28 / 04 / 2024

BMD, kur karşısında AVM'lere ortak hareket çağrısı yapacak!

BMD, kur karşısında AVM'lere ortak hareket çağrısı yapacak!

Alışveriş merkezlerinde (AVM) ortak alan giderlerinin döviz yerine TL ile ödenmesini düzenleyen yönetmeliğe tam destek veren Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) yükselen kur karşısında AVM'lere "ortak hareket" çağrısı yapmaya hazırlanıyor.



Alışveriş merkezlerinde (AVM) ortak alan giderlerinin döviz yerine TL ile ödenmesini düzenleyen yönetmeliğe tam destek veren Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) yükselen kur karşısında AVM'lere "ortak hareket" çağrısı yapmaya hazırlanıyor. 


1 Ekim'de düzenlenecek basın toplantısında maliyet, fiyat ve sürdürülebilir verimlilik konularında AVM'lerden beklentilerini dile getirecek BMD üyelerinin kurun dayattığı zorluklara dikkat çekeceği ifade ediliyor. 


'GELECEĞİ BİRLİKTE PLANLAMALIYIZ' 

Konuyla ilgili görüştüğümüz BMD Başkanı Sami Kariyo, marka ve AVM'lerin aynı gemide olduğu benzetmesini yaparak "Bir tarafın su alması halinde diğer tarafın da zarar göreceğini herkes anlamalı" dedi. Son dönemde dövizde yaşanan artışın perakendeciyi Türkiye'de yatırım yaparken daha dikkatli davranmaya ittiğini ifade eden Kariyo, "Yalnız kira düzenlemesi değil, farklı konularda da birlikte hareket edebilmeliyiz. 

Türkiye'de gelir artmıyor. 2013'te 11 bin dolara yaklaşan kişi başı gelir bugün 10 bin doların altına geriliyor. Bütün bunlar alım gücü üzerinde etkili. Geleceği AVM'lerle birlikte planlamamız gerekiyor. Büyüme yüzde 5'lerde olmayacaksa bazı şeyler değişecek" diye konuştu. 


'trafik yaratacak projeler gerek' AVM yöneticileriyle aynı masaya oturup konuşmalarının şart olduğunu dile getiren Kariyo, "Derdimiz yalnız kira değil. Mesela AVM'lerde trafik yaratacak projeler gerekiyor" dedi. 


'EYLÜL VE EKİM TÜKETİM AÇISINDAN ÇOK KRİTİK'

Sami Kariyo, alışverişin iyi cirolar elde edildiğini yükselen kurdan nasıl kaydeden Kariyo, "Şimdilerde etkilendiğine yönelik bu etki azaldı. Yerli tüketicinin değerlendirme yapmak için davranışını eylül ve bayramı da eylül ve ekim aylarının çok kritik geride bıraktıktan sonra ekimde olduğuna dikkat çekti. Yaz daha iyi algılayacağız. Tüketim aylarında, özellikle de ağustosta seviyesini anlamak açısından bu yabancılara satışla perakendede aylar çok kritik" dedi. 


Habertürk



Geri Dön