BİM Mısır'ı da fethedecek, Fas'ta 50 mağaza açacak!
2011 yılında cirosunu 8.1 milyar TLye, mağaza sayısını 3 bin 289a çıkartan BİM, yurtdışında büyüyecek. BİM, Fasta 50 yeni mağaza açacak, Mısır pazarına da girecek
BİM İcra Kurulu Üyesi ve CFO’su Haluk Dortluoğlu, “Bu yıl 300 milyon TL yatırım yaparak Türkiye’de 400’ün üzerinde yeni mağaza ve 5 yeni bölge deposu açmayı, Fas’ta 2012’de 50 yeni mağaza açmayı amaçlıyoruz. İkinci bir yurtdışı pazar olarak Mısır için çalışmalara başlıyoruz” dedi.
Geçen yıl cirosunu yüzde 24.6 artırarak 8 milyar 189 milyon TL’ye, mağaza sayısını ise 3 bin 289’a çıkartan BİM, yurtdışında büyüyecek. Geçen yıl çalışan sayısı da 18 bin 854’e çıkaran BİM, Fas’ta 50 yeni mağaza açacak, Mısır’da da mağaza açmak için çalışmalarını başlatacak. BİM İcra Kurulu Üyesi ve CFO’su Haluk Dortluoğlu, BİM’in geçen yıl ortaya koyduğu performansın çok başarılı olduğunu vurgulayarak, “2011 yılında istikrarlı büyümemizi sürdürerek güçlü bir performans gösterdik. Aynı performansı 2012’de göstermeyi hedefliyoruz. Bu yıl 300 milyon TL yatırım yaparak Türkiye’de 400’ün üzerinde yeni mağaza ve 5 yeni bölge deposu açmayı, yaklaşık 2 bin 200 kişiye daha istihdam sağlamayı planlıyoruz. Fas’ta 2012’de 50 yeni mağaza açarak, yılsonu itibariyle bu ülkedeki mağaza sayımızı 126’ya çıkartmayı amaçlıyoruz. Ayrıca, ikinci bir yurtdışı pazar olarak Mısır için çalışmalara başlıyoruz” dedi. Mısır pazarına BİM’in yüzde 100 kendi iştiraki olacak bir şirketle faaliyete başlamayı düşündüğünü belirten Dortluoğlu, daha sonraki süreçte ise belki bir ortaklık düşünebileceklerini ifade etti. Dortluoğlu, “Mısırda’ki mağaza açılışını 2013’ün ilk yarısında yapabiliriz, bu yılı hazırlık çalışmalarıyla geçireceğiz” diye konuştu. Dortluoğlu, 2013’te Mısır’da en az 10 mağaza açmayı planladıklarını ifade etti. BİM’in Mısır’ı tercih etme sebebi olarak ise, yüksek nüfus ve işleyen bir yasal sistemin yanı sıra, Ortadoğu’nun üretim üssü olması dolayısıyla tedarik açısından kolay bir lokasyonda bulunması ve ülkedeki perakende pazarının yüzde 95’inin bakkallardan oluşması gösterildi. Dortluoğlu, orta vadede ise, Suudi Arabistan pazarına yönelik ilgilerinin de sürdüğünü ifade etti.
BİM İcra Kurulu Üyesi ve COO’su Galip Aykaç da, “Türkiye organize perakende sektörü 2011 yılında ciro bazında yüzde 9 büyüdü. Biz de sene başında koyduğumuz hedefleri gerçekleştirdik. Yüzde 24.6 ciro büyümesi sağlayarak liderliğimizi pekiştirdik. BİM, Türkiye perakende sektörünü geleceğe taşıyan en dinamik güçlerden biridir. Tüketicilere yüksek kaliteli ürünleri düşük fiyatlarla sunarak yurt içi ve dışında büyümeye devam edeceğiz” diye konuştu. Aykaç ise 2012’de istikrarlı büyümeye sürdürmek istediklerini belirterek, “2012’de ciroda 2011’e benzer büyüme bekliyoruz” dedi. Aykaç, 2012’de özel markalı ürünleri geliştirmek için çalışmalar yapmayı planladıklarını, ayrıca taze et, meyve-sebze, kişisel bakım ve dondurulmuş gıda alanlarına özellikle önem vereceklerini belirtti.
Dünyada en hızlı büyüyen 7’nci perakende şirketi oldu
DELOITTE’UN ‘Perakende’nin Küresel Güçleri 2012 Raporu’nda BİM, Türkiye perakende sektörü lideri olarak 194’üncü sırada yer alıyor. BİM, 2005-2010 yılları arasında dünyanın en hızlı büyüyen perakende şirketleri sıralamasında yüzde 31’lik yıllık büyüme oranıyla 7’nci sırada yer alıyor.
Ayrıca şirketin maddi duran varlıklarının ne ölçüde katma değer kattığını gösteren Q rasyosuna göre dünyadaki bütün perakende şirketleri arasında 2’nci sırada bulunuyor. BİM, Brand Finance’in yaptığı değerlendirmede de 1,2 milyar TL marka değeriyle Türkiye’nin en değerli perakende markası oldu.
Vatan