BMD Nevruz döneminde yüzde 20 ciro artışı yakaladı
BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, "Bundan sonra Nevruz dönemine hazırlıklı olmaya karar verdik" dedi
Güneydeki mağazaların geçtiğimiz haftaları yüzde 20 ciro artışıyla kapattıklarını söyleyen BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, "Bundan sonra Nevruz dönemine hazırlıklı olmaya karar verdik" dedi
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı ve Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, hicri takvim'e göre 20 Mart'a denk gelen yılbaşını kutlamak için her yıl ortalama 500 bin İranlının Türkiye'ye geldiği Nevruz Bayramı'nda özellikle güney illerindeki BMD üyelerinin yüzde 20'ye varan oranda ciro artışı yaşadığını söyledi. Bloomberg HT'de yayınlanan 'HT Ekonomi Soruyor' programında Esen Evran'ın konuğu olan Yılmaz Yılmaz, geçmiş yıllarda hiç yaşamadıkları bu gelişmeyi dikkate alarak, İstanbul'u bir alışveriş noktası haline getirmeyi hedefleyen Fashion Paradise'ı (Moda Cenneti) planlarken bunu dikkate alacaklarını söyledi. Yılmaz Yılmaz "İranlı başka nereye gidecek ki? Artık yabancı müşterilerle ilgili de veri ambarı oluşturmanın zamanı geldi" dedi.
BABACAN İLE BULUŞMA
Yılmaz Yılmaz, Büyük Mağazalar Yasa Tasarısı ve BMD'nin önümüzdeki dönem vizyonuyla ilgili olarak salı günü(bugün) Devlet Bakanı Ali Babacan ile bir araya geleceklerini de belirterek şunları söyledi: "Evet perakende sektöründe bir düzenleme gerekli, ama bu konuda biz de gerekli desteği sağlamaya niyetliyiz. Mağazalar pazar günü 18.00'den sonra o günkü cirolarının yüzde 50'si, toplam cironun da yüzde 10'unu gerçekleştiriyorlar. Mağazaları erken kapatmak yerine hafta içi ve cumartesi 11.00'de, pazar günü de 12.00'de açmak daha iyi bir çözüm olur. Satış açısından verimsiz olan bu saatlerde gereksiz elektrik gideri oluşuyor. Giderin yüzde 6-7'si, cironun ise sadece yüzde 1'i bu saatlerde gerçekleşiyor. Hazır giyim ve gıda dışı perakendecilik faaliyetlerinin gıdaya göre çok farklı dinamiklere sahip olduğunu unutmamak lazım" diye konuştu.
'Fenerbahçe giysilerini biz hazırladık'
Fenerbahçe Acıbadem Voleybol Takımı'nın giysilerini hazırladıklarını, önceki gün gerçekleşen maçta takımın Avrupa ikincisi olmasını hem gurur hem de üzüntüyle izlediklerini anlatan Yılmaz Yılmaz, "Ben aynı zamanda eski voleybolcuyum. Maçta da kızlarımız galibiyeti hak ettiler ama son setteki şanssızlıkla maçı alamadık. Öte yandan Avrupa'da bu seviyede aldığımız derece de önemli. Bu arada bir mesaj da vermek isterim. Voleybol Federasyonu Türk takımlarında oynayan yabancı oyuncu sayısını azaltma eğiliminde. Takımlarımızın Avrupa'daki başarısı için bu sayıyı aksine artırmak lazım" dedi.
Türk markalarının 69 ülkede bin 175 mağazaya ulaştığını söyleyen BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, sözlerine şöyle devam etti;
"Yurtdışındaki Türk markalarının sayısı her yıl yaklaşık yüzde 40 büyüyor. Ben 10 yıl içinde BMD markalan açısından toplama bakıldığında yurtdışında 15-20 bin mağazaya ulaşmayı bekliyorum. Bunu hep beraber göreceğiz. Bu yıl BMD'nin yarattığı 24 milyar dolarlık ekonominin Türkiye'de yüzde 25, yurtdışında da yüzde 40 büyümesini bekliyoruz. Türkiye olarak dünyada birinci ligde oynayabileceğimiz tek sektör hazır giyim. New York 5'inci Cadde'de de varız, Panama'da da varız. Türkiye içinde de yabancı her markanın karşısında en az onun kadar kuvvetli 1-2 yerli marka var. Bunları küçümsemeyelim."
Esen Evran/Habertürk
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı ve Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, hicri takvim'e göre 20 Mart'a denk gelen yılbaşını kutlamak için her yıl ortalama 500 bin İranlının Türkiye'ye geldiği Nevruz Bayramı'nda özellikle güney illerindeki BMD üyelerinin yüzde 20'ye varan oranda ciro artışı yaşadığını söyledi. Bloomberg HT'de yayınlanan 'HT Ekonomi Soruyor' programında Esen Evran'ın konuğu olan Yılmaz Yılmaz, geçmiş yıllarda hiç yaşamadıkları bu gelişmeyi dikkate alarak, İstanbul'u bir alışveriş noktası haline getirmeyi hedefleyen Fashion Paradise'ı (Moda Cenneti) planlarken bunu dikkate alacaklarını söyledi. Yılmaz Yılmaz "İranlı başka nereye gidecek ki? Artık yabancı müşterilerle ilgili de veri ambarı oluşturmanın zamanı geldi" dedi.
BABACAN İLE BULUŞMA
Yılmaz Yılmaz, Büyük Mağazalar Yasa Tasarısı ve BMD'nin önümüzdeki dönem vizyonuyla ilgili olarak salı günü(bugün) Devlet Bakanı Ali Babacan ile bir araya geleceklerini de belirterek şunları söyledi: "Evet perakende sektöründe bir düzenleme gerekli, ama bu konuda biz de gerekli desteği sağlamaya niyetliyiz. Mağazalar pazar günü 18.00'den sonra o günkü cirolarının yüzde 50'si, toplam cironun da yüzde 10'unu gerçekleştiriyorlar. Mağazaları erken kapatmak yerine hafta içi ve cumartesi 11.00'de, pazar günü de 12.00'de açmak daha iyi bir çözüm olur. Satış açısından verimsiz olan bu saatlerde gereksiz elektrik gideri oluşuyor. Giderin yüzde 6-7'si, cironun ise sadece yüzde 1'i bu saatlerde gerçekleşiyor. Hazır giyim ve gıda dışı perakendecilik faaliyetlerinin gıdaya göre çok farklı dinamiklere sahip olduğunu unutmamak lazım" diye konuştu.
'Fenerbahçe giysilerini biz hazırladık'
Fenerbahçe Acıbadem Voleybol Takımı'nın giysilerini hazırladıklarını, önceki gün gerçekleşen maçta takımın Avrupa ikincisi olmasını hem gurur hem de üzüntüyle izlediklerini anlatan Yılmaz Yılmaz, "Ben aynı zamanda eski voleybolcuyum. Maçta da kızlarımız galibiyeti hak ettiler ama son setteki şanssızlıkla maçı alamadık. Öte yandan Avrupa'da bu seviyede aldığımız derece de önemli. Bu arada bir mesaj da vermek isterim. Voleybol Federasyonu Türk takımlarında oynayan yabancı oyuncu sayısını azaltma eğiliminde. Takımlarımızın Avrupa'daki başarısı için bu sayıyı aksine artırmak lazım" dedi.
Türk markalarının 69 ülkede bin 175 mağazaya ulaştığını söyleyen BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, sözlerine şöyle devam etti;
"Yurtdışındaki Türk markalarının sayısı her yıl yaklaşık yüzde 40 büyüyor. Ben 10 yıl içinde BMD markalan açısından toplama bakıldığında yurtdışında 15-20 bin mağazaya ulaşmayı bekliyorum. Bunu hep beraber göreceğiz. Bu yıl BMD'nin yarattığı 24 milyar dolarlık ekonominin Türkiye'de yüzde 25, yurtdışında da yüzde 40 büyümesini bekliyoruz. Türkiye olarak dünyada birinci ligde oynayabileceğimiz tek sektör hazır giyim. New York 5'inci Cadde'de de varız, Panama'da da varız. Türkiye içinde de yabancı her markanın karşısında en az onun kadar kuvvetli 1-2 yerli marka var. Bunları küçümsemeyelim."
Esen Evran/Habertürk