27 / 11 / 2024

BSH enerjide yüzde 58'e varan tasarruf yapıyor!

BSH enerjide yüzde 58'e varan tasarruf yapıyor!

BSH Ev Aletleri CEO'su Norbert Klein, "Türkiye'nin cirosu yüzde 10 artışla 2.2 milyar TL'ye ulaştı" dedi




Geçen yıl beyaz eşya pazarının yüzde 4 küçülmesine karşılık BSH'nin pazar payını yüzde 30'un üzerine çıkardığını belirten BSH Ev Aletleri CEO'su Norbert Klein, "Türkiye'nin cirosu yüzde 10 artışla 2.2 milyar TL'ye ulaştı

İç satışlarda yüzde 3, ihracatta yüzde 21 artış gerçekleştirdik" dedi. Türkiye pazarında geçen yılın ilk çeyreğinde hızla düşen beyaz eşya satışlarında hükümetin ÖTV'yi düşürmesi üzerine kısmi bir düzelme meydana geldiğini belirten Klein, son 15 yılda BSH'nin enerji sarfiyatını buzdolaplarında yaklaşık yüzde 58, çamaşır makinelerinde yüzde 42, bulaşık makinelerinde yüzde 35, fırınlarda yüzde 30 azaltmayı başardığını, ayrıca çamaşır ve bulaşık makinelerinde yüzde 50'ye yakın su tasarrufu sağladığını söyledi.
Milliyet

Konu ile ilgili basında yer alan diğer haberler

67 milyon lira daha yatırdı cirosu 2.2 milyar liraya çıktı
Son dönemlerde ev aletleri pazarında toparlanma başladığını söyleyen BSH Ev Aletleri Sanayi ve Ticaret A.Ş. Üst Yöneticisi (CEO) Norbert Klein, pazarın önümüzdeki dönemde yüzde 2'lik büyüme yaşayacağını söyledi.

Ekonomik krize rağmen 2009 yılında, şirketin Türkiye'ye duyduğu güvenin bir göstergesi olarak 67 milyon liralık yatırım gerçekleştirdiğini hatırlatan Klein, "2010 yılı içinde yavaş bir toparlanma ve müşterilerimizde güven artışı bekliyoruz" dedi.

Ciro 2.2 milyar lira
Şirketin 2009 cirosunun yüzde 10 artarak 2.2 milyar liraya çıktığını söyleyen Klein, şu değerlendirmeyi yaptı: "Yüzde 227 artırdığımız net kârımızla pazardaki payımızı yüzde 30'un üzerine çıkarıp, krizden etkilenmediğimizi kanıtladık. Üretimimizin yüzde 60'ını ABD, Avrupa ve Orta Doğu başta olmak üzere pek çok bölgeye ihraç ettik. Bu pazarda ciddi yatırımlar ile duruşumuzu kuvvetlendirmeyi planlıyoruz."

Üretim arttı
2009 ev aletleri pazarının yüzde 4 daraldığını anlatan Klein, "Büyük ev aletleri üretim hacmi yüzde 9 artarak 16 milyon birime ulaştı. Toplam üretimin yüzde 77'sini temsil eden Türkiye'nin beyaz eşya ihracatı ise yüzde 6 artarak 12.3 milyon birim olarak gerçekleşti. Biz de yüzde 7.7 büyüyüp, ihracatımızı yüzde 11 oranında artırarak 2009'u kapattık. 2010'da Türkiye ekonomisinin yüzde 4 beyaz eşya pazarının yüzde 2 büyümesini bekliyoruz."

15 yılda yüzde 60 daha tasarruflu hale geldik

EV eşyalarının 15 yıl öncesine göre yüzde 60 oranında daha az enerji tükettiğini anlatan Norbert Klein, "Evdeki elektriğin yüzde 60'ını ev eşyaları tüketiyor. Ortaya çıkan bu oran da bizi daha ekonomik ürünler geliştirmeye yöneltiyor" diye konuştu.
Hürriyet

BSH: Duruşumuzu kuvvetlendireceğiz
BSH Ev Aletleri CEO'su Norbert Klein, tüketicilerde beklenen güven artışı ile ev aletleri pazarında yaklaşık yüzde 2'lik bir büyüme beklediklerini söyledi
Geçen yılı, yüzde 10 artışla 2.2 milyar TL ciro ile kapatan BSH Ev Aletleri'nin CEO'su Norbert Klein, 2010 yılında ise yavaş bir toparlanma beklediklerini söyledi. Yavaş toparlanmaya paralel olarak ev aletleri pazarında yaklaşık yüzde 2'lik büyüme beklediklerini ifade eden Klein, "Geçen yıl Çerkezköy fabrikalarımızda toplam 67 milyon TL yatırım gerçekleştirdik. BSH Grup olarak Türkiye'ye inancımız çok büyük. Bu önemli pazarda ciddi yatırımlar ile duruşumuzu kuvvetlendirmeyi hedefliyoruz" dedi. Klein yurt içi büyük ev aletleri pazarının yüzde 4 küçüldüğünü buna karşın, büyük ev aletleri üretim hacminin yüzde 3 artarak 16 milyon birime ulaştığını söyledi.

YÜZDE 60 İHRACAT
Buzdolabı, çamaşır makinesi ve bulaşık makinesinde üretim hacimleri küçük oranlarda artarken, fırın üretiminin yüzde 12 azaldığını belirten Klein, "Buzdolabı satışları yüzde 10, fırın satışları yüzde 9, çamaşır makinesi satışları ise yüzde 1 oranında geriledi. Satışların yüzde 3 arttığı bulaşık makineleri, eksi rakamlara düşmeyen tek ürün kategorisini oluşturdu" diye konuştu. Klein, 2009'da toplam üretiminin yaklaşık yüzde 60'ını dünya pazarlarına ihraç ettiğini dile getirdi.
Sabah

İyi ki Türkiye'yi ihracat üssü seçmişiz 
 
BSH Türkiye Üst Yöneticisi Norbert Klein, küresel krize rağmen cirolarını yüzde 10 artırdıklarını belirtti. Türkiye'nin toplam ihracatında büyük düşüşlerin yaşandığı 2009'da kendilerinin yüzde 21'lik artış yakaladıklarını dile getiren Klein, "İyi ki Türkiye'yi ihracat üssümüz olarak seçmişiz." dedi. 
 
Alman beyaz eşya devi BSH Türkiye (Bosch-Siemens Hausgerate), küresel ekonomik krizin en ağır hissedildiği 2009 yılında cirosunu yüzde 10 artışla 2,2 milyar TL'ye çıkardı. 400 yeni personel alıp istihdamını 4 bine çıkaran şirket, kârını ise yüzde 227 artırdı. BSH'nin 40 ülkedeki cirosu da 8,8 milyar Euro'ya ulaştı. Böylece şirket sektörde Avrupa'da lider olurken, dünyada üçüncü sıraya yerleşti.

Şirketin 2009 yılı finansal sonuçları dün, Ümraniye'deki merkez ofisinde açıklandı. BSH Ev Aletleri Üst Yöneticisi (CEO) Norbert Klein, beyaz eşya sektörünün yüzde 3 büyüdüğü Türkiye'de, kendilerinin bunun üzerinde büyüdüğünü söyledi. İç pazardaki büyümelerinin yüzde 3 olduğunu aktaran Klein, "Asıl büyüme ihracatta oldu. Geçen yıl ihracatımız yüzde 21 arttı. İyi ki Türkiye'yi ihracat üssü ilan etmişiz." dedi. Tüm bu gelişmeler ışığında şirketin Türkiye beyaz eşya sektöründeki pazar payı yüzde 30'un üzerine çıkmış oldu. Bunda krize rağmen 2009'da 67 milyon lira yatırım yapmalarının etkili olduğunu aktaran Klein, "Artan pazar payımız, Türkiye'nin nabzını daha iyi tutmamızı sağlayacak." diye konuştu. Geçen yıl buzdolabı talebinde yüzde 11, fırında yüzde 6, çamaşır makinesinde ise yüzde 4 küçülme yaşanırken bulaşık makinesi segmentinde yüzde 7,6 büyüme yaşandı. BSH ise 2009'da 3,5 milyon büyük beyaz eşya üretti. Bunun 1 milyonunu buzdolabı, 900 binini çamaşır makinesi, 700 binini bulaşık makinesi, 700 binini fırın oluşturdu. Klein, bu yıl 5 milyon adet beyaz eşya üretmeyi hedeflediklerini söyledi. 1992 yılında kurulan BSH Türkiye Ev Aletleri AŞ, üretiminin yüzde 60'ını ihraç ediyor.

Norbert Klein, hedefledikleri beklenmedik olumsuz gelişmeler yaşanmaması halinde bu yıl da 400 kişiyi işe alacaklarını bildirdi. Bunun 42'si Ar-Ge elemanı olacak. "Çünkü tasarruf ve çevreye önem veriyoruz. Şu an ürünlerimiz yüzde 60 daha az enerji harcıyor 15 yıl öncesine göre. Daha az enerji en büyük hedefimiz." diyen üst yönetici, evlerde tüketilen enerjinin yüzde 65'inin ev aletlerinden kaynaklandığını, bu sebeple tasarrufa önem vermelerinin önem taşıdığını aktardı.

2010 TASARRUFLU ÜRÜNLER YILI OLACAK

Toplantıda 2010'da piyasaya sürülen ve sürülecek yeni ürünler de tanıtıldı. Bu ürünlerin ortak özelliği ise tasarruf. Sebze ve meyvelerin saklama süresini ikiye katlayan yeni buzdolabı, uzaktan kumandalı ocak, yağsız ızgara imkanı sunan Teppan yaki (çelik yüzeyde ızgara), dünyanın en az su tüketen bulaşık makinesi (7 litre su ile 13 kilo bulaşık yıkama imkanı sunuyor), expresso makinesi, kendi kendini temizleyebilen elektrikli süpürge ve yüzde 24 enerji tasarruflu ütü yeni ürünler arasında yer alıyor.
Arif Bayraktar / Zaman

BSH krizde cirosunu yüzde 10, net kârını yüzde 227 artırdı
Beyaz eşya pazarındaki daralmaya karşın Türkiye'ye güvendiklerini söyleyen BSH Türkiye CEO'su Klein, '67 milyon lira yatırım yaptık' dedi
Beyaz eşyada Avrupa lideri olan BSH Ev Aletleri krizde pazar küçülürken, büyümeye devam etti.  BSH Ev Aletleri CEO'su Norbert Klein, "BSH Türkiye, krizde cirosunu yüzde 10 artışla 2.2 milyar TL'ye çıkardı. Pazardaki payını da yüzde 30'un üstüne taşıyarak, krizden etkilenmediğini kanıtladı. Net kârını da yüzde 227 artırdı" dedi. BSH Grup içindeki en büyük üretim tesislerinin Çerkezköy'de olduğunu kaydeden Klein, "Türkiye'ye duyduğumuz güvenin bir göstergesi olarak, geçen yıl Çerkezköy fabrikalarımızda toplam 67 milyon TL yatırım gerçekleştirdik. Yatırımı artırmaya devam edeceğiz" diye konuştu.
Türkiye'de krizde büyük ev aletleri pazarının yüzde 4 küçüldüğünü belirten Klein, "BSH Ev Aletleri ise hacmini yüzde 7.7 genişletti. Sadece bulaşık makinesi segmentinde yüzde 3'lük artış oldu" şeklinde konuştu.

Çevreci ürüne ilgi fazla
Klein, çevreci ürünleri de artırdıklarını belirterek, 15 yıl öncesine göre, ürünlerinin yüzde 60 daha az enerji harcadığını ifade etti. 2010 yılı beklentilerine de değinen Klein, "2010 yılında beyaz eşya pazarında yüzde 2'lik büyüme bekliyoruz" dedi.
BSH Ev Aletleri İcra Kurulu Üyesi Ronald Grünberg de, yeni ürünlerle ilgili şunları söyledi: "İki yıl önce buzdolabında buzluğu alta almıştık. Önce biraz çekindik, yılda 30 bin satar mıyız dedik ama ilk yılda 100 bini aştık. Dünyanın en az su tüketen bulaşık makinasını yaptık. 7 litre su tüketiyor. Elektrik süpürgemizle de iddialıyız."
Radikal


Geri Dön