27 / 12 / 2024

Başka şehirde tapu devri nasıl yapılır?

Başka şehirde tapu devri nasıl yapılır?

Mesken, işyeri, arsa ve arazi gibi taşınmaz malların devir işlemleri taşınmazın yer aldığı tapu dairesinde yapılıyor. Peki, başka şehirde tapu devri nasıl yapılır? İşte başka şehirdeki taşınmazın tapu işlemleri...



Başka şehirde tapu devri nasıl yapılır?

Mesken, işyeri, arsa ve arazi gibi taşınmaz malların devir işlemleri taşınmazın yer aldığı tapu dairesinde yapılıyor. Alıcı ve satıcılar veya vekilleri tapu dairesinden randevu alarak, devir işlemini gerçekleştirebiliyor. 


Peki, söz konusu taşınmazın farklı bir ilde yer aldığını farz edelim. Bu durumda, başka şehirdeki taşınmazın devir işlemleri nasıl yapılır?


2011 yılında Tapu ve Kadastro yönetmeliğinde yapılan bir değişiklik ile artık Tapu ve Kadastro Bilgi Sistemi (TAKBİS) sayesinde başka şehirden tapu devri yapılabiliyor.


Örneğin, İstanbul’da yaşayan bir vatandaşın Trabzon’da bulunan arsasını satmak için yüzlerce kilometre yol gitmesine gerek kalmıyor. 


Söz konusu uygulama ilk olarak 21 Eylül 2011 tarihinde; İstanbul Avcılar Tapu Müdürlüğü’nde Samsun ili İlkadım Tapu Müdürlüğü yetki sahasında bulunan bir dairenin satışı yapıldı. Peki, başka ildeki tapu işlemi nasıl yapılır?


Başka şehirdeki taşınmazın tapu işlemleri..

Tapu müdürlüğü tarafından kabul edilen başvurunun karşılanabilmesi için TAKBİS üzerinden taşınmazın bulunduğu tapu müdürlüğünden yetki talebi işlemi başlatılıyor. 


Taşınmaza ait bilgiler, başvuru sahiplerinin TC kimlik numaraları girilerek, ilgili belgeler, talebe dair resmî yazı elektronik ortamda taranarak gönderiliyor. 


Yetki talep edilen müdürlük, Doküman Yönetim Sistemi’ne kaydedilen bilgi ve belgeler ile taşınmaza ait kütükteki bilgiler ve kendi arşivinde yer alan hak sahibinin tespitine esas bilgi ve belgeleri karşılaştırarak yetki talebini onaylıyor. 


Başvuru yapılan müdürlük ekrandan talebin onaylanıp onaylanmadığını anlık olarak takip edebiliyor. Onaydan itibaren başvuru yapılan müdürlükte yetki verilen işlem başlatılıyor. 


Başvuru yapılan yerde herhangi bir kısıt ile karşılaşılmazsa düzenlenen satış/ipotek Resmi Senedi veya İntikal Tescil İstem Belgesi, taraflar ve tapu müdürlüğünce imzalanıp işlem tamamlanıyor.


Tapu kaç günde çıkar?



Geri Dön