Best Buy, İlk mağazasını İzmir'de açacak!
Tüketici elektroniği perakendecisi Best Buy, Türkiye'deki ilk mağazasını Kasım'ın ikinci yarısında İzmir'de açacak
ABD'nin 45 milyar dolarlık cirosuyla dünyanın en büyük tüketici elektroniği perakendecisi Best Buy, Türkiye'deki ilk mağazasını Kasım'ın ikinci yarısında İzmir'de açacak. Best Buy Türkiye Ülke Başkanı Ruşen Kopmaz, 13 ülkede faaliyet gösteren şirketin, Türkiye'deki sloganının 'müşteri odaklılık' olacağını söyledi. Balçova Ege Park Alışveriş Merkezi'nde 4 bin 200 metrekarelik bir mağazada hizmet vereceklerini, 15 bine yakın ürünün satışa sunulacağını ve 119 kişiyi istihdam edeceklerini belirten Kopmaz, "Çok genç, dinamik bir ekip ile İzmirliler'i karşılayacağız. Hedefimiz, Best Buy'ı herkesin çalışmak için can atacağı bir şirket ve gezmekten, alışveriş yapmaktan haz duyulan, eğlenceli bir mağazalar zinciri haline getirmek'' diye konuştu.
Takvim
Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler
Best Buy, Türkiye'ye geliyor
ABD'nin 45 milyar dolarlık cirosuyla dünyanın en büyük tüketici elektroniği perakendecisi Best Buy, Türkiye'deki ilk mağazasını Kasım ayının ikinci yarısında İzmir'de açmaya hazırlanıyor.
Best Buy Türkiye Ülke Başkanı Ruşen Kopmaz AA muhabirine yaptığı açıklamada, 13 ülkede faaliyet gösteren şirketin, Türkiye'deki sloganının ''müşteri odaklılık'' olacağını söyledi.
Türkiye'de tüketici elektroniği piyasasını değerlendiren Kopmaz, sektörün geçtiğimiz dönemde krizden etkilendiğini belirterek, ''İki sebebi vardı. Birincisi, bütün dünyada tüketici ürün fiyatlarında bir düşüş meydana geldi. Mesela cep telefonu fiyatları yüzde 30'a yakın düştü. Adet olarak aynı satışları yapsanız bile toplam ciroda bir azalma oldu. İkinci olarak da kurdaki dalgalanmadan dolayı geçtiğimiz dönemde yüzde 20-30 azalma meydana geldi'' dedi.
Bu süreci geçici olarak gördüklerini ifade eden Kopmaz, Türkiye'nin hala Avrupa'nın en çekici tüketici elektroniği pazarlarından biri konumunda bulunduğunu, bunun temel sebebinin ise, Avrupa'da olmayan, Türkiye'deki genç nüfus olduğunu söyledi.
Kopmaz, Türkiye'deki genç nüfusun teknolojiyi takip etmeyi sevdiğini ve gençlerin birbiriyle iletişiminin yüksek olduğunu kaydederek, ''Bu yüzden de teknoloji harcamalarında 'over-indeks' dediğimiz kendi satın alma gücünün üstünde harcamalar da yapabiliyor. Tüketici elektroniğinin temel lokomotifi teknolojiyi yakından takip eden bir genç nüfus var'' diye konuştu.
Piyasada çok sayıda ''oyuncu''nun bulunması nedeniyle pazarın doyma noktasına geldiği yönündeki yorumların hatırlatılması üzerine Ruşen Kopmaz şu karşılığı verdi:
''Türkiye pazarı, bizim de gelişimizle bütün önemli oyuncuların bulunduğu bir yer olacak. (Pazar) sadece fiyat olarak değil, iyi bir alışveriş deneyimi yaşatmaya giderse, bundan en çok müşteriler karlı çıkacak. Üç dört önemli oyuncunun Türkiye'de olması rekabeti artırır. Önümüzdeki dönemde mutlaka konsolidasyonlar olur. Bunu hipermarketlerde yaşadık. Bu çerçeveden bakıldığında, pazar o kadar çekici ki, genç dinamik nüfusumuz o kadar alıp götürüyor ki, buna Türkiye ekonomisinin geçtiğimiz dönemdeki büyüme potansiyeli, ülkenin coğrafi olarak lokasyonu gibi etkenler de eklendiğinde, uluslararası firmaların dünyada gidebileceği bu kadar çekici çok fazla ülke yok. O bakımdan pazarın doymuş olduğuna inanmıyoruz. Yeni uluslararası oyuncular geldi. Assolist olarak en sonunda biz geliyoruz.''
Kopmaz, şimdiye kadar gelen yabancı oyuncuların pazarı geliştirdiğini, büyük katkılar yaptığını belirterek, ''Ama Türkiye'deki tüketiciyi, sadece ve sadece bütün her şeyin fiyatla olduğu gibi bir yanılgıya da itti. Sadece fiyatların, promosyonların üzerine gitmeleri tüketiciyi kısıtladı. Biz, Türkiye'deki tüketicilerin çok daha iyilerine layık olduğunu, sadece fiyat sarmalında bu işin kaybolmaması gerektiğini, bunun dışında da farklı beklentilerinin olduğu inancındayız. Önümüzdeki dönemde de sektörün fiyat, promosyon sarmalından kurtulacağını düşünüyoruz. 'Paranın gerçek karşılığı' olgusunun mutlaka 'çok ucuz' olması anlamına gelmediği anlayışı hakim olacak.'' dedi.
-''MÜŞTERİ ODAKLILIK''-
Ruşen Kopmaz, ''Best Buy nasıl bir farklılık getirecek?'' şeklindeki soruya, ''Sektörde fiyatla farklılaşamazsınız. Fiyat zaten pazarın belirlediği, kendiliğinden olan bir şey. O zaten olmazsa olmaz. Biz bunun yanına 'müşteri odaklılığı', 'müşteri tecrübesini' getiriyoruz'' karşılığını verdi.
İki yıldır Türkiye'deki tüketici elektroniği piyasasını araştırdıklarını, müşterinin beklentileri, karşılanamayan beklentileri neler, bunları tespit ettiklerini dile getiren Kopmaz, mağaza dizaynını ve ürün gamını araştırmalar sonucunda belirlediklerini söyledi.
Kopmaz, ''Ürünler kutuların arkasında olmayacak, interaktif olacak, ürünlere dokunabileceksiniz, alışveriş yaparken rahat olacak, eğlenebileceksiniz. Müşteri özellikle teknolojik ürünler alırken doğru karar verdiğine inanmak istiyor, bunu sağlayacağız. Hiçbir yerde satılmayan, yeni, farklı teknoloji ürünleriyle müşterilerimizin ufkunu açmak, teknoloji alışverişlerine renk ve yenilik getirmek istiyoruz'' diye konuştu.
-İLK MAĞAZA İZMİR'DE-
Kasım ayının ikinci yarısında İzmir'de açılacak mağazada 119 kişiyi istihdam edeceklerini kaydeden Kopmaz, ''Takım arkadaşlarımızı oluştururken iş fuarı düzenledik. Binlerce insan başvurdu, onlara teker teker kendimizi anlattık. Mülakatlar, oyunlar/" class="habertag" >oyunlarla, rol çalışmalarıyla ekibimizi seçtik'' dedi.
Kopmaz, yurt içi ve dışında 300 saatten fazla eğitimden geçirdikleri ekibin yaş ortalamasının 26 olduğunu belirterek, ''Çok genç, dinamik bir ekip ile İzmirlileri karşılayacağız. Hedefimiz, Best Buy'ı herkesin çalışmak için can atacağı bir şirket ve gezmekten, alışveriş yapmaktan haz duyulan, eğlenceli bir mağazalar zinciri haline getirmek'' diye konuştu.
Balçova Ege Park Alışveriş Merkezinde 4 bin 200 metre karelik bir mağazada hizmet vereceklerini anlatan Kopmaz, burada 70'den fazla tedarikçi firmanın yer alacağını ve 15 bine yakın ürünün sunulacağını söyledi.
Ruşen Kopmaz, İzmir'in ardından sırada Ankara ve Bursa'nın bulunduğunu, 2010'un ikinci yarısında da İstanbul'da mağaza açacaklarını duyurdu.
-MÜŞTERİ ''İZDİHAM'' ORTAMINDA ALIŞVERİŞ YAPMAK İSTEMİYOR''-
Son dönemdeki mağaza açılışlarında sıkça yaşanan ''izdiham'' görüntülerinin hatırlatılması üzerine Ruşen Kopmaz, şu yanıtı verdi:
''Müşteri izdihama yol açan ortamda alışveriş yapmak istemiyor, güzel bir ortamda alışveriş yapmak istiyor. Ama maalesef bu tür açılışlarla da müşterilerde bir ucuz imajı yaratılıyor. Bu bilinçli olarak yapılıyor. Biz üç-beş günlük geçici promosyon ve fiyatlar ile değil, sürdürülebilir, kalıcı fiyat stratejimiz ile müşterilerimizin güvenini kazanacağız. Fiyatları pazardaki rekabet belirleyecek, rekabet fiyatlarının kesinlikle üstünde olmayacağız, pahalı olmayacağız.''
-DÜNYADA BEST BUY-
Best Buy'ın dünyadaki faaliyetlerine ilişkin de bilgi veren Ruşen Kopmaz, firmanın 43 yıllık geçmişinin bulunduğunu, geçen sene 45 milyar dolarlık ciro gerçekleştirdiğini, bu rakamın 2009'da 50 milyar dolara çıkmasını beklediklerini bildirdi.
Kopmaz, 13 ülkede yaklaşık 4 bin mağazası ve 155 bin çalışanı bulunan şirketin kendine ait 9 farklı markası olduğunu dile getirdi.
Best Buy'ın, ABD'deki operasyonlarından sonra, sırasıyla Kanada, Çin, İngiltere ve Meksika'da operasyonlarını kurduğunu ifade eden Kopmaz, ''Best Buy, müşterilerinin ihtiyaçlarını ve beklentilerini iş yapış modelinin ve stratejisinin odağına koyarak büyümeye devam ediyor'' dedi.
Zaman
Perakende cirosu Eylül'de Ağustos'a göre yüzde 9 arttı
ABD'nin 45 milyar dolarlık cirosuyla dünyanın en büyük tüketici elektroniği perakendecisi Best Buy, ilk mağazasını Kasım'da İzmir'de açacak. Türkiye'nin Avrupa'nın en çekici tüketici elektroniği pazarlarından biri olduğunu söyleyen Türkiye Başkanı Kopmaz, "Assolist olarak biz geliyoruz. Pazar böylece bütün önemli oyuncuların bulunduğu bir yer olacak" dedi
Tüketici elektroniğinde Alman Media Mark'tan sonra 29 Ekim'de Saturn zincirinin ilk mağazasını açmaya hazırlanan Media Saturn Group'un ardından pazardaki rekabet, ABD'nin 45 milyar dolarlık cirosuyla dünyanın en büyük tüketici elektroniği perakendecisi Best Buy ile zirveye çıkacak. 13 ülkede 4 bin mağazası bulunan Best Buy, Türkiye'deki ilk mağazasını Kasım ayının ikinci yarısında İzmir'de açmaya hazırlanıyor. 2 yıldır araştırdıkları Türkiye'nin hâlâ Avrupa'nın en çekici tüketici elektroniği pazarlarından biri konumunda olduğunu söyleyen Best Buy Türkiye Ülke Başkanı Ruşen Kopmaz, "Pazar o kadar çekici ki, genç dinamik nüfusumuz o kadar alıp götürüyor ki, buna Türkiye ekonomisinin büyüme potansiyeli, coğrafi lokasyonu da eklendiğinde, uluslararası firmaların dünyada gidebileceği bu kadar çekici çok fazla ülke yok" dedi.
"Türkiye pazarı, bizim de gelişimizle bütün önemli oyuncuların bulunduğu bir yer olacak" diyen Kopmaz, "Assolist olarak en sonunda biz geliyoruz. Pazar sadece fiyat olarak değil, iyi bir alışveriş deneyimi yaşatmaya giderse, bundan en çok müşteriler kârlı çıkacak" diye konuştu.
Müşteriye odaklanacağız
Kopmaz, önümüzdeki dönemde sektörde hipermarketlerdeki gibi konsolidasyonlar yaşanabileceğini söyledi. Son dönemdeki mağaza açılışlarında sıkça yaşanan 'izdiham' görüntülerini değerlendiren Kopmaz, "Bu tür açılışlarla bilinçli olarak ucuz imajı yaratılıyor. Biz üç-beş günlük geçici promosyonlarla değil sürdürülebilir fiyat stratejisi yürüteceğiz. Fiyatlar rekabet fiyatlarının üstünde, pahalı olmayacak. Sloganımız müşteri odaklılık" diye konuştu.
Mağazada 15 bine yakın ürün sunulacak
Balçova Ege Park Alışveriş Merkezi'nde 4 bin 200 metrekarelik bir mağazada 15 bine yakın ürünün sunulacağını söyleyen Kopmaz, "Ürünler kutuların arkasında olmayacak, onlara dokunabilecek, alışveriş yaparken eğleneceksiniz. Hiçbir yerde satılmayan, yeni, farklı teknoloji ürünleriyle müşterilerimizin ufkunu açacağız" dedi.
Perakende cirosu Eylül'de Ağustos'a göre yüzde 9 arttı
AlIŞverİŞ Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Perakende Endeksi by Nielsen Eylül 2009 sonuçlarına göre, Eylül ayı ciroları Ağustos'a göre yüzde 9 artarken, Eylül 2008 ile karşılaştırıldığında yıllık bazda ciro yüzde 3 arttı. 2009 yılının 9 aylık dönemi, 2008'in aynı dönemiyle kıyaslandığında ise organize perakende cirosu yüzde 5 büyüdü. Gıda perakendesi cirosunda önceki aya göre yüzde 5'lik düşüş yaşanırken, gıda dışında aylık ciro değişimi yüzde 39 artış olarak gerçekleşti. Raporda, "Eylül ayındaki okul ve bayram harcamaları, vergi indirimlerinin sonuna gelinmesi, özellikle gıda dışına önemli bir canlılık getirdi. Ramazan sonrası dönemde ise gıda harcamaları aylık bazda düşerken, okulların açılması, mobilya ve elektronikteki vergi indiriminin son döneminin yaşanması ve bayram hediyesi alışverişleri gıda dışı perakendede ciroların yükselmesini sağladı" denildi.
Hazır giyim cirosu % 64 yükseldi
Rapora göre hazır giyim sektörü cirosu ise yüzde 64 arttı. Aylık bazda geçen yılın Eylül ayıyla kıyaslandığında, gıda perakendesi ciroları değişmezken, gıda dışı perakende ve hazır giyim ciroları yüzde 16 büyüdü. Metrekare endeksine bakıldığında, yıllık bazda yüzde 12'lik artış gözlenirken, Aralık 2008 sonuna kıyasla 2009 yılının 9 aylık döneminde metrekare yüzde 9 büyüdü. Mağaza sayıları açısından da yıllık yüzde 11 artış yaşanırken, 2008'deki yıllık yüzde 25'lük artış dikkate alındığında yıllık büyüme hız kesti. Eylül 2009'da yıllık metrekare gıda ve hazır giyimde yüzde 14, gıda dışında da yüzde 11 arttı. Aralık 2008 sonuna göre 9 aylık büyümeye bakıldığında en yoğun metrekare artışı yüzde 10 ile gıda perakendesinde görülürken, gıda dışında yüzde 7'lik, hazır giyim sektöründe ise 8'lik büyüme gerçekleşti. Geçen yılın Eylül ayına göre yıllık mağaza sayıları ise gıdada yüzde 20, gıda dışında yüzde 4, hazır giyim sektöründe yüzde 5 arttı.
Metrekare başına cirolara bakıldığında Eylül 2009'da metrekare başına ciro endeksi Ağustos ayına göre yüzde 8 arttı, 2008 Eylül ayına göre aylık bazda yüzde 2 düştü. Gıdada Ağustos ayına göre yüzde 5, 2008 yılı aynı dönemine göre yüzde 8 düşüş gerçekleşti. Gıda dışında ise aylık yüzde 37 artış olurken, Eylül 2008'e göre yüzde 10 yükselme kaydedildi. Hazır giyim sektöründe metrekare başına cirolarda Eylül ayında önceki aya göre yüzde 58 artış gerçekleşti. Sektör istihdamı ise aylık bazda aynı kalırken, yıllık bazda yüzde 1 azaldı.
Vatan