29 / 04 / 2024

Birleşmiş Markalar Derneği üyelerinin yüzde 87'si fahiş kira artışı taleplerinden şikayetçi!

Birleşmiş Markalar Derneği üyelerinin yüzde 87'si fahiş kira artışı taleplerinden şikayetçi!

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel yaptığı açıklamada Birleşmiş Markalar Derneği üyelerinin yüzde 87'si fahiş kira artışı taleplerinden şikayetçi olduğunu söyledi.



Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel son zamanlarda sık sık gündeme gelen kiralar ile ilgili olarak önemli açıklamalar yaptı. 

Birleşmiş Markalar Derneği tarafından yapılan açıklamaya göre, derneğin, üyeleri arasında yaptığı kasım ayı anketinin sonuçları kamuoyu ile de paylaşıldı.

Konu ile ilgili olarak verilen bilgilere göre, organize perakendede "cazip indirim" kampanyalarına rağmen talep, Kasım ayında beklentilerin altında kaldı. Talepte Eylül ayından itibaren başlayan yavaşlama, Kasım'da da sürdü.

Yapılan açıklamada görüşleri yer alan Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Öncel, birçok marka için kasımda satışların beklentilerin altında kaldığını dile getirerek şöyle konuştu: "2023 yılının genelinde 2022 yılına göre adet satışlarında artış var. Cirolardaki fiyat kaynaklı artışlar da  baz etkisinden dolayı Eylül ayından bu yana azalıyor. Adet satışlarında Eylül ve Ekim ayındaki ciddi düşüşten sonra indirim kampanyalarıyla geçen kasım ayından umutluyduk. Sonuç beklediğimiz gibi de olmadı. Kasım ayında üyelerimizin yüzde 61'inin adet satışları artarken, yüzde 39'unun da geriledi. Söz konusu ankete katılım sağlayan üyelerimizin yüzde 12'sinin adet satışlarında yüzde 40'ın üzerinde artış var. Fakat birbirinden cazip indirimlerin yapıldığı bir ayda markaların yüzde 39'luk kısmının satışlarında görülen düşüş talepteki daralmayı işaret ediyor.

Birleşmiş Markalar Derneği üyelerinin yüzde 87 si fahiş kira artışı taleplerinden şikayetçi!

Diğer bir taraftan kasım, sezonun da etkileriyle yabancıya satışın ciddi oranda düştüğü bir ay oldu. Kasım ayında üyelerinin yüzde 41'lik kısmının yabancıya adet satışları artış gösterirken, yüzde 59'unun azaldı. Gıda dışındaki perakendede talep, beklentilerin altında kalmakla beraber markalarımız indirim kampanyalarıyla Kasım'da enflasyonla mücadeleye önemli bir katkı sağladı. Geçen ay TÜFE yüzde 3,28 artış gösterirken, giyim ve ayakkabı grubunda fiyatlar yüzde 0,31 oranında geriledi. Pek çok firma farklı oranlarda da olsa indirimlerini sürdürüyor. Bu nedenle Aralık'ta da özellikle giyim ve ayakkabı grubunda fiyatların gerileyeceğini ya da çok sınırlı bir artış olacağını söyleyebiliriz."


FAHİŞ KİRA ARTIŞI TALEPLERİ

Organize perakendenin güncel konuları ile ilgili de önemli açıklamalar yapan Sinan Öncel, fahiş kira artışı ve yasal düzenlemelere rağmen bir türlü "şeffaflığın" sağlanamadığı genel giderlerin öncelikli iki sorun olduğunu dile getirdi.

BMD üyelerinin yüzde 87'lik kısmının fahiş kira artışı taleplerinden şikayetçi olduğunu kaydeden Sinan Öncel, şöyle konuştu: "Organize perakende sektörü için kira en önemli maliyet kalemini oluşturuyor. 10. uzama senesini dolduran kontratlarda 6-7 kata varan kira artışı talepleriyle karşı karşıya kalıyoruz. Oysa enflasyonla topyekun mücadele amacıyla öncelikle kira dahil tüm maliyetlerdeki artışı dizginlememiz gerekiyor. Piyasa gerçekleriyle örtüşmeyen kira artış taleplerinin sürmesi halinde yılbaşından sonra verimsiz mağazaların kapatılması gibi bir durumla karşı karşıya kalabiliriz. Diğer yandab yasal düzenleme yapılmasına rağmen pek çok alışveriş merkezinde ortak alan ve enerji giderleri konusunda 'şeffaf olmayan' uygulamalar hala sürüyor. Alışveriş merkezi yönetimlerinden sağlıklı genel gider dökümü alamayan üyelerimizden her ay çok sayıda şikayet geliyor."

Sinan Öncel ayrıca açıklamasında 2024' yılında organize perakendenin performansında kira ve personel giderleri gibi maliyet artışlarıyla tüketicilerin alım gücünün ve turist alışverişinin belirleyici olacağını da sözlerine ekledi.

Borsadan uzak durmanızı gerektiren 5 madde!

2023 yılında yoksulluk sınırı 20 bin 713 TL yükseldi!

Mevduat faizleri yükseliyor, bankaya para yatırırken nasıl bir strateji izlenmeli? 


Geri Dön