Başkentray Projesi'nde çalışmalar 11 Temmuz'da başlıyor!
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, Ankara’nın banliyö hatlarını metro konforuna kavuşturacak Başkentray Projesi’nde çalışmaların 11 Temmuz’da başlatılacağını söyledi.
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Ankara şehir içi ulaşımını rahatlatmak amacıyla mevcut demiryolu hattının yenilenmesi ve standardının yükseltilmesini kapsayan Başkentray Projesi'nin çalışmalarının 11 Temmuz’da başlatılacağını söyledi.
Başkentray ile banliyö hattının metro standardına getirileceğini, demiryoluna alt ve üst geçitlerin yanı sıra köprülerin de inşa edilerek tüm hemzemin geçitlerin kaldırılacağını anlatan Arslan, Başkentray'ın, yüksek hızlı tren (YHT) ve şehir içindeki mevcut metro sistemleriyle de entegre hale geleceğini belirtti.
Projenin, 600 milyon liraya yakın bedelle yapılacağını ifade eden Arslan, "18 ay sonra Ankaralı vatandaşlarımız raylı sistemle Ankara’nın dört bir yanına ulaşabilecek. İnşaat döneminde Ankaralıların sıkıntı çekmemesi amacıyla banliyö seferleri, sabah akşam 3’er sefer olarak sürdürülecek.” dedi.
"Ankara-Eskişehir arası 1 saat 5 dakikaya düşecek"
Arslan, 36 kilometrelik Başkentray Projesi tamamlandığında günde ortalama 200 bin yolcu taşıyacağını söyledi.
Ayrıca Ankara-İstanbul, Ankara-Konya ve Ankara-Sivas Hızlı Tren projelerinin Ankara şehir içi entegrasyonunu da sağlayacağını dile getiren Arslan, Ankara-Sincan arasında mevcut koridorda 19 dakika olan yüksek hızlı tren seyahat süresinin neredeyse yarı yarıya kısalarak 10 dakikaya ineceğini, azalan bu süreyle Ankara-Eskişehir arasındaki seyahat süresinin de 1 saat 5 dakikaya düşeceğini belirtti.
Bakan Arslan, Başkentray Projesi’nin şehir içindeki mevcut raylı sistemlerle de entegrasyonunun sağlanacağını ifade ederek, Keçiören Metrosu ile Ankara Gar’da, Batıkent Metrosu ile Yenişehir İstasyonu’nda, Ankaray’la ise Kurtuluş ve Maltepe istasyonlarında bağlantı yapılacağını bildirdi.
AA
Bu haber Sabah'da şöyle yer aldı:
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, Ankara’nın banliyö hatlarını metro konforuna kavuşturacak Başkentray Projesi’nde çalışmaların 11 Temmuz’da başlatılacağını söyledi. Ankara-Eskişehir arasındaki seyahat süresi de 1 saat 5 dakikaya düşecek.
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, yaptığı açıklamada, Ankara şehir içi ulaşımını rahatlatmak amacıyla mevcut demiryoluhattının yenilenmesi ve standardının yükseltilmesini kapsayan Başkentray Projesi'nin çalışmalarının 11 Temmuz'da başlatılacağını söyledi.
Başkentray ile banliyö hattının metro standardına getirileceğini, demiryoluna alt ve üst geçitlerin yanı sıra köprülerin de inşa edilerek tüm hemzemin geçitlerin kaldırılacağını anlatan Arslan, Başkentray'ın, yüksek hızlı tren (YHT) ve şehir içindeki mevcut metro sistemleriyle de entegre hale geleceğini belirtti.
Projenin, 600 milyon liraya yakın bedelle yapılacağını ifade eden Arslan, "18 ay sonra Ankaralı vatandaşlarımız raylı sistemle Ankara'nın dört bir yanına ulaşabilecek. İnşaat döneminde Ankaralıların sıkıntı çekmemesi amacıyla banliyö seferleri, sabah akşam3'er sefer olarak sürdürülecek." dedi.
"ANKARA-ESKİŞEHİR ARASI 1 SAAT 5 DAKİKAYA DÜŞECEK"
Arslan, 36 kilometrelik Başkentray Projesi tamamlandığında günde ortalama 200 bin yolcu taşıyacağını söyledi.
Ayrıca Ankara-İstanbul, Ankara-Konya ve Ankara-Sivas Hızlı Tren projelerinin Ankara şehir içi entegrasyonunu da sağlayacağını dile getiren Arslan, Ankara-Sincan arasında mevcut koridorda 19 dakika olan yüksek hızlı tren seyahat süresinin neredeyse yarı yarıya kısalarak 10 dakikaya ineceğini, azalan bu süreyle Ankara-Eskişehir arasındaki seyahat süresinin de 1 saat 5 dakikaya düşeceğini belirtti.
Bakan Arslan, Başkentray Projesi'nin şehir içindeki mevcut raylı sistemlerle de entegrasyonunun sağlanacağını ifade ederek, Keçiören Metrosu ile Ankara Gar'da, Batıkent Metrosu ile Yenişehir İstasyonu'nda, Ankaray'la ise Kurtuluş ve Maltepe istasyonlarında bağlantı yapılacağını bildirdi.
Sabah
Haber Star Gazetesinde şu şekilde yer aldı;
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, Ankara şehir içi ulaşımını rahatlatmak amacıyla mevcut demiryolu hattının yenilenmesi ve standardının yükseltilmesini kapsayan Başkentray Projesi’nin çalışmalarının 11 Temmuz’da başlatılacağını söyledi.
Arslan, Başkentray’ın yüksek hızlı tren (YHT) ve şehir içindeki mevcut metro sistemleriyle de entegre hale geleceğini projenin de 600 milyon liraya yakın bedelle yapılacağını söyledi. Bakan Arslan “36 kilometrelik Başkentray Projesi tamamlandığında günde ortalama 200 bin yolcu taşıyacak” dedi Arslan, Ankara-Sincan arasında mevcut koridorda 19 dakika olan yüksek hızlı tren seyahat süresinin neredeyse yarı yarıya kısalarak 10 dakikaya ineceğini, azalan bu süreyle Ankara-Eskişehir arasındaki seyahat süresinin de 1 saat 5 dakikaya düşeceğini belirtti.
Star
Haber Güneş Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı ;
Başkentray'ın Ankara şehir içindeki mevcut metro sistemleriyle de entegre hale geleceğini ifade eden Arslan, “18 ay sonra Ankaralı vatandaşlarımız raylı sistemle Ankara’nın dört bir yanına ulaşabilecek” ifadesini kullandı.
HEMZEMİN GEÇİTLER KALDIRILACAK
Arslan, Başkentray ile banliyö hattının metro standardına getirileceğini, demiryoluna alt ve üst geçitlerin yanı sıra köprülerin de inşa edilerek tüm hemzemin geçitlerin kaldırılacağını vurguladı. Arslan , Ankaralıların en az düzeyde etkilenmesi amacıyla çalışmaların başlatılması için okulların kapanmasını beklediklerini anlattı. Ankara-İstanbul, Ankara-Konya ve Ankara-Sivas Hızlı Tren projelerinin, Ankara şehir içi entegrasyonunu da sağlayacağını dile getiren Arslan, Ankara-Sincan arasında mevcut koridorda 19 dakika olan yüksek hızlı tren seyahat süresinin neredeyse yarı yarıya kısalarak 10 dakikaya ineceğini, azalan bu süreyle Ankara-Eskişehir arasındaki seyahat süresinin de 1 saat 5 dakikaya düşeceğini söyledi.
Güneş
Haber Hürriyet Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı ;
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Başkentray Projesi’nde çalışmaların 11 Temmuz’da başlatılacağını belirterek, 600 milyon liraya yakın bedelle yapılacak Başkentray ile yüksek hızlı tren (YHT) projelerinin Ankara şehir içi entegrasyonunun sağlanacağını söyledi. Başkentray'ın Ankara şehir içindeki mevcut metro sistemleriyle de entegre hale geleceğini ifade eden Arslan, “18 ay sonra Ankaralı vatandaşlarımız raylı sistemle Ankara’nın dört bir yanına ulaşabilecek. İnşaat döneminde Ankaralıların sıkıntı çekmemesi amacıyla banliyö seferleri, sabah akşam 3’er sefer olarak sürdürülecek” dedi. Arslan, inşa sürecinde, demiryoluna alt ve üst geçitlerin yanı sıra köprüler yapılarak tüm hemzemin geçitlerin kaldırılacağını vurguladı. Çalışmaların başlatılması için okulların kapanmasını beklediklerini anlatan Arslan, “Çalışmaların sağlıklı ve hızlı bir şekilde yürütülmesi için Kayaş-Sincan hattında banliyö taşımacılığına da ara verilmesi gerekiyordu. Ancak Ankaralıların sıkıntı çekmemesi amacıyla sabah ve akşam saatlerinde 3’er sefer olarak banliyö trenleri işlemeye devam edecek. Elbette kısa süreli bir zahmet çekilecek. Ancak işletmeye açıldığında bu zahmete değdiğini onlar da görecek” diye konuştu.
TÜM HATLAR YENİLENECEK
Bakan Arslan, Başkentray Projesi kapsamında mevcut demiryolu hatlarının tamamen yenileneceğini kaydederken, söz konusu hattın yüksek hızlı tren, banliyö ve konvansiyonel tren işletmeciliğine uygun olarak inşa edileceğini bildirdi. Banliyö hattı ile diğer yolcu ve yük trafiğinin birbirinden ayrılacağının da altını çizen Arslan, "Yaklaşık 187 milyon euro bedelle yapılacak bu çalışmalar kapsamında Kayaş yönünde 13 adet karayolu alt ve üst geçidi inşa edilecek. Mevcut hatların tamamının alt-üstyapı ve elektro mekanik sistemleri yenilenerek banliyö hattında bulunan tüm istasyonlar engelli vatandaşların kullanımına uygun şekilde metro standardında, modern mimari anlayışla yenilenecek. Ayrıca mevcut koridorun hızlı tren, konvansiyonel ve banliyö tren işletmeciliğine uygun hale getirilmesi ile tüm istasyon ve peronların da standardı yükseltilecek" ifadelerini kullandı.
ERYAMAN’A MODERN YHT GARI
BAKAN Arslan, 36 kilometrelik Başkentray Projesi tamamlandığında günde ortalama 200 bin yolcu taşıyacağını söyledi. Ankara-Behiçbey, Behiçbey-Sincan ve Ankara-Kayaş arasındaki hat sayısının artırılacağını belirten Arslan, toplam 36 kilometrelik güzergaha 180 kilometre ray döşeneceğini kaydetti. Bakan Arslan, Başkentray Projesi’nin şehir içindeki mevcut raylı sistemlerle de entegrasyonunun sağlanacağını ifade ederek, Keçiören Metrosu ile Ankara Gar’da, Batıkent Metrosu ile Yenişehir İstasyonu’nda, Ankaray’la ise Kurtuluş ve Maltepe istasyonlarında bağlantı yapılacağını bildirdi. Arslan, Kentin batı tarafındaki yolcuların Ankara Gar’a gelmeden YHT’yi kullanabilmeleri için Etimesgut ile Eryama arasında kalan Emirler bölgesine modern bir gar da inşa edileceğini anlattı.
Hürriyet
Haber Adana Güncel Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı ;
Ankara Büyükşehir Belediyesi, Ulaştırma Bakanlığı tarafından başlatılacak Başkentray inşaat çalışmaları nedeniyle ulaşıma kapatılacak olan Sincan-Kayaş banliyö tren hattı yolcuları içinSincan-Gar-Sıhhiye arasında ekspres otobüs hattı oluşturdu.
EGO Genel Müdürlüğü, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nca gerçekleştirilecek olan Başkentray Projesi inşaat çalışmaları kapsamında ulaşıma kapatılacak olan Sincan-Kayaş Banliyö hattının yerine, mevcut otobüs hatlarına ilave olarak, Sincan-Gar-Sıhhiye arasında oluşturulan 522 numaralı ekspres otobüs hattı hizmet verecek.
EGO yetkilileri, Başkentray Projesi inşaat çalışmalarının 11 Temmuz Pazartesi gününden itibaren başlayacağını belirterek, banliyö tren hattını kullanan vatandaşların mağdur olmaması için aynı gün itibariyle banliyö tren güzergahı boyunca “522 Sincan-Gar-Sıhhiye Yeni Ekspress” hattının devreye alınacağını söyledi.
Mağduriyeti önlemek için tüm ayrıntılar düşünüldü
Sincan-Kayaş Banliyö hattının ulaşıma kapatılmasıyla birlikte, yolcuların, “522 Sincan-Gar-Sıhhiye Ekspres Hattı” ile Sincan, Lale, Elvankent, Emirler, Özgüneş, Etimesgut, Marşandiz, Gazi Fişek Fabrikası, Gazi, Hipodrom, Ankara Tren Garı, Sıhhıye Adliye önünde bulunan durakları kullanabilecek.
522 Sincan-Gar Sıhhıye ekspressin güzergahı
Sincan-Gar arası seferlerinin yapılacağı “522 Sincan-Gar Sıhhiye Ekspress” hattının güzergahı, Sincan Hareket Noktası, Vatan Caddesi, Ankara Caddesi, Polatlı 2. Cadde, Atatürk Caddesi, İstasyon Caddesi, Türk Kızılayı Caddesi, Ankara Bulvarı, Celal Bayar Bulvarı, Kazım Karabekir Caddesi, Hipodrom Caddesi, Talatpaşa Bulvarı, Atatürk Bulvarı olarak belirlenirken dönüş de “Altınsoy Caddesi, Celal Bayar Bulvarı, Ankara Bulvarı, Türk Kızılayı Caddesi, İstasyon Caddesi, Atatürk Caddesi,Ankara Caddesi, Vatan Caddesi ve Sincan Hareket Noktası” güzergahından olacak.
Ayrıca Ulus ve Sıhhiye’den Sincan yönüne giden mevcut hatlar devam ederken, gerektiğinde bu hatlardaki otobüs sayısının artırılabileceği bildirildi.
Adana Güncel
Haber Hürriyet Güncel Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı ;
Büyükşehir Belediyesi, Ulaştırma Bakanlığı tarafından başlatılacak Başkentray inşaat çalışmaları nedeniyle ulaşıma kapatılacak olan Sincan-Kayaş banliyö tren hattı yolcuları için Sincan-Gar-Sıhhiye arasında ekspres otobüs hattı oluşturdu.
EGO Genel Müdürlüğü, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nca gerçekleştirilecek olan Başkentray Projesi inşaat çalışmaları kapsamında ulaşıma kapatılacak olan Sincan-Kayaş Banliyö hattının yerine, bölge halkının mağdur olmasını engellemek amacıyla mevcut otobüs hatlarına ilave olarak, Sincan-Gar-Sıhhiye arasında oluşturulan 522 no'lu ekspres otobüs hattıyla yolcu taşıyacak.
EGO yetkilileri, Başkentray Projesi inşaat çalışmalarının 11 Temmuz Pazartesi gününden itibaren başlayacağını ifade ederek, banliyö tren hattını kullanan vatandaşların mağdur olmaması için aynı gün itibariyle banliyö tren güzergahı boyunca '522 Sincan-Gar-Sıhhiye Yeni Ekspress' hattının devreye alınacağını söylediler.
MAĞDURİYETİ ÖNLEMEK İÇİN TÜM AYRINTILAR DÜŞÜNÜLDÜ
Yetkililer, vatandaşların mağdur olmaması için tüm ayrıntılar üzerinde yoğun şekilde çalıştıklarını belirtirken, yeni açılan otobüs hattının detaylarını da açıkladılar. Sincan-Kayaş Banliyö hattının ulaşıma kapatılmasıyla birlikte, yolcuların, “522 Sincan-Gar-Sıhhiye Ekspres Hattıö ile Sincan, Lale, Elvankent, Emirler, Özgüneş, Etimesgut, Marşandiz, Gazi Fişek Fabrikası, Gazi, Hipodrom, Ankara Tren Garı, Sıhhıye Adliye önünde bulunan durakları kullanabileceklerini belirttiler.
522 SİNCAN-GAR SİHHIYE EKSPRESSöİN GÜZERGAHI
Sincan-Gar arası seferlerinin yapılacağı “522 Sincan-Gar Sıhhiye Ekspressö hattının güzergahı, Sincan Hareket Noktası, Vatan Caddesi, Ankara Caddesi, Polatlı 2. Cadde, Atatürk Caddesi, İstasyon Caddesi, Türk Kızılayı Caddesi, Ankara Bulvarı, Celal Bayar Bulvarı, Kazım Karabekir Caddesi, Hipodrom Caddesi, Talatpaşa Bulvarı, Atatürk Bulvarı olarak belirlenirken; dönüş de “Altınsoy Caddesi, Celal Bayar Bulvarı, Ankara Bulvarı, Türk Kızılayı Caddesi, İstasyon Caddesi, Atatürk Caddesi, Ankara Caddesi, Vatan Caddesi ve Sincan Hareket Noktasıö güzergahından olacak. Ayrıca Ulus ve Sıhhiye'den Sincan yönüne giden mevcut hatlar devam ederken, gerektiğinde bu hatlardaki otobüs sayısının artırılabileceği bildirildi.
MAMAK-KAYAŞ GÜZERGAHI
Diğer yandan, Kayaş-Sincan Banliyo hattının yenilenmesi nedeniyle Mamak ve Kayaş'tan Ulus ve Sıhhiye bölgesine ulaşımı sağlayan belediye otobüslerinin seferlerinin aynı şekilde devam edeceği, ancak bu hatlarda da otobüs sayılarının artırılacağı belirtildi.
Hürriyet