Belediyeye emlak bildirimi ne zaman yapılır?
Gayrimenkul satın alan kimselerin ilgili belediyeye tapu bildirimi yapmaları gerekiyor. Peki, belediyeye emlak bildirimi ne zaman yapılır? Emlak bildirimi nasıl yapılır?Verginin mükellefi ise bina, arsa ve arazinin malikleri varsa intifa hakkı sahipleri, her ikisi de yoksa malik gibi tasarruf edenler oluyor
Emlak vergisi, 1319 sayılı kanun gereğince tüm gayrimenkuller için her sene ödenen bir vergi oluyor. Verginin mükellefi ise bina, arsa ve arazinin malikleri varsa intifa hakkı sahipleri, her ikisi de yoksa malik gibi tasarruf edenler oluyor. Yeni satın alınan gayrimenkul için emlak beyannamesi verilmesi gerekiyor.
Taşınmazın satışa konu olması halinde emlak vergisi mükellefi de değişmiş oluyor. Satış sonrasında yeni malikin belediyeye emlak bildiriminde bulunması gerekiyor. Böylece vergi mükellefiyeti yeni malike geçmiş oluyor.
2022 yılı Mart ayında bir ev satın aldığınızı düşünelim. Bu ev için ne zamana kadar bildirim vereceksiniz? Emlak vergisi mükellefiyetiniz ne zaman başlayacak? Bu sene vergi ödeyecek misiniz? İşte merak ettiğiniz tüm soruların yanıtı...
BELEDİYEYE EMLAK BİLDİRİMİ NE ZAMAN YAPILIR?
Yeni bir bina, arsa veya arazi edinilmesi durumunda satın alınan bütçe yılı içerisinde ilgili belediyeye emlak vergi bildirimi yapılması gerekiyor.
Ancak, tapu tescil tarihi yılın son üç ayında olması durumunda tescil tarihinden itibaren 3 ay içerisinde emlak vergi bildirimi yapılmalıdır.
Dolayısı ile Mart ayında alınan ev için 31 Aralık 2022 tarihine kadar emlak vergisi bildirimin verilmesi gerekiyor. Taşınmazın yılın son ayında alınmış olması halinde beyanname için sene sonunun geçirilmemesi gerekiyor.
Emlak Vergisi bildirimi için belediyeye tapu fotokopisi, yeni binalarda yapı kullanma izin belgesi veya numarataj belgesi fotokopisi ve bildirim ile müracaat edilebiliyor. Bildirim Posta yoluyla taahhütlü olarak gönderilebiliyor.
EMLAK BİLDİRİMİ YAPILMAZSA NE OLUR?
Kendisine vergi ceza ihbarnamesi tebliğ edilen mükellefler bizzat veya posta yoluyla bir ay içerisinde Belediye Emlak tahakkuk servislerine Vergi Usul Kanununun 376.maddesinden yararlanmak istediklerini belirten dilekçe ile başvurmaları ve bir ay içinde de indirimli cezaları ödemeleri şartı ile indirimden faydalanabilirler.
Süresinde beyan vermeyen mükelleflere 213 sayılı Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre usulsüzlük ve vergi ziyaı cezaları uygulanır.
EMLAK BİLDİRİMİ ÖRNEĞİ 2022
................. BELEDİYE BAŞKANLIĞINA
................. İL-İLÇE-BELDE
Emlak Vergisi Sicil No: .................
Vergi Kimlik Numarası: .................
MÜKELLEFİN
Soyadı
Adı (Kurum İse Unvanı)
Baba Adı
Doğum Yeri/Tarihi
Nüfusa K. Olduğu Yer
Uyruğu
Cilt No
Aile Sıra No
Sıra No
İKAMET ADRESİ
Mahalle/Semt
Cadde/Sokak
Kapı No
Dire No
İl - İlçe
İŞYERİ ADRESİ
Mahalle/Semt
Cadde/Sokak
Kapı No
İl-İlçe
Telefon
TABLO II-BİNA BİLDİRİMİ
BİNAYA AİT BİLGİLER
1. Belediye sınırları veya mücavir alanlar içinde ise Belediyenin adı
2. Bulunduğu köy veya mahallenin adı
3. Cadde veya sokağı (değer bakımından farklı bölgede ise farklı bölgenin adı)
4. Kapı ve Daire No
5. Tapuda kayıtlı olduğu;
Pafta No :
Ada/Parsel No:
Cilt/Sahife No :
6. Binanın arsasının alanı (m2)
7. Binaya ait arsa payının oranı ve metrekaresi
8. İNŞAATIN TÜRÜ (Çelik-Betonarme Karkas, Yığma-Yarı Yığma, Ahşap, Taşduvarlı-Çamurlu, G.kondu, Basit)
9. İnşaatın sınıfı (lüks,birinci, ikinci, üçüncü, basit)
10.Kullanış şekli (Mesken, İşyeri,Depo, Fabrika, Hastane, Okul vs.)
11. İnşaatın bitim tarihi
12. İktisap tarihi
13. Kısıtlılık hali varsa başlangıç tarihi
14. Varsa muafiyetin başlangıç yılı ve uygulama süresi
15. Bina hisseli ise hisse nispeti
16. Binanın dıştan dışa yüzölçümü (m2) (Hisseli ise hisseye isabet eden yüzölçümü)
17. Kaloriferli olup olmadığı
18. Asansörlü olup olmadığı
Tarih
İmza
...../..../20...
Emlak vergisinden muaf olmak için gerekli şartlar!
Değer artış kazancı vergisi hesaplama nasıl yapılır?
2022'de emlak vergisini kimler ne kadar ödeyecek?