Beymen'in yeni mağazalarına YOO Mimarlık imzası!
Türkiye’nin ve dünyanın perakende devlerine tasarım hizmeti sunan YOO Mimarlık, son dönemde Beymen mağazalarının proje çalışmalarını hayata geçirdi.
2019’un son çeyreğinde ve 2020 yılında Metropol İstanbul AVM, İstanbul Havalimanı, Adana 01 Burda AVM, Mersin Marina, Vadi İstanbul AVM ve İzmir Hilltown AVM olmak üzere Türkiye’nin altı seçkin lokasyonunda açılan Beymen ve Beymen Club mağazalarının proje çalışmaları, YOO Mimarlık tarafından özgün ve bölgeye uygun olarak düzenlendi. İstanbul Anadolu yakasının gözde projesi Metropol İstanbul AVM bünyesinde Eylül 2019 yılında açılan, toplam 1.000 metrekarelik alana kurulu Beymen Metropol İstanbul mağazasının tasarımında tamamen bölgeye özel malzemeler kullanıldı. Ağustos 2019 yılında İstanbul Havalimanı Dış Hatlar Terminali’nde hizmete açılan 200 metrekarelik Beymen Club mağazası ise dünyanın ve Türkiye’nin dört bir yanından gelen misafirleri hizmet veriyor.
YOO Mimarlık ve bağlı olduğu Mimar Holding’in yönetim kurulu başkanı Orçun Özkan “Beymen ile çalışmaktan ve perakende sektöründe kendilerine hizmet vermekten oldukça mutluyuz. Dünyada pek çok perakende devi ile gerek tasarım gerekse uygulama anlamında iş birliğimiz grup şirketlerimizde de YOO Mimarlık’ta da hala sürmektedir. Türk perakende sektörüne katkı sağlayacak bu vb. iş birliği çalışmalarının sürmesi en büyük dileğimiz.
YOO Mimarlık olarak tasarım yaklaşımımız; mağazaları hem iç mekân olarak ele almak hem de cephesiyle beraber mağaza kimliğinin her açıdan ön planda olmasını vurgulamak. Beymen mağazaları lokasyona özgü, marka kimliğini yansıtan ve davetkar bir mağaza kurgusuyla tasarlanıyor. Mağazanın kent hafızasındaki yeri kadar, geçmişinden çeşitli referanslar alıp eklemeler yaparak markanın kimliğindeki devinimi tasarıma yansıtıyoruz. Beymen Metropol’de ilk akla gelen marka kimliğini yansıtan cephesi olurken, Beymen Hilltown için kent hafızası ön plana çıkıyor.
Cephe tasarımlarımızda malzeme, renk ve doku kararlarımızı mağazanın bulunduğu yeri, hitap ettiği müşteri profilini ve yaratmak istediği algıyı düşünerek ele alıyoruz. Beymen Metropol için müşterinin mağazaya yaklaştığı yer, cephenin form ve yönelimini etkileyen en önemli faktörlerden. Ayrıca cephenin gündüz olduğu kadar gece de algılanabilmesi için uygun aydınlatma elemanları ile marka kimliğini nasıl yansıtabileceğimiz üzerine çalışıyoruz.
Sergileme elemanları ve seperatörleri fiziksel ve görsel bir sınır olarak değil, mağazadaki kategorileri tanımlayan birer unsur olarak ele alıyoruz. Farklı malzeme ve teknikler ile mekânsal konforu sağlarken bu çeşitliliğin mekân organizasyonundan rahatça okunabilmesini sağlıyoruz. Mevcut yapıya ait mekansal ögeleri sirkülasyon, renk ve ışık gibi ögeleri kullanarak marka kimliğini destekler hale getiriyoruz. Havalimanı gibi birçok farklı markanın yer aldığı bir sirkülasyon alanında Beymen Club mağazasının vurgulanabilmesi için cephede aydınlatma elemanları ve döşemede havalimanının mevcut döşemesi ile kontrast oluşturan renkte bir mermer tercih edildi. Girişte yer alan vitrinlerle mağazayı sınırlamak yerine tüm cepheyi kapsayan geniş bir giriş ile insanları içeri çekmek amaçlandı. Mağaza içindeki tüm ürünlerin dışarıdan algılanabilmesi için duvar ünitelerinde hafif strüktür tercih edildi. Mağaza tasarımındaki deneyimlerimizle amacımız bu sınırları fırsata çevirerek müşteri konforunu optimum seviyeye getirmek.” diye konuştu.