23 / 12 / 2024

Banliyö hattı kapanıyor! 150 bin yolcuyu İETT taşıyacak!

Banliyö hattı kapanıyor! 150 bin yolcuyu İETT taşıyacak!

Şehirlerarası trenlerin seferden kalkmasının ardından önümüzdeki aylarda da Gebze-Söğütlüçeşme ile Halkalı-Kazlıçeşme arasındaki banliyö tren seferleri son bulacak



Her iki yakadaki banliyö hatları modernize edilirken, yaklaşık 150 bin yolcuyu İETT taşıyacak. 213 yeni otobüsü sisteme dahil eden İETT, her iki yakada 2'şer yeni hat oluşturacak.

-Ulaştırma Bakanlığı, Ankara-İstanbul hızlı tren ve  Marmaray  çalışması sebebiyle Haydarpaşa Tren Garı'na yapılan şehirlerarası tren seferlerini durdurdu. Marmaray Projesi'nde rayların yenileme çalışmaları kapsamında banliyö hatları da önümüzdeki birkaç ay içinde kapatılacak. Marmaray Projesi'nin 66 kilometrelik en uzun kısmını oluşturan Halkalı-Kazlıçeşme ve Gebze-Söğütlüçeşme arasındaki mevcut banliyö hatları modernize edilerek metro standardına yükseltilecek. Halkalı-Kazlıçeşme ve Gebze-Söğütlüçeşme banliyö hatlarını kullanan 150 bin vatandaş için ise özel otobüs seferleri düzenlenecek.

Banliyö hatlarının yenilenmesi amacıyla kapatılacak olması üzerine, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Müdürlüğü, İETT, TCDD ve Kocaeli Belediyesi temsilcilerinden oluşan bir komisyon kuruldu. Komisyon, banliyö hatlarının kapatılması ile birlikte mevcut sistemi kullanan yolcuların taşınması konusunda bir dizi toplantı düzenledi. Banliyö hatlarında Anadolu yakasında 92 bin 300, Avrupa yakasında 64 bin 500 olmak üzere günde 156 bin 800 yolcu taşınıyor. Komisyon düzenlediği toplantılar sonucunda 150 bin yolcunun taşınması için Anadolu yakasında 2 ve Avrupa yakasında 2 olmak üzere banliyö hattı güzergâhında 4 yeni hat kurulmasına karar verdi. Banliyö güzergâhında yolcu taşınan mevcut 6 hatta da otobüs takviyesi yapılacak. İETT banliyö hattını kullanan yolcuların ulaşımı için 123'ü Anadolu yakasına ve 90'ı Avrupa yakasına olmak üzere 213 yeni otobüsü sisteme alacak.

Marmaray Projesi 4 bölümden oluşuyor. Mühendislik ve Müşavirlik Hizmetleri, Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi: Tüneller ve İstasyonlar (BC1), Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi: İnşaat, Elektrik ve Mekanik Sistemler (CR-1) ve Demiryolu Aracı İmali (CR2) bölümleri. Projenin en önemli ayağını banliyö hatlarının modernizasyonu ve tüp geçitle bağlantısının yapılması işleri oluşturuyor. Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi: İnşaat, Elektrik ve Mekanik Sistemler (CR-1) çalışması kapsamında bazı istasyonlarda şantiyeler kurularak (Gebze, Halkalı, Pendik, Maltepe gibi) çalışma ofisleri oluşturulacak. Çalışma kapsamında mevcut banliyö hatları iyileştirilecek ve yüzeysel metroya dönüştürülecek. Toplam 37 istasyon yenilenerek modern istasyonlar haline getirilecek. Mevcutta 2 olan hat sayısı 3'e çıkarılacak. Sistem T1, T2 ve T3 olmak üzere 3 hattan oluşacak. T1 ve T2 hatlarında banliyö (CR) trenleri çalışacak. T3 hattı ise TCDD şehirlerarası yük ve hızlı yolcu trenleri tarafından kullanılacak. İstasyonlar arası ortalama mesafe 1-1,5 km olarak planlanıyor.


Rakamlarla Marmaray

Marmaray Projesi'nde 2 bin 550 kişi çalışıyor. Projenin işletmeye açılış tarihi 29 Ekim 2013 olarak planlandı. Marmaray Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi (CR1) teknik özellikleri rakamlarla şöyle:

Uzunluğu: 64 kilometre, 3 hat

Aç-kapa tünel: 4 adet

Viyadük: 2 adet

Köprü: 15 adet

Üstgeçit: 23 adet otoyol üstgeçidi, 13 adet yaya üstgeçidi

Altgeçit: 31 adet otoyol altgeçidi, 27 adet yaya altgeçidi

Kutu menfez: 61 adet

İstasyon: 35 adet

Yeraltı alışveriş merkezi: 1 adet

İstinat duvarı: 35 kilometre

Servis deplasmanı: 110 kilometre

Kazı: 1 milyon 18 bin 290 metreküp

Dolgu: 263 bin 183 metreküp

Balast: 475 bin 319 metreküp

Yasin Kılıç/İstanbul


Geri Dön