Ulaşım

Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı'nın ilk ray kaynağı yapıldı!

Başakşehir Belediye Başkanı Yasin Kartoğlu, Twitter hesabından gerçekleştirdiği paylaşımda Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı'nın ilk ray kaynağının yapıldığını belirtti.

3 Mart 2017 tarihinde ihale edilen Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı'nda Haziran 2018'de bütçe yetersizliği nedeniyle çalışmalar durdurulmuştu. Hatta çalışmalar 2020 yılında tekrar yeniden başladı. Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı'ndaki çalışmalarla ilgili, "Yüzde 5 olan ilerlemeyle, 22 Mayıs 2020'de devraldığımız projeyi yüzde 72 seviyesine getirdik." diye konuştu.

Adil Karaismailoğlu, Başakşehir-Kayaşehir Metrosu Ray Kaynağı Töreni'nde gerçekleştirdiği konuşmada, İstanbul Havalimanı'yla dünyanın aktarma merkezi haline getirdikleri megakenti raylı sistemlerle nakış gibi işlediklerine dikkat çekti. 

Trafik çilesinin hafiflemesini sağlayacak şehiriçi metro projelerinde sona yaklaştıklarına vurgu yapan Karaismailoğlu, "İstanbul'da şehir içi ulaşımı daha hızlı, daha ekonomik, daha çevreci ve daha konforlu hale getirmek için 7 gün 24 saat hizmet esasına göre var gücümüzle çalışıyoruz." dedi. 

Karaismailoğlu, İstanbul'da yapımını bitierek halkın hizmetine sundukları metro hattı uzunluğunun 80 kilometre olduğuna dikkat çekti ve Başakşehir-Kayaşehir hattıyla beraber 7 metro inşaatında çalışmalarının yoğun şekilde devam ettiğini dile getirdi. 

İstanbul'daki raylı sistemin toplam hat uzunluğunun 259,5 kilometre olduğuna, yapımı süren projelerin bitirilmesiyle bu rakamın 363 kilometreye çıkacağını belirten Karaismailoğlu, şunları kaydetti: 

"Başakşehir-Çam ve Sakura Şehir Hastanesi-Kayaşehir Metro Hattı'nın yapımını İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden devralmıştık. Dünyanın en büyük ve en gelişmiş teknolojilerini barındıran hastanelerinden biri olan Çam ve Sakura Şehir Hastanesi'nin, toplu konutların ve nüfus yoğunluğunun çok yoğun olduğu Kayaşehir'e ulaşımı sağlayacak. En öncelikli hatlarımızdan olan burada maalesef 2019 Temmuz'dan devraldığımız güne kadar metro hattının yapımı durdurulmuş, hiç bir çalışma yapılmamıştı."

- "Yapım işlemlerini kısa sürede tamamlamayı hedefliyoruz"

Bakan Karaismailoğlu, inşaatın devralınmasının ardından gerçekleştirilen çalışmalara değinerek, "Yüzde 5 olan ilerlemeyle, 22 Mayıs 2020'de devraldığımız projeyi yüzde 72 seviyesine getirdik. İstasyon betonarme işlerini yüzde 80 düzeyine çıkardık. İnce işlerde yüzde 37, ray işlerinde yüzde 64 düzeyine ulaştık." şeklinde konuştu.

Bugün ilk ray kaynağı törenini yaptıkları viyadük imalatlarını, tünel kazısı çalışmalarını, ray altı beton imalatlarını, elektrifikasyon imalatlarını tamamladıklarına dikkat çeken Adil Karaismailoğlu, tüm ray işinin yüzde 64'ünü gerçekleştirdiklerini dile getirdi. 

Karaismailoğlu, 6,2 kilometre uzunluğunda ve 4 istasyona sahip Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı'nın saatte 80 kilometre hıza uygun olarak inşa edildiğine ve günde 70 bin yolcu taşıyıma kapasitesine sahip olduğuna vurgu yaptı. 

Hattın, Başakşehir, Onurkent, Çam ve Sakura Şehir Hastanesi ve Toplu Konutlar istasyonlarının ardından Kayaşehir'e ulaşacağının altını çizen Karaismailoğlu, hastane önünde yaptıkları300 metre uzunluğundaki viyadük üzerinde gerçekleşecek ilk ray kaynağı töreniyle projede yeni bir aşamaya geçeceklerine vurgu yaptı. Karaismailoğlu, "Kısa sürede yapım işlerini, ardından sinyal ve sistem emniyet testleri tamamlayıp işletmeye almayı planlıyoruz. Bu hattı işletmeye aldığımızda, kent merkezi ile Çam ve Sakura Şehir Hastanesi ve Kayaşehir arasında hızlı, ekonomik ve emniyetli bir ulaşım sağlanacaktır."diye konuştu.

Bu hattın Bağcılar-Olimpiyatköy ve Halkalı-İstanbul Havalimanı metroları ile entegreolacağını belirten Karaismailoğlu, böylece bölgenin Marmaray, İstanbul Havalimanı, Kemerburgaz, Kağıthane ve Gayrettepe'ye metroyla ulaşımının sağlanacağını dile getirdi. 

- "Raylı sistemlerde yerlilik oranlarını yüzde 80'lere yükseltmeyi hedefliyoruz"

Bakan Karaismailoğlu, İstanbul'un hep yanında olduklarına ve olmayı sürdüreceklerine vurgu yaparak, şöyle konuştu:

"Raylı sistem ve alt bileşenlerinin yerli ve millilik oranlarını yüzde 80'lere yükseltmeyi hedefliyoruz. Hizmet odaklı çalışıyoruz. Temeller atıyor, tünellerde bir bir ışık görüyor, ray kaynakları gerçekleştiriyoruz. Tamamladığımız işlerin de hizmete açılış törenlerini sizlerle birlikte gerçekleştiriyoruz. Biz, sadece bugünü değil, önümüzdeki 10, 20, 50 yıllık geleceği düşünerek planlarımızı ve çalışmalarımızı yürütüyoruz. İstanbul ve İstanbullular bizim için kaderlerine terk edemeyeceğimiz kadar kıymetli ve özel."

Karaismailoğlu, modern bir dünya kentinin ulaşım altyapısını kurmak üzere çıktıkları yolda İstanbul'a çok önemli eserler kazandırdıklarını ve İstanbul Havalimanı'yla şehri dünyanın transit merkezi haline getirdiklerini sözlerine ekledi.

18 ayda tamamlanacak

Başakşehir Belediye Başkanı Yasin Kartoğlu, Twitter hesabından gerçekleştirdiği paylaşımda Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı'nın ilk ray kaynağının yapıldığını açıkladı.

Yasin Kartoğlu, konuya ilişkin açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

"Ulaştırma Bakanımız @akaraismailoglu ve AK Parti İstanbul İl Başkanımız  @osmannnurika ile Başakşehir-Çam ve Sakura Şehir Hastanesi - Kayaşehir Metro Hattı'mızın ilk ray kaynağını attık.

18 ay gibi kısa bir sürede bitirilecek olan hat tüm komşularımıza hayırlı uğurlu olsun."

7 ile 185 kilometrelik raylı sistem geliyor!

Mahmutbey-Esenyurt Metrosu 2024'te açılacak!