27 / 04 / 2024

Bread's yıl sonunda 70 mağazaya ulaşacak!

Bread's yıl sonunda 70 mağazaya ulaşacak!

Bread's CEO'su Başar Ermiş, "Temmuz sonu itibariyle 30 restoran açtık. Yıl sonunda 70 restorana ulaşmayı planlıyoruz" dedi



İstanbul Gurme Group'un (IGG) bir markası olarak Şubat 2010'da faaliyete geçtiklerini söyleyen Bread's CEO'su Başar Ermiş, "Temmuz sonu itibariyle 30 restoran açtık. Yıl sonunda 70 restorana ulaşmayı planlıyoruz. 2011 yıl itibariyle de yurtdışına açılmayı, Breads'i uluslararası bir marka yapmayı hedefliyoruz. Önceliğimizde markalaşma faaliyetlerine yoğunlaşmak var" dedi.

Tüketicinin değişen tüketim alışanlıklanın da etkisiyle yeni olmalarına rağmen hızlı büyüdüklerine dikkat çeken Ermiş, sektörde ciddi bir boşluğu doldurduklarını vurguladı. Bread's'ın yüzde 100 Türk markası olduğunu kısa sürede hem yatırımcı, hem de tüketici tarafından beklenilenin üzerinde ilgiyle karrşılandıklarını aktaran Ermiş, uluslararası pazarda da şanslarını yüksek gördüklerini, doğru stratejiler ve pazarlarla yurtdışında başarılı olunabileceğini ifade etti. Yurtdışında basan kazanmış Türk markalarının faaliyet göstermesine rağmen bunu yeterli bulmadıklarını dile getiren Ermiş, "Global düşünmek, yolun başındayken yurtdışını hedeflemek ve planlamayı o yönde yapmak gerekli. Elbette devletin birtakım teşviklerle firmaları yönlendirmesi mümkün ama esas sorumluluk firmalarda" diye konuştu.

Bread's olarak 2011 hedefleri'nin yurtdışı pazarlara açılmak olduğunu ve bu konuda fizibilite çalışmalarının sürdüğünü açıklayan Ermiş, yurtdışında açılmayı planladıklan pazarlar arasında ağırlıklı olarak komşu ülkelerin yer aldığını, Avrupa ve ABD gibi nispeten doymuş pazarları ise henüz hedeflemediklerini söyledi. Markalarını oturtmak ve bilinirliklerini artırmak amacıyla önceleri caddeleri kendilerine merkez edindiklerini kaydeden Ermiş, "Alışveriş merkezlerini ikinci planda tuttuk. Şimdi alışveriş merkezlerini de araştırıyoruz" dedi.

Sektördeki en büyük sorunlann başında franchise ücretlerinin geldiğini vurgulayan Başar Ermiş, "Özellikle uluslararası markalar için çok büyük rakamlar isteniyor. Bu da büyümenin yakalanmasına engel'oluyor. Biz yerli markaların çoğalmasıyla bu sorunun büyük ölçüde çözümleneceğini düşünüyoruz" şeklinde konuştu.

Türkiye'de AVM kiralarının oldukça yüksek olduğunu dile getiren Ermiş, krizden sonra bu konuda yapılan revizyonlann yetersiz olduğunu kaydetti. Ermiş, serbest ekonominin gerekleri doğrultusunda kiraların önümüzdeki dönemde biraz daha makul seviyelere ineceğini öngördü.
Dünya


Geri Dön