Bursa Beton kentsel dönüşüm projelerinin tedarikçisi!
Bursa Beton kamu yatırımları ile kentsel dönüşüm projelerinin de önemli tedarikçisi olmaya hazırlanıyor. Bursa Beton, 22 santralde günlük 20 bin metreküpün üzerinde beton üretim kapasitesiyle faaliyet gösteriyor.
Ağırlıklı olarak Bursa-Yalova-Kütahya olmak üzere 350 kilometrelik bir bantta hizmet veren ve mevcut kapasitesi ile sekiz saat içinde müşterilerinin talebinin tamamını karşılayabilen Bursa Beton, kentte devam eden kamu yatırımları ile kentsel dönüşüm projelerinin de önemli bir tedarikçisi konumunda bulunuyor. Bursa Beton Genel Müdürü Fatih Vardar, bugün itibarıyla 22 santralde günlük 20 bin metreküpün üzerinde beton üretim kapasitesiyle faaliyet gösterdiklerini belirterek, 2016 yılında 14 milyon liralık yatırımın yanı sıra 277 milyon liralık ciro elde ettikleri bilgisini verdi. Güney Marmara'nın başlıca tedarikçisi olduklarını ileten Vardar, halen tesislerinin teknolojisini yenileme ve agrega üretimi konusunda da yatırımlarının sürdüğünü bildirdi.
Fatih Vardar, bugün itibarıyla beton sektöründe bine yakın tesis, 300'ün üzerinde firmanın bulunduğu Türkiye'de ilk beşte yer aldıklarını kaydetti. 2016 yılında, 2.7 milyon metreküp beton satışı gerçekleştirdiklerini anlatan Fatih Vardar, söz konusu dönemde bir önceki yıla göre yüzde 8 büyüdüklerini kaydetti. Betonun en önemli hammaddelerinden biri olan çimentoyu iştiraki olduğu Bursa Çimento'dan temin ettiklerini anlatan Vardar, daha önce dışarıdan tedariğini sağladıkları agrega ile ilgili de yatırımlarının sürdüğünü hatırlattı.
2016 yılında biri Bandırma Yeşilçomlu diğeri Bursa Kayapa Bölgesi'nde olmak üzere iki yeni agrega tesisi kurduklarını hatırlatan Fatih Vardar, "Böylece tesislerimize yakın lokasyonlarda toplam üç agrega tesisinin sahibi olduk. Bu yıl gelişen koşullar ve uygun lokasyonlardaki fırsatlar çerçevesinde yatırımlarımızı sürdürmeyi planlıyoruz" diye konuştu. Geçen yıl Bursa Geçit'te ikinci tesisi devreye aldıklarını anlatan Vardar, bu yılki yatırım planlamaları içinde mevcut tesislerin teknolojisini yenileme ve kapasite artırımına yönelik yatırımlar yapmanın öne çıktığını iletti.
Fatih Vardar, mevcut kapasiteleri ile sekiz saat içinde müşterilerinin talebinin tamamını karşılayabildiklerine vurgu yaptı. Bursa, Kütahya, Yalova ve Bandırma'da kurulu 19 tesiste, tam otomasyonlu 22 beton santrali, 55 beton pompası, 240 transmikser ve 700'e yakın personelle kesintisiz hizmet verdiklerini anlatan Vardar, yatırımlarını gündemdeki gelişmelerin şekillendirdiğine değindi. Vardar şu bilgileri verdi; "1999 depreminde yaşanan yıkımlardan sonra Yalova neredeyse yeniden inşa edildi. Bu ortamda Yalova'daki tesisinin yeterliliği, kapasitesi önemliydi. Dolayısıyla inşaat sektörünün ihtiyaçları bizim de yatırım planlarımızı şekillendiriyor."
"Soğanlı'daki dönüşüm projesine C30 sınıfı beton tedarik ediyoruz"
Kentsel dönüşüm konusunun özellikle tesislerinin bulunduğu Bursa'da önem kazanması ile 2016 yılı itibarıyla bu alandaki talebi karşılamaya özen gösterdiklerini dile getiren Fatih Vardar, şöyle devam etti: "Sadece Bursa Osmangazi - Soğanlı Mahallesindeki devam eden dönüşüm projesinde, bin 200 konut, 200 dükkanda, 150 bin metreküp C30 sınıfı betonun tedarikçisiyiz. Dolayısıyla yine her yıl minimum 10 milyon TL olmak üzere ihtiyaç çerçevesinde yeni tesis yatırımları ve yenilemeleri planlıyoruz. İstanbul-İzmir otobanının, Yüksek Hızlı Tren Projesi'nin tesislerine olan yakınlığı, yoğun şekilde devam eden altyapı yatırımları da geçtiğimiz yıllarda Bursa Beton'un hedef ve planlarını aynı şekilde yönlendirdi."
Öte yandan, Ar-Ge biriminde geliştirilen ve geçtiğimiz yıllarda pazara sunulan yağmur suyu ızgarası ve kanal kapağının Türkiye'de tescillendiğine işaret eden Fatih Vardar, "Döküm ızgaralar ve rögar kapakları çalınıyor. İnsanlar, bu boşlukların içine düşüp ölüyor. Beton döküm alternatifinden daha sağlam bir malzeme. 50 yıl kullanım ömrü var, bakım gerektirmiyor, çalınma riski yok. Bu ürünlerle ilgili özellikle belediyelere yönelik pazarlama faaliyetleri sürüyor" ifadesini kullandı.
Yine, 2016 yılında lansmanım yaptıkları silindirle sıkıştırılmış betonu 'betonyol' markasıyla pazara sunduklarını aktaran Vardar, şunları kaydetti: "Silindirle sıkıştırılmış beton yoğun trafiğin olmadığı, ağır araçların geçmediği köy yollarında asfalta alternatif olacak. Asfalta göre daha uzun ömürlü. Samsun ve Denizli'de kullanılıyor. Türkiye'de yeni bir konu. Çalışma ilk olarak Büyükşehir Belediyesi'nin ve civar belediyelerin yetkililerine sunuldu. Bursa Beton'da yenilik ve Ar-Ge çalışmaları hiç bitmiyor. Şirketin Ar-Ge yatırımları 2017 yılında da bütçesi dahilinde."
Dünya