Boğaz köprülerinde bakım ve onarım işleri başlıyor!
Boğaziçi ve FSM köprülerinde bakım ve onarım işleri fiilen start alıyor. İki kıtayı birleştiren Boğaz köprüleri, halat değişiminden, yaya korkuluklarına, dış boyasından elektrik tesisatına kadar büyük bir onarımdan geçecek...
Boğaziçi ve FSM köprülerinde bakım ve onarım işleri fiilen start alıyor. Karayolları 1. Bölge Müdürü Kartal, trafiği aksatmadan en uygun şekilde çalışacaklarını vurguladı.
İki kıtayı birleştiren Boğaz köprüleri, halat değişiminden, yaya korkuluklarına, dış boyasından elektrik tesisatına kadar büyük bir onarımdan geçecek. Karayolları 1. Bölge Müdürü İsmail Kartal, Fatih Sultan Mehmet ve Boğaziçi köprülerinin bakım ve onarım ihalesinin ardından sözleşme sürecini de tamamladıklarını söyledi. Köprülerden günde ortalama 430-450 bin araç geçtiğini vurgulayan Kartal, çalışmaların yaz tatili döneminde yoğunlaşacağına dikkat çekerek şunları söyledi: “Sözleşme süresi 540 gün öngörülmüş olsa da daha erken tarihte bitirmeyi hedeflemekteyiz. Özellikle Boğaziçi Köprüsü’nde askı kablolarının değişimi esnasında bazı şeritleri kapatarak çalışmayı düşünüyoruz, tamamen trafiğe kapatmayı düşünmüyoruz. Oradaki trafik kapasitesini darboğaza sokmadan, en hızlı şekilde çalışmaları bitireceğiz.” Kartal, iş programlarını belirlediklerini dile getirerek, trafikte aksaklığa sebebiyet vermeden en uygun şekilde çalışacaklarını vurguladı. İki köprüde de aynı anda çalışma yapılacağına dikkati çeken Kartal, sözlerini şöyle sürdürdü:
40 YILDA BİR BÜYÜK BAKIM ŞART
“Boğaziçi Köprüsü’nün askı halatları değişecek. Bazı onarımlar yapılacak, korkuluklar dahil. Kulelerin bakımı, onarımı, boya ve üstyapı onarımları yapılacak. Boyama çalışması da çok önemli. İki köprüyü de hemen hemen aynı renge boyayacağız. (Köprülerin sallandığı iddiası) Köprülerin zaten doğal rezonansı bulunmaktadır. Bu da gayet doğaldır. Köprülerde şu anda endişe edecek hiçbir durum yoktur. Zaten bu gibi büyük köprülerin her 40 yılda bir büyük bakım ve onarımdan geçmesi gerekiyor.”
Akşam Gazetesi