Bursa-İzmir Kemalpaşa hattı seneye açılıyor!
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan önümüzdeki senenin sonunda açılacağını Bursa-İzmir Kemalpaşa hattının açılacağını açıkladı..
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Osmangazi Köprüsü'nün Bursa-İzmir Kemalpaşa hattının açılması ile İstanbul'dan İzmir'e sadece 3 saatte gidilebileceğini açıkladı.
Bu otoyol ile İstanbul ile Bursa arasındaki seyahat süresi 45 dakika-1 saate düşürüldü. Arslan, Gebze'den ise yolculuğun 45 dakika bile sürmediğini belirtti.
Arslan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, projenin Osmangazi Köprüsü ile birlikte 300'ü otoyol, 133'ü bağlantı yolları olmak üzere toplam 433 kilometre yolla İzmir'e kadar uzandığını hatırlattı.
Önümüzdeki yıl sonunda bitecek
Projenin Bursa-İzmir Kemalpaşa hattının önümüzdeki yılın sonunda tamamen biteceğini belirten Arslan şu açıklamalarda bulundu:
"Bu yolun tamamen bitmesi zaten ilave trafik oluşturması anlamına geliyor. İnsanların seyahat konforunu artırıyorsunuz, süreyi düşürüyorsunuz, o bölgede sanayinin büyümesini sağlıyorsunuz. Bu aynı zamanda o bölgelerde yatırım, yatırım olması nedeniyle de ilave trafik oluşması demek yani köprü, otoyol ve bağlantı yollarının oluşturacağı ilave trafiğe bağlı olarak hem otoyollardan hem de köprüden geçecek araç sayısı ciddi miktarda artacak. Zaten fizibilitemiz bunu öngörüyor."
Osmangazi Köprüsü ve bağlantı yollarından araç geçmemesi halinde, verilen garanti nedeniyle firmalara ödenecek miktarın yıllık 750 milyon dolar olduğunu söyledi. Arslan, bundan da işletme rakamlarıyla vergilerin düşüleceğini bildirdi.
Eleştirilere yanıt
Konuya ilişkin bazen insafsız eleştirilerin yapıldığını vurgulayan Arslan, şunları kaydetti: "Bu kadar araç geçmesine rağmen yılda 1,5-2 milyar lira ödenecekmiş gibi söylentiler çıkarılıyor. Kusura bakmasınlar ama biz bu tip projeri yaparken şunu ortaya koyuyoruz; Bu bir ihtiyaç mıdır, ihtiyaçtır. Bunu bugün yapabilecek imkanımız var mı, yok. Çünkü imkanlar sınırlı ve ülkenin her yerine bölünmüş yol yapıyorsunuz, hizmet götürüyorsunuz. O zaman alternatif finans yöntemlerini, kamu-özel iş birliğini devreye sokarak, özel sektör dinamiklerinden yararlanıyoruz. İşi hızlı ve kaliteli yapıyoruz. 'Param yok' deyip, insanımızın, dünyanın yararlandığı nimetlerden yararlanmasını 25 sene sonraya öteleyeceğimize bugün yapıyoruz. İkinci yöntem, borçlanırsınız, kredi alırsınız, döner o krediyi ödersiniz. Biz bunun yerine diyoruz ki; kamu-özel sektör iş birliği çok başarılı olduğumuz örnek bir uygulamadır. Dünya bizden örnek alarak uyguluyor. Geçen vatandaşımız ödüyor, köprünün etrafta oluşturduğu katma değerle ülke bunun da fazlasını kazanıyor."
Arsa fiyatları 3 kat arttı
Köprüden hiç araç geçmemesi halinde işletmeci firmaya verilecek yıllık ücretin 750 milyon dolar olacağını açıklayan Bakan Arslan, yıllar içinde trafiğin artması ile birlikte ödenenden daha çok para kazanılacağını belirtti. İlk yılların düşük seyretmesinin normal olduğunu da kaydeden Bakan Arslan bu tür projelerde sürücü ve yolcuların hayatını kolaylaştırmanın ve konforunu artırmanın yanı sıra sanayinin önünü açmayı hedeflediklerini dile getirerek, şu açıklamalarda bulundu:
"Arsa fiyatları 3 kat arttı diye haberler yapılıyor. Arsa fiyatları durup dururken 3 kat artmaz, demek ki proje insanların erişimini kolaylaştırmış. İnsanlar orada aktif yaşamak istiyor. İkincisi, o bölgelerde yatırımın, sanayinin önü açılmış. Orada yapılan yatırım, gerek gelecek ham maddeyi gerek gidecek mamülü taşıma zorluğu nedeniyle dün ekonomik değildi, bugün bu projeler nedeniyle ekonomik. Ekonomik olduğu için yatırım yapılıyor, yatırım yapıldığı için de oradaki arsanın fiyatı 3 kat artıyor. Özel istirhamım, insanların bunu atlamaması. Gerek arsa fiyatının gerek konut fiyatının artması bile bunun çok önemli bir göstergesi çünkü biz bu güzergah üzerinde yaklaşık 25 milyon insanın birbirine kolay erişimini sağlıyoruz."