Genel

BSH Ev Aletleri'ne 100 milyon Euro'luk doping!

Ana markaları Bosch-Siemens, özel markası Gaggenau ve yerel markası Profilo ile Türkiye'de beyaz eşya sektöründe faaliyet gösteren BSH Ev Aletleri, 2 milyar 431 milyon 831 bin TL, olan 2010 yılı cirosunu yeni yatırımlarla artırmayı planlıyor

Buzdolabı, fırın, çamaşır makinesi ve bulaşık makinesi üreten dört fabrikasında yaklaşık 4 milyon birim kapasiteyle üretim yapan şirketin üretimde hedefi, yeni yatırımlarla büyük ev aletlerinde 5.5 milyon.

2012'de üretim başlayacak

Türkiye'de beş yılda toplam 700 milyon Euro yatırım yapan şirket, önümüzdeki dört yılda ise 300 milyon Euro yatırım yapmayı hedefliyor. Bu yıl öngörülen yatırımın bir kısmını çerkezköy'deki fabrikasının yeni hatlarını kurarak başlayan BSH Ev Aletleri, şimdi de küçük ev aletleri üretimi için hazırlıklara başladı. şžirketin şu anda çerkezköy'deki tesislerinde buzdolabı, fırın, çamaşır ve bulaşık makinesi üretimi gerçekleştiriliyor. çerkezköy'deki fabrikanın yanma yapılacak küçük ev aletleri kısmı ise 2012'de üretime başlayacak. Üretim hedefi 2 milyonu yakalamak. şžirket bu fabrikayla birlikte 500 kişiyi de istihdam edecek.

BSH Ev Aletleri yeni yapacağı küçük ev aletleri fabrikasından ise ek olarak 100 milyon Euro ciro bekliyor. Slovenya'daki üretimin bir kısmını buraya taşıyacak olan şirket, üretimin yüzde 80'ini ihraç edecek. İlk önce Avrupa'ya ihraç etmek için dilimleme makinesi üretecek olan fabrikada daha sonra ütü ve süpürge üretimi yapılacak.

Yüzde 43 büyüdü

Yeni teknolojilerini sergilediği Berlin'deki teknoloji fuarı İFA'da konu hakkında konuştuğumuz BSH Ev Aletleri CEO'su Norbert Klein, çin'den sonra en çok yatırım yaptıkları diğer ülkenin Türkiye olduğunu küçük ev aletlerinde buraya yatırım yapmanın da pazarın büyük ve hazır olmasından kaynaklandığını söylüyor. Ayrıca Klein, Türkiye pazarı için uzun vadede olumlu olduklarına dikkat çekiyor. Yılın ilk altı ayında Türkiye pazarında yüzde 43 büyüme yakaladıklarını ifade eden Norbert Klein, 2011 'nin güzel bir yıl olduğunu ve mükemmel başladığını ancak büyümede aydan aya bir gerileme gözlemlediklerine dikkat çekiyor.

'çünkü tüketici daha az harcamaya ve ekonomi soğumaya başladı. Gelecek üç ayda daha stabil bir büyüme göreceğiz. Belki bu dönemde pazar hacim büyüklüğü yüzde 11-12 olabilir ama önceki altı aylık dönemde bu yüzde 21 civarıydı. Dolayısıyla büyük bir azalma var' diyen Klein'a göre bu durum 2012 ilk yanda da devam edecek. İkinci yarısından sonra ise büyüme gelecek. 'Ama biz pazarın üzerinde büyüyoruz ve bu devam edecek' diyen Klein, BSH'ın gelecek yıl yine pazardan biraz daha güçlü büyüyeceği fikrinde.
Ekonomist/Gözde Yeniova