hedeflerinin bundan sonra şehir otelciliğinde büyümek olduğunu söyledi.
Almanya'da hizmet sektöründe faaliyet gösteren Aygün Grubu, bu ülkede "Hasır" ismi ile 8 adet restoran işletiyor. Aygün Grubu'nun bir tane de İtalyan restoranı bulunuyor.
Konsept ve stil aynı olacak
Turizm sektöründe geri dönüşü yazlık otellere göre daha fazla olan şehir otelciliğinin ağırlık kazandığını kaydeden Aygün, bu alandaki yatırımlarını artıracaklarını ifade etti. Kartal'da açtıkları otelin dışında 2 otel yatırımının daha devam ettiğini anlatan Aygün, "Bunlardan birisi Taksim Talimhane'de. Burası açıldığında Titanic City olacak. Burada daha önce bir otelimiz vardı. Bunu tamamen yıktık ve yeniden yapıyoruz. Bir diğer yatırım ise Bakırköy'de, Capacity Alıveriş Merkezi'nin yanında devam ediyor. Burası da 1 Aralık 2009 tarihinde açılacak. Bu otelin ismi Titanic Port olacak" diye konuştu.
Aygün, şehir otelciliğinde büyürken bir kategori belirlediklerini ve 4 yıldızlı otellere Titanic City adını verdiklerini kaydetti. Bunun yanında Şişli'de 15 yıldır faaliyet gösteren 3 yıldızlı bir otelleri olduğunu hatırlatan Aygün, bunun da adını Titanic Comfort olarak değiştirdiklerini söyledi. 2009 yılından itibaren İstanbul'da 4, Antalya'da da 1 otele ulaşmış olacaklarını ifade eden Aygün, şehir otellerinin hepsinin aynı kopsept ve stilde olmasına dikkat ettiklerini vurguladı.
Kartal'da hedefe ulaştık
Kartal Business Titanic Otel'de yeni açılmış olmasına rağmen hedefledikleri seviyeye ulaştıklarını vurgulayan Aygün Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Aygün, "Geçtiğimiz hafta aynı anda bin 500 kişiyi otelimizde ağırladık. Özellikle eylül ayı için doluluk oranları iyi gözüküyor. Kartal gelişmeye açık bir bölge. Birçok holdingin merkezi de burada. Anadolu yakasında Marriott'tan sonra ikinci 5 yıldızlı otel bizim. Özellikle gruplar otelimizi çok tercih ediyor" diye konuştu.
Güneyde yer bulmaları halinde resort otel de yapmak istedikleri bilgisini veren Aygün, Antalya'daki otellerinde konaklayanların yüzde 30'unu Rusların, yüzde 60'ını Avrupalıların, yüzde 10'unu da Türklerin oluşturduğunu ifade etti.
Antalya'nın turizmde altın yılını yaşadığını, Kundu bölgesinde yer bulmakta sıkıntı olduğunu kaydeden Aygün, Titanic Otel'de yıl boyunca doluluk oranının yüzde 95'leri bulduğunu anlattı.
Berlin'deki otel proje aşamasında
Aygün Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Aygün, Berlin'deki otellerinin şu anda proje aşamasında olduğunu söyledi. Berlin için oldukça iddialı bir konsept hazırlamak istediklerini kaydeden Aygün, bu otelin markasının da "Titanic" olacağını ifade etti. Berlin'i şirket olarak iyi tanıdıkları için tercih ettiklerini vurgulayan Aygün, "Berlin'in önemli avantajları var. Örneğin Türk Büyükelçiliği Berlin'de. Her yıl Türkiye'den çok sayıda işadamı Berlin'e geliyor. En büyük turizm fuarı yine Berlin'de yapılıyor. Bütün bunlar Berlin'i tercih etmemizde etkili oldu" değerlendirmesinde bulundu. Aygün, Anadolu'daki diğer illerde de fırsat görmeleri halinde Titanic markası ile otel açabileceklerini, ilk düşündükleri yerler arasında ise Ankara ve İzmir'in geldiğini belirtti.
Sevgi Sayar BAŞARAN / Referans