03 / 09 / 2024

Boyner'in A&Y Marka'sı Dubai Mall'a girecek

Boyner'in A&Y Marka'sı Dubai Mall'a girecek


Network, Fabrika, Que, Arzu Kaprol ve Altınyıldız Classics markalarını aynı çatı altında toplamak ve entegre perakende yapmak üzere kurulan A&Y Marka Mağazacılık, yurtiçi ve yurtdışında büyüme planları yapıyor...



Körfez bölgesinin üssü olarak seçtiği Dubai'de şirket kuran ve ilk mağazasını açan A&Y Marka, dünyanın en büyük alışveriş merkezi Dubai Mall'da da mağaza açmak için görüşmelerini sürdürüyor. Fabrika ve Network için Rusya'dan Suudi Arabistan'a birçok ülkede çalışmalar sürerken Altınyıldız Classics'in Erbil'de yer alması için görüşmeler tamamlandı.

Yurdışından ilgi var

Yurtiçi ve yurtdışı hedefleri hakkında bilgi veren A&Y Marka Mağazacılık Genel Müdürü Eren Çamurdan, Dubai dışında Katar, Suudi Arabistan ve Abu Dhabi'de mağazalaşmak için görüşme halinde olduklarını söyledi. Eren Çamurdan, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Krize rağmen yurtdışından büyük talep var. Gerek kendi mağazalarımızı açmak gerek franchise vermek için görüşmelerimiz var. Bakü'de önemli bir grupla ilk mağazamızı açtık. İkinci ve üçüncü mağaza için yer önerdiler.

AVM'lerle büyüyecek

Rusya'da Türk ortağı olan bir grupla görüşüyoruz. Moskova'da bir cornerla başladık ama en geç 2010 başında St. Petersburg ve Moskova'da 2 veya 3 mağaza açacağız. Bulgaristan ve Romanya'da iki alışveriş merkeziyle görüşüyoruz. 2010 sonuna kadar bu iki ülkede de mağaza açmış olacağız. Ukrayna'da büyük bir grup Network, Fabrika ve Que ile ilgileniyor. Kiev ve Odessa'da mağaza açmak istiyorlar. Altınyıldız Classics'in Erbil'de yer alması için görüşmeler tamamlandı.

Eren Çamurdan, Tunus ve Kuzey Afrika operasyonu için ana distribütörlük, Amsterdam'da cadde mağazası, Lyon'da mağaza için franchising görüşmelerinin sürdüğünü de ifade etti.

Türkiye'de ise artık cadde mağazacılığının genişlemesinin zor olacağını belirten Eren Çamurdan, büyüme planlarını alışveriş merkezlerine göre yaptıklarını kaydetti. Kış sezonunda krize rağmen İstanbul,  Ankara  ve Erzurum'da 5 mağaza açacaklarını anlatan Çamurdan, "2010 yılı planlarımızda 20 mağaza açmak var. Kriz yüzünden bir sıkıntı yaşanırsa bu rakam 20 değil de 15 olabilir. Toplam satış alanımız şu anda 20 bin metrekare. Bu rakamı 2010 yılında 24 bin metrekareye, 2011 yılında ise 30 bin metrekareye çıkaracağız. Ciroda yüzde 20 büyüme hedefliyoruz. Son iki ayda yüzde 25-30 büyüme yakaladık. Yılsonu hedefimizi tutturacağız" dedi.

Müşteri azalmadı

Kriz süreçlerinde uygun pozisyon almanın çok önemli olduğuna dikkat çeken Eren Çamurdan, krizde daha fazla ürün geliştirmeye yöneldiklerini vurguladı. Çamurdan "Ederi değerinden daha fazla ürünlerimiz var. Yani uygun fiyata daha fazla kalite sunuyoruz. Küçük markalarla lüks markalar arasındaki alan bizim konsantrasyon alanımız. Kriz döneminde müşteri sayımız azalmadı. Aksine geçen yıl aylık 650 bin olan ziyaretçi sayımız 850 bine çıktı. Bunun yüzde 10-15'i de alışveriş yapıyor" değerlendirmesini yaptı.

Ortaklık görüşmeleri yeniden olabilir

Eren Çamurdan, daha önce satışı gündeme gelen fakat krizde fiyatlar düşünce rafa kalkan Fabrika ve Network markaları için yeniden ortaklık görüşmelerinin gündeme gelebileceğini söyledi. Çamurdan, "Ciromuzun yüzde 85'i bu iki markadan geliyor. 2010'da rüzgar olumlu esmeye başlarsa ortaklık görüşmeleri yeniden olabilir. Yeni markaları da portföyümüze ekleyebiliriz" dedi.
Necla Dalan/Vatan


Geri Dön