23 / 11 / 2024

Bölünmüş yollara 7 yılda 24 milyar lira harcandı!

Bölünmüş yollara 7 yılda 24 milyar lira harcandı!

Başbakan Erdoğan Bozüyük-Mekece-Adapazarı Bölünmüş Devlet Yolu'nu açarken, "7 yılda bölünmüş yollara 23-24 milyar lira harcadık" dedi




Başbakan Erdoğan Bozüyük-Mekece-Adapazarı Bölünmüş Devlet Yolu'nu açarken, "7 yılda bölünmüş yollara 23-24 milyar lira harcadık" derken Ulaştırma Bakanı Binalı Yıldırım, "Bu para ile Estonya gibi bir ülke baştan kurulabilirdi" dedi.

Bozüyük-Mekece-Adapazarı Bölünmüş Devlet Yolu'nun açılış törenine katılan Başbakan Tayyip Erdoğan, "ölüm virajları" adıyla kötü şöhret kazanmış bu yolun adeta kaderini değiştirdiklerini söyledi.

Erdoğan, 7 yılda 24 milyar lira yatırım yaparak, 11 bin 400 kilometre yeni bölünmüş yol inşa ettiklerini belirterek, "79 senede 6 bin kilometre yol yaptılar, bu ülkede biz 7 senede 11 bin kilometre yol inşa ettik. Şu anda bölünmüş yol uzunluğunu 17 bin 500 kilometreye ulaştırdık" dedi.

'BİNALİ KARDEŞİM ÇOK ÇALIŞMAMIZ LAZIM'
Bu medeniyet yolculuğunda milleti rahatlatmanın huzuru içinde olduklarını belirten Erdoğan, şöyle konuştu: "Durmak yok kar kış demeden yola devam. Çünkü Ankara'ya tıkanıp kalmak suretiyle bu hizmetler yürümüyor. Ben yazın da Bakanıma dedim ki 'Sayın Binali, değerli kardeşim. Bak, bu müteahhitler akşamları çalışmıyor. Müteahhitlerimizle görüşeceksin, 24 saat çalışacaklar, 3 vardiya. Niye? Biz yarış içindeyiz. Çok geciktik. Bunları aşmamız lazım. Sağ olsunlar, daha önceleri geceleri çalışmayan o makineler, aydınlatma yapılarak geceleri de çalışmaya başladı. At binenin, kılıç kuşananın."

TMSF'DEN ŞİKÂYET GELDİ
Bu arada Başbakan Erdoğan, bir holdinge ait fabrikada çalışanların Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu ile bir sorunlarının olduğunu, bunu da bugün öğrendiğini belirterek, "Onunla ilgili talimatı bizzat bugün müsteşarıma verdim. Kendileri bu işin takipçisi olarak, öyle zannediyorum ki en kısa zamanda bu sorunu da inşallah çözeceğiz, hiç endişeniz olmasın" dedi.
 
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım da 2003'ten bu yana sadece bölünmüş yollara 24 milyar lira harcandığım ifade ederek, "24 milyar liraya 'Ne yapılır' derseniz, Estonya gibi bir ülkeyi sıfırdan inşa edecek bir bütçeden bahsediyoruz" dedi.

1 MİLYAR LİRA HARCANDI
Başbakan'ın talimatlarıyla son 2 yılda yolun yapımının hızlandığına dikkati çeken Yıldırım, şöyle devam etti: Geçmişte yaşanan sorunlarla proje neredeyse durma noktasına gelmişti. Ancak yaptığımız düzenlemeyle 1.5 yılda gerek Karayollarımız, gerekse yüklenici firmalar, gece gündüz demeden çalışmalarını tamamladılar. Yıllat önce bu yol ilk defa trafiğe açıldığında günlük geçen araç sayısı 800'ü bulmuyordu, bugün 18 bine çıktı." Yıldırım, bu yol için 1 milyar lira harcandığını bildirerek, "Bakın Bilecikliler; 'Bozüyük-Mekece yolu, hem kar var hem dolu, sen geçmem dersen bu yolu, Bilecikli seçer en doğrusunu' diyor, işte Bilecikli en doğrusunu seçti, yolunu yaptık, daha sonra hızlı trenini de yapacağız. Yolun bir yıllık getirişi 115 milyon lira. 1 milyar para harcadık. Demek ki bu yol 5-6 yıl içerisinde kendini amorti edecek. Bölünmüş yollarla yaptığımız çalışmalarla 1 yılda yakıt ve zaman tasarrufundan kazancımız 4 milyar lira. Bütün harcadığımız 24 milyar lirayı 4'e bölünce, yaptığımız bu yatırım, sadece zaman ve yakıt tasarrufuyla 6 yılda geri dönüyor."
Habertürk

Basında yer alan diğer haberler;

Dededen toruna devredilip bitmeyen yollara 19 milyar TL

Bakan Yıldırım'ın "Ölmez evlat işleri" dediği,1990'dan beri bitmeyen 145 otoyol inşaatının ilk ihalelerdeki faturası 7.8 milyar lira iken maliyet 19.2 milyar lirayı aştı. Fazladan katlanılan tutar 11.4 milyar lirayı buldu
Karayolları Genel Müdürlüğü'nün 1990 ile 2002 arasında ihale ettiği 145 projenin yapımı uzayınca maliyet 2.5 kat arttı. Toplam 7.8 milyar liraya ihale edilen projelerin maliyeti 19 milyar lirayı aştı. 20 yıldır ulaşıma açılamayan otoyolların bedeli 11.4 milyar TL arttı. Projeler için bugüne kadar 14 milyar lira ödeme yapan Karayolları Genel Müdürlüğü, müteahhitlere 5 milyar lira daha ödeyecek. Yıllardır bitmeyen yolların maliyetinin her geçen gün artması Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ı çileden çıkardı.

ALIŞKANLIK DEĞİŞMEDİ
SABAH'a konuşan Bakan Yıldırım, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu'na göre alınan kamu ihalelerinin bir türlü bitmemesinden yakındı. 2886 sayılı Kanunu yürürlükten kaldıran 4734 sayılı Kamu İhale Kanu'nun çıkmasına rağmen müteahhitlerin eski alışkanlıklarını sürdürmek istediğini belirten Yıldırım, "Ölmez evlat gibi" dedi.

ÖMÜRLÜK ŞANTİYE
"Ölmez evlat" sözüne de açıklık getiren Bakan Yıldırım, şöyle konuştu: "Bizim oralarda böyle sürekli gelir getiren işlere 'ölmez evlat' derler. Bir anne babanın güvencesi evladıdır. Bunun için evladına gözü gibi bakar, sürekli evladı için harcar. Evlat da yetişince anne babasına karşılık beklemeden destek olur. Bu işler de aynen onun gibi. İşi aldığı zaman adam, onun evladı gibi, güvencesi oluyor. Sürekli gelir getiriyor, geçimini sağlıyor. Eskiden 'Ben bir devlete kapağı atayım, bir ocak tütsün devletin bahçesinde, sonra ömür boyu şantiye açık. Temeli bir attın mı, sen gidiyorsun çocukların geliyor, onlar da gidiyor torunların geliyor. Ölmez evlat gibi bir durum. Şimdi de eski alışkanlıkları sürdürmek isteyenler oluyor."

436 milyona başlayıp 1.5 milyar lirayı aşan var
K.Maraş-Andırın Yolu: 1990'da 33 milyon TL'ye ihale edildi, 75 milyona çıktı.
Nallıhan-Göynük: 61.5 milyona ihale edildi. 131 milyon harcandı. 143 milyon liraya bitecek.
Bursa-İnegöl-Bozüyük: 1990'da 66 milyona ihale edildi, 106 milyon ödendi bitmesi için daha 12 milyon lira ödenmesi gerekiyor.
Diyarbakır-Siverek-Şanlıurfa Yolu: 40 milyon liraya ihale edildi, maliyeti 132 milyon liraya çıkarken bugüne kadar 94 milyon ödeme yapıldı, 37 milyon daha ödeme yapılacak.
Erbaa-Reşadiye: 63 milyona ihale edildi, 295 milyona çıktı. 3 yıl sonra bitecek.
Hasdal Kavşağı-Kemerburgaz-Yassıören: 1994'te 61 milyon liraya ihale edildi, 16 yılda maliyeti yüzde 475 artarak 291 liraya çıktı. Bitmesi için 2 yıla ihtiyaç var.
Çayeli-Ardeşen-Hopa Yolu: 1997'de 436 milyon liraya ihale edildi. 13 yılda maliyeti 1 milyar 550 milyon liraya çıktı.
Espiye-Çarşıbaşı Yolu: 1994'te 107 milyon liraya ihale edildi, 16 yılda maliyet yüzde 190 artarak 314 milyon liraya çıktı.
Antalya Çevre Yolu: 1997'de 95 milyona ihale edildi. 445 milyon liraya yükseldi.

Hamdi Ateş/Sabah


Geri Dön