23 / 12 / 2024

BİM File mağazası Prestij AVM'de açılacak!

BİM File mağazası Prestij AVM'de açılacak!

Perakende sektörünün merakla beklediği BİM'in yeni konsepti File'nin ilk mağaza açılışı için geri sayım başladı. File'nin ilk mağazası şubat ayında İstanbul Bahçeşehir'de bulunan Prestij AVM'de açılacak.



Perakende sektörünün merakla beklediği BİM'in yeni konsepti File'nin ilk mağaza açılışı için geri sayım başladı.File'nin ilk mağazası şubat ayında İstanbul Bahçeşehir'de bulunan Prestij AVM'de açılacak, ikinci mağaza Ispartakule'de, üçüncüsü ise Esenyurt'ta devreye girecek. BİM, File ile Carrefour ve Migros gibi zincirlerle süpermarket kategorisinde rekabet etmeye hazırlanıyor. 


Yüksek indirim (hard-discount) modelinin Türkiye'deki ilk temsilcisi olan BİM'in yeni format arayışında olduğunu Ekonomist Dergisi olarak kamuoyuna ilk biz duyurmuştuk. Ön hazırlıkları yapılan yeni formada ilgili pek çok detay netleşmiş durumda.  Yeni konsepti File ile Carrefour ve Migros gibi zincirlerle süpermarket kategorisinde rekabet etmeye hazırlanan  BİM, File'nin ilk şubesini şubat ayında İstanbul Bahçeşehir'de bulunan Prestij AVM'de açacak. Ardından ikinci mağazanın Ispartakule Bizimevler'de, üçüncünün ise Esenyurt'ta bulunan Merkez AVM'de açılması planlanıyor. 


Mahalle aralarında açılan BİM'in aksine stratejisini AVM'lerde büyüme üzerine kuran File için bazı mağazalar satın alınırken bazılarına çok uygun kira bedelleriyle kiralama yapıldı. Bu üç mağazanın açılışının ardından yeni mağaza açılışlarının hızlanması planlanıyor.  300-350 metrekarelik mağazalardan oluşan klasik BİM mağazalarından farklı olarak File zincirinde yer alan marketler bin-bin 500 metrekare büyüklüğünde olacak. Yeni format BİM'in zayıf olduğu konularda öne çıkacak. BlM İcra Kurulu Üyesi Galip Aykaç, File'de sebze, meyve, et, balık, unlu mamüller, şarküteri gibi taze ürünlere ağırlık vereceklerini söylüyor. 

  

10 BİN ÜRÜN OLACAK 

Özellikle özel markalı ürünler (private label) konusunda önemli bir üretim altyapısına sahip olan BÎM'in geçen yılki satışlarının yüzde 67,6'sını özel markalı U ürünler, yüzde 21,6'sını markalı ürünler, 5,5'ini spot ve yüzde 5,3'ünü BİM'e özel gramaj ve ambalajdaki ürünler oluşturdu. Private label ürünlerin yanı sıra ulusal ve uluslararası markaların yer alacağı File için tedarik altyapısı oluşturulması için çalışmalar devam ediyor. BÎM'in normal bir mağazasında ortalama 600 civarında ürün yer alırken File mağazalarında bu rakam 10 bine kadar çıkacak. File, mağaza sayısı 4 bin 500'e ulaşan ve iç pazarın ardından Fas, Mısır gibi ülkelere açılan BlM için büyük önem taşıyor. Discount konseptindeki büyümenin önümüzdeki dönemde yavaşlayacağını öngören şirket, yeni formatı File ile büyüme konusunda yeni bir açılım yaratmayı hedefliyor. Bu nedenle File için özel bir ekip kuran şirket, tepe yönetimini ağırlıklı olarak BİM içinden seçti. Sektörün uzman isimlerinden Servet Topaloğlu ise bu kadroya danışmanlık veriyor. 



BİM 2015'TE 500 MAĞAZA AÇACAK 

Danışmanlık şirketi Deloitte'un hazırladığı ve dünyada farklı sektörlerden en büyük 500 perakende şirketini sıralayan 'Perakendenin Küresel Güçleri 2014' raporunda en hızlı büyüyen ilk 10 perakende kuruluşu sıralamasında dokuzuncu oldu. Şirket, 2014 yılında 500 mağaza açtı ve böylece mağaza sayısı 4 bin 500'e ulaştı. BİM, son birkaç yıldır yurtdışı pazarlara odaklanıyor. Mısır ve Fas'ın ardından Cezayir ve Sudan'da araştırmalara başlayan şirket, 2014'te konsolide bazda 400 milyon TL'ye yakın yatırım yaptı. BİM İcra Kurulu Üyesi Galip Aykaç, 2015'te de bu yıl olduğu gibi en az 500 mağaza açmayı planladıklarını belirtiyor. 


Ekonomist 




Geri Dön