Bin dönüm arsa okul için bekliyor
İmarlı okul alanı olup, henüz okul yapılmamış arsaların envanterini çıkaran İl Milli Eğitim Müdürlüğü, verileri Bakanlığa gönderdi.
Bin dönüme yakın alan yeni okul yapımı için kamulaştırılmayı bekliyor. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), kent merkezlerinde okul alanı yaratmak için başlattığı kamulaştırma çalışmalarının ilk ayağında imarlı okul alanı olup, henüz okul yapılmamış arsaların envanterini istedi. Mart ayında yayımlanan genelge doğrultusunda, İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün nisan ayından bu yana yaptığı çalışmaların ardından ilköğretim ve anaokulu için planlanmış 200'e yakın, ortaöğretim kurumu için de 100'e yakın boş arsa tespit edildi. Büyük kısmı şahıslara ait olan bin dönüme yakın alan yeni okul yapımı için kamulaştırılmayı bekliyor. Boş alanların kamulaştırılması için 100 milyon YTL civarında para gerekirken, yaz aylarında boş alanların tespitini yapan Milli Eğitim Müdürlüğü bu verileri Bakanlık'a gönderdi.
Kurum şimdi de mevcut okul binasının genişleme alanında yer alan arsaların tespitini yapıyor. Bu envanterde ise okul arsasının genişleme alanına giren şahsa ait binalar da belirleniyor. Osmangazi, Yıldırım ve Nilüfer ilçelerini kapsayan çalışmalar, bu ay sonunda tamamlanarak Bakanlık'a gönderilecek.
Mevcut okulların genişleme alanında yer alan binaların kamulaştırılması da dahil edildiğinde, kent merkezindeki imarlı okul arsalarını en etkin şekilde değerlendirmenin ortalama 500 milyon YTL'yi bulacağı tahmin ediliyor.
Okul alanında kalan arsalar Osmangazi, Yıldırım ve Nilüfer ilçelerinde daha yoğun görülüyor. Henüz okul yapılmamış ancak okul alanı olarak planlanmış arsa en fazla Nilüfer ilçesinde bulunuyor. Nilüfer'de yeni bir yerleşim merkezi olduğu için planlı okul alanlarına daha fazla rastlanırken, Yıldırım'da ise yine okul alanı olarak ayrılmış ancak çok hisseli olan arsalara rastlanıyor. Kamulaştırılmayı bekleyen bu arsalara okul yapılması için öncelikle tüm hisse sahiplerine ulaşılması gerekiyor. Bu da zaman alınca pek çok boş arsa okul yapılmayı bekliyor.
Bursa'nın özellikle şehir merkezinde okul alanı sıkıntısı düşünüldüğünde, mevcut okulların genişleme alanlarının değerlendirilmesi ve boş alanlara yeni okul yapılması kentin derslik ihtiyacını önemli ölçüde gidereceğe benziyor.