Başakşehir Metrosu'nda 9 yıl sonra ışık göründü!
2003 yılında İETT`nin başlayıp daha sonra Büyükşehir'e devrettiği Otogar-Başakşehir metrosunun yüzde 90'ı bitti. Seferler seneye martta başlıyor
Saatte 105 bin yolcuyu taşıyacak Başakşehir Metrosu, 5 yıl gecikmenin ardından sona eriyor. Yüzde 90’ı biten metronun tünelleri tamamlandı, rayları da büyük oranda döşendi. Hatta çalışacak toplam 80 aracın 56’sı Olimpiyat parkındaki depo sahasına çekilmiş durumda. Çalışmaların 600 kişiyle üç vardiya halinde gece gündüz sürüyor. Toplam 16 istasyondan oluşan raylı sistem hattının 2013 yılında hizmete alınması düşünülüyor.
İstanbul`un trafik sorununa çözüm için yapımı devam eden raylı sistem hatlarından biri olan Otogar-Başakşehir metrosunun yapımına 2003 yılında İETT başlamıştı. 21,6 kilometre uzunluğunda iki ayrı hat olarak yapımı süren Otogar-Başakşehir raylı sistemi 2011 yılının sonunda Büyükşehir Belediyesi’ne devredildi.
21 kilometrede 16 durak
Hattın ilk etabı 5,8 kilometre uzunluğunda hafif metro olarak inşa edildi ve Esenler-Menderes Mahallesi-Çinçin-Bağcılar-Kirazlı 1 olmak üzere 5 istasyondan oluşuyor. Kirazlı-1 İstasyonu`ndan başlayan 15,8 kilometrelik ikici etap ise metro sistemi olarak yapılıyor ve Mahmutbey, İSTOÇ, İkitelli, İMES Sanayi Sitesi`ne ulaşıyor. Buradan itibaren 2 ayrı yol izleyecek olan metro hattının birincisi Başakşehir Konutları`na, diğeri de Olimpiyat Stadı`na uzanacak. Çift tüp olarak inşa edilen metro ve hafif metro hattında toplam 16 istasyon bulunacak.
RAKAMLARLA METRO
85 km hızla saatte 105 bin yolcu
Hat uzunluğu: 21,7 kilometre
İstasyon sayısı: 16 (Esenler, Menderes Mahallesi, Üçyüzlü, Bağcılar Meydan, Kirazlı, Yeni Mahalle, Mahmutbey, İstoç, Siteler, Turgut Özal, Başak Konutları, Metrokent, Ziya Gökalp Mahallesi, Olimpiyat, İkitelli Sanayi, Araç Depo sahası)
Sefer sıklığı: 2 dakika
Yolculuk kapasitesi: Saatte 105.000 yolcu İşletme hızı: Saatte 85 kilometre.
Projenin başlama tarihi: Ekim 2005
Bitiş tarihi: 31 Mart 2013
Star