Emlak bildirimi zamanında yapılmazsa ne olur?
Emlak vergisi, gayrimenkul sahipleri tarafından her sene ödeniyor. Emlak vergisi ödemeleri için ilk olarak belediyeye bildirimde bulunulması gerekiyor. Peki, emlak bildirimi zamanında yapılmazsa ne olur?
Emlak bildirimi zamanında yapılmazsa ne olur?
Arsa, arazi, gayrimenkul sahiplerinin her sene ödemekle yükümlü olduğu vergiye emlak vergisi deniyor. Emlak vergisi ödemeleri senede iki eşit taksit halinde ödenebiliyor.
Verginin ilk taksiti Mart, Nisan ve Mayıs aylarında 3 aylık bir süre içerisinde ödeniyor. İsteyenler bu süre içerisinde ödemelerini tek seferde yapabiliyor. 2015 yılı emlak vergisi 1. taksit ödemeleri 1 Mart'ta başladı.
Vergide meskenler için sıfır oranlı emlak vergisi uygulaması bulunuyor. 200 metrekareyi geçmeyen tek meskene sahip geliri olmayan ev hanımları, işsizler, gaziler, şehitlerin dul ve yetimleri ile engelliler vergiden muaf tutuluyor.
Emlak vergisi ödemesinin yapılabilmesi için ilk olarak kişinin taşınmazın bulunduğu belediyeye beyanname vermesi gerekiyor. Peki, Emlak Bildirimi zamanında verilmezse ne yapılmalıdır?
Bildirimde bulunmak için Tapu belgesi,kimlik fotokopisi ve vergi numarası ile birlikte taşınmazın bulunduğu Emlak servisine müracaat edilmesi gerekiyor. Vergi dairesinde tapu alış tarihi ve satıcının bildirimde bulunup bulunmadığını göz önüne alarak gerekli işlemi yapıyor. Eğer cezai durum sözkonusu ise ....’nun 376. md. Göre dilekçe verilerek ceza indiriminden yararlanılabiliyor.
Emlak vergisi beyannamesi için gerekli evraklar!
Öznur YASLI/Emlakkulisi.com