Eğitim

Balparmak 19 milyon dolara arıcılık merkezi kuracak

Altıparmak, beş yılda yüzde 140 büyümeyi ve yılda 12 bin ton üretime ulaşmayı hedefliyor

Altıparmak, bal sektöründe önemli bir marka olan Binbirçiçek'i de bünyesine katarak gelecek beş yılda yüzde 140 büyümeyi ve yılda 12 bin ton üretime ulaşmayı hedefliyor. Altıparmak Gıda Sanayi ve Ticaret Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı Özen Altıparmak, bu yıl 30. yılını kutladıklarını belirterek, Binbirçiçek kavanozlarında da Altıparmak kalitesini taşıyan balları tüketicilere sunacaklarını söyledi.
Balı, markaların altında oluşturacakları farklı lezzetlerle, daha çok tüketiciye farklı fiyatlarla ulaştırmayı hedeflediklerini ifade eden Özen Altıparmak, bu doğrultuda 2010 yılı içinde Muğla'da 19 milyon dolarlık yatırımla Türkiye'nin en büyük arıcılık merkezinin temelini atacaklarını açıkladı. 19 bin metrekare üzerinde kurulacak tesisin bölgedeki arıcılar için üretilen balın depolanmasının yanı sıra eğitim merkezi olarak da hizmet vereceğini belirten Altıparmak, "Muğla'nın Ula ilçesinde kuracağımız bu tesiste tüm arı üreticilerini buluşturmayı amaçlıyoruz. Özellikle bal üretiminin olmadığı kasım-şubat arası dönemde bu merkez, arıcılarımız için gerçek bir eğitim merkezi olacak. Üniversitelerle işbirliği halinde bu eğitimleri gerçekleştireceğiz. Yatırımın iki yıl içinde tamamlanmasını öngörüyoruz" diye konuştu.

Kişi başı tüketim 650 gram
Türkiye'de yılda 35-40 bin ton civarında bal üretildiğini ve bu miktarın hemen hepsinin iç pazarda tüketildiğini hatırlatan Özen Altıparmak, 2009'da yaklaşık 1000 ton ihracat yapıldığını belirtti. Türkiye'de kişi başı yıllık bal tüketiminin halen 650 gram olduğunu, bu rakamın Avrupa'da bin 500 grama kadar ulaştığını aktaran Altıparmak, tüketici bilinçlendirme çalışmalarıyla balı, sağlıklı beslenme alışkanlığının bir parçası haline getirerek, hem pazarı hem de Altıparmak'ın iş hacmini büyütmeyi hedeflediklerini vurguladı. Sektörün en önemli sorununun kovan başı verimin düşük olması olduğuna dikkat çeken Altıparmak, 17 kilogram kovan başı üretimin 40 kilograma çıkabileceğini, bunun da arıcılığın gelişmesiyle mümkün olacağını ifade etti.

`Çam balında dünyada lideriz'
Türkiye'nin Yeni Zelanda, Arjantin, Brezilya ve Macaristan ile birlikte, dünyanın en kaliteli ballarını üreten ülkelerden olduğunu söyleyen Altıparmak, Türkiye'nin çam balında yüzde 95'lik payla dünyanın en büyük üreticisi olduğunu da belirtti.
Radikal

Basında yer alan diğer haberler;

Balparmak 5 yılda yüzde 140 büyüyecek
Balparmak markasıyla faaliyet gösteren Altıparmak Gıda, Binbirçiçek'i de bünyesine katarak beş yılda yüzde 140 büyümeyi hedefliyor. Şirket yıllık 5 bin ton olan bal üretimini de 12 bin tona ulaştırmayı amaçlıyor. Paketli bal sektöründe yüzde 55'lik pazar payına sahip olduklarını söyleyen Altıparmak Başkanı Özen Altıparmak, bu yıl içinde Muğla'da 19 milyon dolarlık yatırımla Türkiye'nin en büyük arıcılık merkezinin temelini atacaklarını açıkladı. 2009'da  cirolarını yüzde 25 artırdıklarını söyleyen Altıparmak 90 milyon TL'ye taşıdıklarını açıkladı.
Milliyet