Bağdat Caddesi toparlanıyor!
İstanbul'un Anadolu Yakası'nda alışverişin kalbi Bağdat Caddesi'nde stok yüzde 38 düştü. Bölgede kentsel dönüşümünün azalması, binaların yenilenmesi ve TL üzerinden kiralamalar ile birlikte markalar yeniden mağaza açıyor...
İstanbul'un Anadolu Yakası'nda alışverişin kalbi kabul edilen Bağdat Caddesi için 2016 zor geçti. Kentsel dönüşüm ve döviz kurunun yükselmesi ile artan kiralar yerli ve yabancı pek çok markanın Cadde'den çıkmasına neden oldu. Cadde'deki toplam stok yüzde 38 düşüşle 332 mağazaya ve 75 bin metrekareye geriledi. Uluslararası markaların sayısı 64'ten 48'e, yerli markaların sayısı ise 51'den 35'e indi.
BİNALAR YENİLENDİ
Ancak kötü günler geride kaldı. Toparlanma sürecini değerlendiren KDM Danışmanlık Genel Müdürü Murat İzci, "Bunun iki nedeni var. İlki, kentsel dönüşüm azaldı, binalar yenilendi. İkincisi, TL üzerinden kiralamalar sektörü rahatlattı" diye konuştu. 'AVM'ler caddelerin etkisini azaltıyor mu?' diye sorduğumuz Murat İzci şu yanıtı verdi: "AVM'ler ne kadar artarsa artsın caddelerin alternatifi yok."
KİRALAR DÜŞTÜ
İki yıl önce kiralar 100-150 bin dolar arasında değişiyordu. Şimdi yüzde 40 düşüş var. Gayrimenkul değerleme şirketi Cushman& Wakefıeld Yönetici Ortağı Toğrul Gönden, "Bu yıl Cadde'de 27 mağaza açıldı ve bunun 8'i yabancı. Artık ultra lüks markalar yerine genele hitap eden, 'erişilebilir lüks' markalar olacak. Giyim-ayakkabı-çanta kategorisi yüzde 35 ile en büyük paya sahip" dedi.
YABANCILAR DA GELİYOR
Watsons, Enplus, COS gibi markalar Bağdat Caddesi'nin toparlanacağını öngörerek yakın zamanda mağaza açmıştı. Damat, varolan mağazasını genişletmişti. Diğer taraftan bu yıl ilk defa Cadde'ye girecek olan markalar dikkat çekiyor. Samsung, Apple, Chanel ve Gittigidiyor.com bunlardan birkaçı. Beymen, beş katlı mağazasını Suadiye'de açmaya hazırlanıyor. Gopa da ikinci şubesini açacak.
Posta