Genel

Bina çürük raporu aldıktan sonra ne olur? Az hasarlı binaya DASK ne kadar ödeme yapar?

Binasının ne kadar depreme dayanıklı olduğunu merak edenler, bu konuda araştırmalara başladı. Hem hasar tespitinde hem de DASK konusunda merak edilen birtakım sorular bulunmaktadır. İşte onlar ve yanıtları!Lisanslı kurum ve kuruluşları Çevre ve Şehircilik İl Müdürlükleri'nden detaylı bilgileri öğrenebilirsiniz

BİNA HASAR TESPİT RAPORU NEREDEN ALINIR?

Riskli binaların tespitinde Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'ndan lisans almış kurum ve kuruluşlara tapu ve kimlik fotokopisiniz ile birlikte başvuruda bulunabilirsiniz. Lisanslı kurum ve kuruluşları Çevre ve Şehircilik İl Müdürlükleri'nden detaylı bilgileri öğrenebilirsiniz.

Peki “Bina çürük raporu aldıktan sonra ne olur? Az hasarlı binaya DASK ne kadar ödeme yapmaktadır?” İşte bu ve benzeri soruların merak edilen yanıtları…

BİNA ÇÜRÜK RAPORU ALDIKTAN SONRA NE OLUR?

Rapor kesin bir hal aldıktan sonra riskli yapının yıkımı için idare tarafından maliklere 60 günlük süre tanınmaktadır. Bu sürede malikler yıkım yerine güçlendirilmesini istiyor ise ve riskli yapı riskli alan içerisinde değilse idarece 60 günden az olmamak kaydı ile konut maliklere güçlendirme ruhsatı alması istenir.

AZ HASARLI BİNAYA DASK NE KADAR ÖDEME YAPAR?

Konutları deprem afetinden dolayı yıkık, acil yıkılacak, ağır hasarlı, orta hasarlı ve az hasarlı olarak tespit edilen afetzede hane başına 10 bin TL destek ödemesi yapılır. Deprem destek ödemesinde, afet bölgesinde yaşıyor olmak kriteri bulunmaktadır.

HAFİF HASARLI BİNA NE DEMEKTİR?

Deprem yüzünden binanın, sıvalarında, boyasında ve duvarlarında oluşan ince çatlaklar ile duvarlardan düşen sıvaların olduğu tüm binalar için bu tabir kullanılmaktadır. Ancak depremden önce oluşan binadaki hasarlar ve kusurlar değerlendirilmez. Binanın kullanılmasında bir sakınca bulunmamaktadır.

DASK KAÇ YILDA BİR YAPILIR?

Zorunlu Deprem Sigortası'nın süresi bir yıldır. Sigorta sözleşmesinin her sene poliçe süresi sona ermeden önce güncellenmesi gerekmektedir.

BİNANIN HASARLI OLUP OLMADIĞI NASIL ANLAŞILIR?

Bina hasar tespitini gerçekleştirmek için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'ndan lisans almış kurum ve kuruluşlara tapu ve kimlik fotokopiniz ile beraber başvuru yapmanız gerekir. İnceleme neticesinde riskli olduğu belirlenen binalar, 10 iş günü içerisinde Altyapı Kentsel Dönüşüm il Müdürlüğü'ne ve Tapu Müdürlüğü'ne yazılı olarak bildirilir.