Genel

Bağcılar, Olimpiyatköy Metro Hattı yolcu taşımaya başlayacak!

İstanbul Büyükşehir Belediyesine bağlı İETT  tarafından gerçekleştirilen Otogar;Bağcılar;Olimpiyatköy Metro Hattı  tünel inşaatı tamamlandı. Vagonlarıyla 1 milyar 472 milyon liraya mal olacak  hatta yolcu taşınmasına 2011 yılı içinde başlanacak


İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, yapımı büyük ölçüde tamamlanan ve test sürüş çalışmaları gerçekleştirilen  Otogar-Bağcılar-Başakşehir-Olimpiyatköyü metrosunda basın mensuplarıyla inceleme gezisi yaptı.


İkitelli Sanayi Sitesi"nden Başakşehir"e kadar metro trenini kullanan Başkan Kadir Topbaş, burada gazetecilere yaptığı açıklamada 2005 yılı sonunda başlayan metro hattı inşaatında son aşamaya gelindiğini ve bazı istasyon inşaatlarının tamamlanmasının ardından metro hattının bu yıl içinde hizmete açılacağını söyledi.


Otogar"da havalimanı metrosuyla entegre olan hattın bir ucunun Kayabaşı"na, diğer ucunun Bakırköy İDO İskelesi"ne kadar uzatılacağını ifade eden Topbaş, 'Başakşehir"den 42 dakikada Yenikapı"ya gidilebilecek. Marmaray tamamlandığında ise 55 dakikada Üsküdar"a, 59 dakikada Kadıköy"e, 89 dakikada Kartal"a ulaşabileceğiz. Bugün burada bir tarihe tanıklık ediyoruz. Gelecekte bu metroyu kullanan insanlar bizden ve bugünlerden bahsedecekler. Karşımızdaki yürüyen merdivenlerden hızla inerek işine, okuluna yetişmeye çalışan İstanbulluları görür gibiyim' şeklinde konuştu.


Topbaş, 21.7 kilometre uzunluğundaki hattın 1 milyar 350 milyon dolara mal olduğunu, 122 milyon dolarlık vagonlarla birlikte toplam maliyetin 1 milyar  472 milyon doları bulduğunu kaydeden Topbaş, 37 bin iş yerinin bulunduğu İkitelli Sanayi Bölgesi"nde insanların artık zamandan kazanacağını söyledi.


Marmaray devreye girdiğinde, gece saatlerinde de yük vagonlarının devreye sokulacağını belirten Topbaş, sanayicilerin ürünlerini İkitelli"den Anadolu ve Avrupa yakasındaki değişik noktalara hızlı bir şekilde taşıyabileceklerini ifade etti.


Hatta toplam 52 kilometrelik ray döşemesinin tamamlandığını, 16 istasyondan 8"inin bittiğini ve 6 istasyonda da inşaat çalışmalarının hızla sürdüğünü anlatan Topbaş, 'Bağcılar İstasyonu"ndaki istimlak sorununu aşıyoruz. Orada metro istasyonuyla birlikte çok ciddi bir meydan da ortaya çıkacak. İstasyonu, içerisindeki ticari alanların çokluğu nedeniyle yap-işlet şeklinde de yaptırabiliriz' dedi.


Hatta alınan metro vagonlarının da son derece modern ve teknolojik olduğunun altını çizen Topbaş, güvenliğin en üst düzeyde tutulduğu vagonlarda koltukların döşemelerinin mikrop tutmayacak bir kumaştan üretildiğini söyledi. 'İstanbul"da yatırımların yüzde 60"ını ulaşıma harcadık. Bugüne kadar ulaşıma yaptığımız yatırımlar 16,5 milyar lira' diyen Topbaş, sırada ihalesi yapılan Üsküdar-Ümraniye-Tepeüstü Metro Hattı ile Bağcılar-Bakırköy İDO İskelesi Metro Hattı"nın ve Beşiktaş-çağlayan-Alibeyköy-Tekstilkent-Mahmutbey Metrosu"nun bulunduğunu açıkladı.


YERİN ALTINI DEMİR AĞLARLA ÖRÜYORUZ


Bakırköy İDO İskelesi"ne uzanan hatla Başakşehir ve Olimpiyatköyü"nden Kabataş ve Beşiktaş"a ulaşımın çok rahat hale geleceğini vurgulayan Topbaş, şöyle devam etti: 'Bugüne kadar 5.5 milyar dolarlık metro yatırımı yaptık. 48.5 kilometrelik metro inşaatı devam ediyor. Benden önce yılda 2 kilometre olan metro yapım ortalamasını 16 kilometreye çıkardık. Üsküdar-Ümraniye-Tepeüstü Metro Hattı"nın ihalesini yaptık ve bu yıl inşaatına başlayacağız. Beşiktaş-çağlayan-Alibeyköy-Tekstilkent-Mahmutbey Metrosu"nun çalışmaları da sürüyor. İstanbul"da nihai hedef olarak 635 kilometre metro yapmak istiyoruz. İstanbul"un yeraltı dolaşım sistemi gibi demir ağlarla örülüyor. Metronun kilometresinin 65 milyon dolara mal olduğuna dikkat çekmek istiyorum. Marmaray"ın da devreye girmesiyle bütün bu metro hatları birbiriyle entegre hale gelecek ve İstanbulluların ulaşım sorunu kalmayacak. Sarıyer"den Beykoz"a, Silivri"den Sultanbeyli"ne kadar hızlı, konforlu ve güvenli bir ulaşım ağı oluşturacağız


İnceleme gezisinde Başakşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal, İBB Ulaşımdan Sorumlu Genel Sekreter Yardımcısı Muzaffer Hacımustafaoğlu ve İETT Genel Müdürü Hayri Baraçlı da yer aldı. 

               

Bağcılar hattında 50 vagonla tek yönde saatte 36 bin, Kirazlı;İkitelli; Başak Konutları Metro Hattı ile Olimpiyatköy bağlantısında ise 80 vagonla tek yönde saatte 70 bin yolcu taşınabilecek.


Otogar-Bağcılar–Olimpiyatköy Metro hattı için 25 bin metrekare kamulaştırma yapılırken, yaklaşık 50 milyon lira kamulaştırma bedeli ödendi. Yıkılan evler karşılığında 216 kişiye Kiptaş"tan ev verildi.

AA