Boya sektörü Paintistanbul'da buluştu!
BOSAD, gerek üretim teknolojisi gerekse inovatif ürünlerde bölgesinin en güçlü oyuncularından biri olan Türkiye’yi üretim üssü ve de cazibe merkezi haline getirmek için kolları sıvadı.
Almanya, İtalya, Fransa, İngiltere, İspanya, Portekiz gibi Avrupa devleri küçülürken Türk boya sektörü büyümeye devam ediyor. Hedefe Avrupa 3’üncülüğünü koyan boyacılar, Paintistanbul Boya Sanayi, Hammadde ve Yardımcı Maddeler Fuar ve Kongresi’nde buluştu. Yabancı katılımı da rekor seviyeye ulaşan Paintistanbul Fuarı, BOSAD ve CNR işbirliği ile 23 – 25 Ekim 2014 tarihleri arasında CNR Expo Yeşilköy’de.
Türkiye’nin en büyük boya üreticileri ile birlikte hammadde firmalarını aynı çatı altında buluşturan Paintistanbul Fuarı, bu yönüyle dünyada da tek olma özelliğini taşıyor. Bu yılki fuarda toplamda 400’e yakın marka yerini alırken; Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt, İran, Fransa, İtalya, İspanya, İsveç, İsviçre, Ukrayna, Hindistan ve Çin gibi ülkelerden 100’e yakın firma katılıyor. İnşaat, sanayi, mobilya, otomotiv, deniz boyaları gibi sektörün farklı alt kollarında üretim yapan firmalara, mürekkep üreticileri ve hammadde tedarikçilerine ev sahipliği yapan Paintistanbul Fuarını 15 binden fazla kişinin ziyaret etmesi bekleniyor.
BOSAD, fuar ile eşzamanlı olarak boya teknolojisindeki en son yeniliklerin masaya yatırıldığı bir de kongre düzenlendi. Uluslararası katılımlı Paintistanbul 2014 Boya Sanayi, Hammadde ve Yardımcı Maddeler Kongresi için Türkiye’ye gelen isimlerden biri de inovasyon konusunda dünya çapında tanınan, pazarlama dâhisi Peter Fisk oldu.
BOSAD Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Faik Bitlis, Paintistanbul ile ilgili olarak, “Yıllık 850 bin ton üretime ve 2,2 milyar dolarlık iç pazar büyüklüğüne ulaşan Türk boya sektörünü bölgenin yatırım üssü ve cazibe merkezi haline getirmek istiyoruz. Bu yıl üçüncüsünü düzenlediğimiz Paintistanbul Fuarı giderek büyüyor, bu yıl bir önceki fuarın üzerine çıktık. Fuar, gelişen yapısıyla bizi bu uzun vadeli hedefe daha da yaklaştırıyor” diye konuştu.
Türkiye’nin en renkli sektöründen başlıklar…
· Türk boya sektörünün iç pazar büyüklüğü (boya tüketimi) 2,2 milyar dolar. Boya, boya hammaddeleri ve yapı kimyasalları ihracatı ise 1 milyar doları aşmış durumda.
· 2013 yılında sektördeki üretim 850 bin ton olarak gerçekleşti. Miktar bazında üretim rakamlarına baktığımızda yüzde 60 ile inşaat boyaları ya da diğer adıyla dekoratif boyalar, yüzde 40 sanayi boyaları oluşturuyor. Değer bazında ise tersi bir görünüm var. Sanayi boyaları yüzde 60, inşaat boyaları yüzde 40. Otomotiv, beyaz eşya, elektronik, makine, ulaşım araçları gibi birçok sanayi dalında farklı tipte boyalar kullanılıyor ve bu alanda daha yüksek bir katma değer yaratılıyor.
· Türkiye, Avrupa’nın en büyük 5’inci boya üreticisi konumunda bulunuyor. Avrupa ülkelerindeki küçülmeye karşın Türk boya sektörü büyümeye devam ediyor. Sektörün hedefi kısa ve orta vadede Avrupa’nın en büyük 3 üreticisi arasında yer almak.
Türk boya sektöründe 20’ye yakın büyük ölçekli ve gelişmiş üretim teknolojisine sahip işletme faaliyet gösteriyor.
Boya sektöründe, direkt ve dolaylı olarak 300 bin kişi çalışıyor.
Dünya boya üretimi, yıllık 40 milyon ton civarında gerçekleşiyor. Dünya boya pazarının büyüklüğü 100 milyar dolara ulaştı. Türk boya sanayinin dünya pazarlarından aldığı pay ise yüzde 2.
Gelişmiş ülkelerin yarısı kadar boya tüketiyoruz…
Türkiye’de kişi başı boya tüketimi, yaklaşık 11 - 12 kilogramlar ile gelişmiş ülkelerin yarısı seviyesinde…
İnşaat boyaları ya da diğer adıyla dekoratif boyalar kategorisinde sektörün satışları yüzde 80 oranında yenileme pazarından geliyor.
Türkiye’de 20 milyonluk bir konut stoku bulunuyor ve her yıl 2,5 milyon konutun boyanması gerekiyor. İnsanlar kendilerini ekonomik açıdan güvende ve iyi hissettiklerinde evlerini boyuyor. Yenileme pazarının dinamiğini işte bu durum belirliyor. Ülkemizde dış cephe boya yenilemesinde de önemli bir potansiyel bulunuyor.