07 / 05 / 2024

Bornova Forum AVM İzmir'in cazibe merkezi oldu!

Bornova Forum AVM İzmir'in cazibe merkezi oldu!

Açık hava AVM konseptini yansıtan mimari yapısıyla fark yaratan Bornova Forum AVM'nin müdürü Doğan Alpan, soruları yanıtladı...



AVM'nizin özelliklerinden bahseder misiniz

Bölgedeki diğer AVM'lerden farkı nedir Doğan Alpan (D, A): Ege ve Akdeniz mimarisinin özelliklerini taşıyan Forum Bornova'nın en önemli özelliği İzmir'in tarihi dokusuna, sosyal yapısına İzmirlilerin alışveriş ile yaşam alışkanlıklarına göre tasarlanmış olmasıdır. Forum Bornova iki bulvar, bu bulvarları birbirine bağlayan üç meydan ve sokaklardan oluşmaktadır. Kısaca mimari yapımız ile şehrin ruhunu, kültür yapısını yansıtmaktayız. Konseptimize uygun ve aynı zamanda fark yaratan, sıra dışı etkinlikler ile Forum Bornova'yı sadece bir alışveriş merkezi olarak değil aynı zamanda ziyaretçilerine yeni bir yaşam kültürü sunan bir platform olarak konumlandırıyoruz. Lokasyonumuz, ulaşımdaki kolaylığımız, 3000 araç kapasiteli otoparkımız, marka karmamız ve açık hava AVM konseptini en iyi yansıtan mimari projemizle fark yarattığımızı düşünüyoruz.

Ege Bölgesi'nde yer alan bir alışveriş merkezi olarak bölgeye kattığınız katma değerden bahseder misiniz

D. A: Forum Bornova'yı 200.000 m2 arazide kurulu bacasız bir fabrika gibi düşünebiliriz. Her ne kadar alışveriş merkezleri birer tüketim merkezi olarak görünse de oluşturduğu potansiyel itibari ile aslında hizmet üreten alanlardır. Sadece bünyemizde yer alan mağazalarda çalışan sayısı bin 700'ün üzerindedir.

Bu sayının dışında mağazalarımıza hizmet vermekte olan temizlik, güvenlik firma personelleri ile kargo firmaları, alışveriş merkezimizle, bünyesindeki mağazaların hizmet aldığı farklı kategorilerdeki teknik firmalar, bu firmalara bağlı çalışanlar, organizasyon şirketleri, reklam ajansları, taksileri, servisleri düşünürsek istihdam hacmimiz oldukça yüksek diyebiliriz.

Turizm bölgesinde yer alan bir AVM'siniz. Ziyaretçi sayılarınız dönemsel olarak mı yükseliyor

D. A: İzmir, yurtiçi turizmi için önemli merkezlerden biri olduğu gibi, yabancı turistlerin de Türkiye'de tercih ettiği başlıca tatil bölgelerinden biridir. Yerli ve yabancı turistlerin tarihi ve turistik mekanları gezdikten sonra ihtiyaçlarını karşılayabileceği bir yerdir burası. Açık hava konseptiyle birlikte şehrin ruhunu, kültür yapısını yansıtmasına da bağlı olarak ziyaretçilerin Forum Bornova'yı tercih etmesi sebebiyle Mayıs - Eylül sonu döneminde özellikle yabancı ziyaretçi sayımız yükseliyor. Geçen yıl İzmir'e gelen turistlerin milliyet dağılımına baktığımızda, yerli turistin en büyük orana sahip olduğu görülüyor. Alman turistler ikinci, sonra da İtalyan ve Fransızlar geliyor. Son iki yıldır ise İranlı turist sayısı artış gösteriyor.

2011 yılına yönelik plan ve projelerinizden bahseder misiniz

D. A: 2011, pazarlama ve aktivite anlamında diğer senelerden farklı olmayacak. 'Forum Bornova olarak, müşterilerimizin kendilerini bir AVM'de değil de, tatil köyünde hissetmelerini sağlayacak çalışmaları hayata geçireceğiz. Sosyal ve kültürel faaliyetlerimizin yanı sıra gerçekleştireceğimiz pazarlama aktiviteleri ile de Forum Bornova farkını ortaya koymaya devam edecek. Gelenekselleşmiş pazarlama faaliyetlerini yapmak, ben dahil, AVM yönetimindeki hiç bir arkadaşımı tatmin etmiyor. Bunun için çoğu rakiplerimiz tarafından ütopik kabul edilen pazarlama aktivitelerini yapmaya çalışıyoruz. Yapmış olduğumuz bir çalışma öncelikle AVM yönetimi olarak bizleri mutlu ediyorsa, o zaman doğru bir iş yaptığımızı anlıyoruz. şžahsi kanaatim, her yapılan çalışmanın içeri giren müşteri sayısını arttırmaya yönelik olması yönünde. Mevcut ziyaretçilerinizi herhangi bir ticari baskı altına almadan yapacağınız pazarlama faaliyetleri bazen diğerinden daha verimli geçebiliyor.

Forbes


Geri Dön