18 / 11 / 2024

Bizim Toptan otel, restoran ve çiğ köfteciye satıştan 2 milyar TL ciro hedefliyor!

Bizim Toptan otel, restoran ve çiğ köfteciye satıştan 2 milyar TL ciro hedefliyor!

Bizim Toptan Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mustafa Yaşar Serdengeçti, 2011 yılında net satışlarının 1 milyar 733 milyon TL olduğunu, 2012 yılında ise çift haneli büyüyerek 2 milyar TL'lik satış rakamını aşmayı hedeflediklerini açıkladı




 

Bu satış rakamını 2012’de Horeca olarak adlandırılan otel, restoran ve catering alanına odaklanmanın da etkisiyle gerçekleştirmek istediklerini belirten Serdengeçti, “Bu alan için yeni bir ekip görevlendirdik. Horeca’da aktif müşteri sayısını yüzde 26 artırarak 71 bin müşteriye ulaşmayı hedefliyoruz. Toplam müşteri sayımızı da 290 bine ulaştıracağız” dedi. Bizim Toptan’ın 2011 yılı finansal sonuçları ve 2012 hedeflerini düzenlediği basın toplantısıyla açıklayan Serdengeçti, Türkiye’de perakende sektörünün de değerlendirmesini yaptı. Bu hedefe ulaşmak için ellerinden geleni yapacaklarını ve kanal bazında satış organizasyonu yapılanmasına geçeceklerini bildiren Serdengeçti, yeni yapılanmayı şu şekilde açıkladı: “Türkiye’nin perakende yapısına bakıldığında yıllardır eskitemediğimiz bakkal amcamız var. Bakkal amca büyüyor. Yeni şubeyi açıyor bunlar da bizim müşterimiz oluyor. Sonra büfeler, kantinler de müşterilerimiz. Bunların yanı sıra ufak zincir, bölgesel marketler ve kuruyemişçiler olarak baktığımızda müşteri kitlemizin yüzde 50’si bu yaygın müşterilerden oluşuyor. Bugün çiğ köfteci de benim müşterim. Bunların ve kafelerin sayısı da hızla artıyor. Biz şimdi, 2012 yılında özellikle Horeca dediğimiz otel, restoran, kafe, müşteri kanalına odaklanacağız. 10 adet büyük mağazamızı Horece formatına dönüştüreceğiz.”     Şok’a 25 mİlyon TL yatırım yapacak   Serdengeçti, “Kıbrıs’ta mağaza açmayı düşünüyor musunuz” şeklindeki bir soru üzerine, “Türkiye dışında da büyük potansiyel var, fakat bizim öncelikli hedefimiz öncelikle Türkiye’deki potansiyeli değerlendirmek” yanıtını verdi. Bizim Toptan’ın inorganik büyüme hedefi olup olmadığına ilişkin bir başka soruya ise Serdengeçti, “Bizim yörüngemizde Şok’tan başka bir şey yok. Şok’un yeni formatını da 23 Mart’a bırakmak istiyorum” demekle yetindi. Serdengeçti, 2012’de açılacak 16 yeni mağazaya 25 milyon TL yatırım yapmayı planladıklarını söyledi. Milliyet

Geri Dön