Perakende

Burger King, Amasya Entegre Tesisi'ni Mart'ta açacak!

TAB Gıda; kendi restoran zinciri Burger King’in et ve patatesi için 4 yılda 800 milyon dolarlık yatırım yapmayı planlıyor. Grup, Amasya’ya inşa ettiği et entegre tesisini önümüzdeki martta açmaya hazırlanıyor.

TAB Gıda; kendi restoran zinciri Burger King’in et ve patatesi için 4 yılda 800 milyon dolarlık yatırım yapmayı planlıyor. Amasya’ya inşa ettiği et entegre tesisini önümüzdeki martta açmaya hazırlanan grup, 25 bin kişilik istihdamını 2019’a kadar 40-45 bin kişiye çıkarmayı hedefliyor.



Türkiye'de 1995 yılından bu yana TAB Gıda bünyesinde faaliyet gösteren Burger King, 20. yılını kutluyor. 15 bini Burger King'de olmak üzere grup şirketlerinin tamamında 18 bin kişi çalıştıran TAB Gıda; dolaylı olarak sağladığı iş imkânı da hesaba katıldığında Türkiye genelinde; 25 bin kişiye istihdam sağlıyor.


800 MİLYON DOLAR YATIRIM YAPACAK


Mevcut potansiyelleriyle sınırlı kalmayacaklarını belirten TAB Gıda Genel Müdürü Caner Dikici, yapacakları yeni yatırımlarla grup kapasitesini arttıracaklarını söylüyor. 2019'a kadar yaklaşık 800 milyon dolar yatırım yapacaklarını belirten Genel Müdür Dikici, “Çin ve Türkiye'deki restoran sayımızı 3 bine çıkarmayı hedefliyoruz. Yatırım ve büyümemiz ile Türkiye'de sağladığımız istihdamın da 40-45 bin kişiye çıkmasını bekliyoruz. Çin ve Türkiye'de yaklaşık 300 olan franchise şubelerimizin sayısını ise bin 200'e çıkarmayı hedefliyoruz” bilgisini verdi.


AMASYA ET İŞLEME TESİSİNİ MARTTA DEVREYE ALACAK


Genel Müdür Dikici, ekmek ve patates fabrikası yatırımlarının ardından şimdi et entegre tesisi yatırımına başladıklarını kaydetti. Amasya'da 92 bin metrekarelik bir arazi üzerine 38 bin metrekare kapalı alana sahip bir et işleme tesisi kurduklarını açıklayan Dikici, önümüzdeki mart ayında bu tesisi üretime açmayı planladıklarını kaydetti. Dikici, grubun kapasitesini yukarıya taşıyacak yeni tesise ilişkin, “Yılda 30 bin ton et üretimi yapılacak olan tesis, yine günde 400 büyükbaş hayvan kesimi gerçekleştirebilecek kapasiteye sahip olacak” dedi.


ÜRÜN GELİŞTİRMEDE TÜRKİYE ÖNCÜ ÜLKE


Yeni ürün geliştirme ve inovasyona özel önem verdiklerini kaydeden Caner Dikici, Türkiye'nin bu anlamda ürün geliştirmede öncü bir rol üstelendiğini kaydetti. Dikici, “Birçok ürün, dünyadaki Burger King restoranlarında olmadığı halde Türkiye'de geliştiriliyor ve Türkiye'deki restoranlarımızda satılıyor. Hatta daha önceleri dünyada satışı olmayan ve bizim tarafımızdan geliştirilen ürünler globalde birçok ülkede satışa çıkarıldı” değerlendirmesinde bulundu.


MÜŞTERİNİN BEĞENDİĞİ PATATES AFYON'DAN


Tüketici istekleri doğrultusunda yaptıkları patates iyileştirme işinin son yılların en önemli inovatif girişimi olduğuna dikkat çeken Genel Müdür Caner Dikici, şunları kaydetti: “Geçen yıl ziyaretçilerimize en çok neyimizi beğenmiyorsunuz diye sorduk. Cevap 'patates' oldu. Yaklaşık 50 milyon dolar yatırımla Afyon'da patates fabrikası kurduk. Üretimini yaptırdığımız çiftçilerimizi sürekli eğitimlerle destekliyoruz. Türkiye'de beyaz patates üretimi yapılmadığı için kendi tohumumuzu çiftçilere vererek hasatlarını alıyoruz.”



Yeni Şafak